Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Reeks 608

Gestart door Peter, 03 november 2005, 18:39:20 PM

Peter

Heeft er iemand ervaring met de bouwdoos van de reeks 608 van Paul Bellon? Is het een goede en eenvoudige kit of is het een ramp. En hoe is de aandrijving?
Ik zou gaag zo'n kit willen kopen en daarom wil ik toch eerst wat meer informatie, want ze is niet bepaald goedkoop.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Ik heb ooit de 601 gebouwd. Je moet een ervaren modelbouwer zijn met daar bovenop een zeer goede kenis van soldeertechnieken. Ik heb een faulhaber motor ingebouwd en ik raad je aan om eveneens uit te zien naar een micromotor. Anders ga je waarschijnlijk problemen krijgen met de rijeigenschappen. De 608 moet je kopen als je echt van modelbouwen houdt. Anders moet je er niet aan beginnen. Eens afgewerkt is het een prachtig model. Veel succes. En vergeet niet het resultaat hier te laten bewonderen.
Loco

n/a

Vraag aan Mr. Edwin Wouters, hij heeft een 608 gebouwd als eerste model in messing. Daarna heeft hij nog vele andere modellen gebouwd.
Edwin woont in Texas.
edwinwouters@earthlink.net

n/a

Hier een foto van het type 608 dat Edwin Wouters uit Texas bouwde.
Het was zijn eerste ervaring met een messing bouwkit. Hij had daarvoor nog nooit een bouwkit uit messing gemaakt. Hij was er zo fier op dat hij mij een foto ervan stuurde. Edwin is een Belg die al jaren woont in de US.
De bouwkit is van pb.http://www.mijnalbum.nl/Foto=Q8PSLU4J
Dit model kan ook met enkele koplamp verkregen worden, maar moet dan in 2 kleuren groen gespoten worden.Er staan dan ook andere ventilatoren op het dak. Nl. Zuigende Schepens ventilatoren. Het model wordt aangedreven met een faulhaber motor op de bogie dat op de bogie bevestigd is. Dit motordraaistel werd speciaal voor pb messing modelbouw ontwikkeld voor deze bouwkit door SB Modellbau uit Duitsland.


n/a

CiteerGeplaatst door Peter

Heeft er iemand ervaring met de bouwdoos van de reeks 608 van Paul Bellon? Is het een goede en eenvoudige kit of is het een ramp. En hoe is de aandrijving?
Ik zou gaag zo'n kit willen kopen en daarom wil ik toch eerst wat meer informatie, want ze is niet bepaald goedkoop.
Peter

Peter,
Ik ben Edwin Wouters uit Texas en heb inderdaad de 608 van PB gebouwd als mijn "eerste" kit in messing. Ik had wel wat ervaring met solderen van zeer eenvoudige kits maar ik moet zeggen dat die 608 me geen enkele moeijlijkheden heeft gegeven. Trouwens, daar het zo goed is gegaan ben ik verder gegaan met messing kits te bouwen. Ik wil er ook bijvoegen dat die 608 een buitengewone aandrijving heeft : een Faulhaber. Eerst had ik er een Lenz decoder ingezet, maar in die tijd hadden die nog geen keuze voor een max snelheid en daarna dan vervangen met een ESU LokPilot. De 608 rijdt volledig geluidloos en zoet. Daarom, als ik het opnieuw zou doen zou ik er zelfs een LokSound in zetten maar dat zou wat aanpassing vragen daar er een volledige binnen interieur bij is en dus niet veel plaats voor een luidspreker. Ook heb ik er 4 witte 1,5 V lampjes ingebouwd maar gebruik dan een 1000 Ohm weerstand als U digitaal rijdt.Ik spoor u aan om het te proberen. Je moet natuurlijk wat gereedschap hebben en ik had zelfs een weerstand soldeer apparaat gekocht. Dat toestel heeft me ondertussen enorm geholpen met het bouwen van messing kits. Geluk er mee en als je iets wil vragen, stuur me een email.
Edwin

n/a

Hello Edwin,
Ik vind het model prachtig dat je hebt gebouwd van de 608.
Heb je meerdere foto's van je realisaties?
Kan je die op het forum plaatsen?
Fantastisch toch iemand die in Texas ( US ) woont een een Belgische baan heeft en Belgische modellen bouwt.
Heb je nog meerdere modellen van pb Messing Modelbouw ( Paul Bellon ) gebouwd? Wat denk je van pb Messing Modelbouw?