Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Berlijnbaan deel II

Gestart door Kees-Jan, 10 november 2011, 09:10:01 AM

Kees-Jan

Al eerder ben ik ooit met een Berlijn baan begonnen maar deze is op de schroothoop beland. Nu wordt het tijd voor een tweede baan met dit thema.

De baan gaat deze keer uit een 6 tal modules van 120 bij 60 cm gaan bestaan. 4 van de 6 modules passen thuis in mijn vaste baan. Op een beurs wordt in de toekomst met 6 modules gereden. Het sporenplan volgt.

Het uit te beelden stukje Berlijn wordt het bekende luchtspoor met de mooie  gemetselde bogen.

Vier sporen naast elkaar waarvan 2 voor de S-bahn en 2 voor de fern-bahn liggen in de stad met een klein doorgangsstation a la Friedrichstrasse.

Tot zo ver.

Kees-Jan

Michiel

Die Berlijn-baan van jou is bij mij lekker blijven plakken, om het met je onderschrift te zeggen. De sfeer en afwerking hadden indruk op mij gemaakt. Mijn verwachtingen zijn dus hoog gespannen, dat je het maar weet! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kees-Jan

Hee Michiel ik zal je niet telleur stellen met dit project. Komende weekga ik de S-bahn stellen van decoders voorzien en gaan de eerste scheppen in de grond voor de perrons.

Kees-Jan

Peter

Wacht met spanning af hoe je de sfeer gaat weergeven. Ga je de moderne of de vroegere(jaren 70-80) weergeven?
Volgens mij heeft het moderne Berlijn niets meer van de sfeer van vroeger (veel hoogbouw en veel glas)
Met vriendelijke groeten
Peter

Kees-Jan

Peter,

Het wordt TP IV DDR tijd dus maar met een mogelijkheid naar modern.

Kees-Jan

Durango

Suc6. Wel ambitieus plannetje[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Kees-Jan

Foto's voor het volk [;)]

Een overzicht van de modules. Twee sporen S-bahn en drie sporen voor de gewone treinen.



Alles rijdt nu met koploper en dus kan ik aan de aankleding gaan beginnen.


De rails is met lijm direct op de multiplex ondergrond gelijmd.


De railstaven worden met de airbrush bruin gespoten.


Tijd voor ballast. De perronranden zijn van Auhagen en zer geschikt om perrons mee temaken ook als deze in een bocht liggen.


De wissels worden ook geballast. Met verdunde houtlijm blijft de ballast mooi op zijn plaats liggen.


S-Bahn en  Fern-Bahn netjes naast elkaar. De derde rail voor de S-Bahn is gemaakt van een omgekeerde railstaaf.

Wordt vervolgd.

Kees-Jan


Gerolf

Dat ziet er wer een ferm project uit, Kees-Jan. Is er een deadline?
citaat:
Geplaatst door Rees-Cees
...De rails is met lijm direct op de multiplex ondergrond gelijmd...Met verdunde houtlijm blijft de ballast mooi op zijn plaats liggen...
Niet bezorgd voor rolgeluiden [?]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kees-Jan

Hoi Gerolf,

Dank u voor de reactie. Een deadline is er deze keer niet echt (ergens in 2012 wel klaar) maar de primeur gaat niet naar Eurospoor meer deze keer [;)].

Rolgeluiden vallen ontzettend mee hoor en anders gaat de radio wat harder [:D].

Kees-Jan

Michael

Kees-Jan dat ziet er weer veel belovend uit, weer een draadje om te volgen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Paulogic

S-bahn = Super bahn he... met minder zijn we niet blij hoor Kees-Jan[;)][:)]
mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Paulogic

S-bahn = Super bahn he... met minder zijn we niet blij hoor Kees-Jan[;)][:)]



Welke rails gebruikt je ? 't ziet er top uit en vrij goed al opgeschoten !

Groeten Peter[;)]

Kees-Jan

De rails zijn van het merk Roco Peter.

Kees-Jan

Kees-Jan

Ondertussen vandaag wat spullen in de modelbouwwinkel gehaald en aan het knutselen geslagen:


Het S-bahn perron. Deels moderne stenen en op de einden van de perrons nog de oude bestrating van het perron.



De perron kanten en bestrating zijn van het merk Auhagen.

Ook de eerste stappen gezet tot het uitmeten van de stationskap en de bogen.



De mallen voor het gieten van de bogen zijn van Woytneck> Deze firma maakt meer spullen die speciaal voor een Berlijnbaan geschikt zijn.

Tot zo ver.

swarol

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees



Rolgeluiden vallen ontzettend mee hoor en anders gaat de radio wat harder [:D].

Kees-Jan



in 1/1 zijn ze nu ook niet direct stil, en vind dat geluid van een paserende trein wel iets hebben. knege deng knege deng toet toeeet [;)][:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa