Sprong in de diepte ...

Gestart door Steam.N, 06 november 2011, 22:00:46 PM

Stefan Appelmans

#105
Ja Gerolf, het is wel wat bedoelde. Ik heb zo een reeks op een kant afgeronde stukjes, van verschillende diameters.
stefan.

Steam.N

#106
Thanks Stefan en Gerolf.
Ik heb voldoende Evergreen-stukjes, waar ik de uiteinden van kan afronden.  
Alweer een goeie tip.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Stefan Appelmans

#107
In pianowire (staal) zal het eeuwig volhouden! Maar natuurlijk wordt dat per meter verkocht, en het is dus te zien als je dat nog voor iets anders kunt gebruiken...Messing is ook goed.
Met evergreen zal het ook moeilijk zijn de verharde resin er af krijgen. Dus in principe elke keer een stukje wegsmijten.
Maar anders is evergreen ook goed!
stefan.

Steam.N

#108
Thanks, Stefan.

Ondertusen ben ik nieuwe mallen aan het maken: ??n voor de mislukte vloerplaat, de tweede voor de kleine wielen (voor de 2-asser).  Kadertjes zijn mooi recht in architectenkarton.  Ik laat alles goed harden.  Dat wil zeggen: wachten tot morgen namiddag (24 uur), v??r ik de bovenmal kan gieten, en WEER  24 uren moet wachten  (eens volgens de regeltjes, h?). Dit is echt op de tanden bijten ... Pas zondag avond hars gieten.  Dus maandag avond pas weten of mijn noeste arbeid iets oplevert ...

Ondertussen bouw ik het onderstel voor de twee andere twee-assertjes met Evergreen profielen, en kuis ik de 20 grote wielen (voor de BR.003).  Dan is niet alle tijd verloren.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

#109
Jean, je hebt nog zoveel plannen, vooruitzichten, bezigheden...
... wat is dan 24 uren 'wachten'...  Ik ben er zeker van dat je die niet 'nutteloos' zal doorbrengen [^]
Groetjes, Peter


ToThePoint

#110
citaat:
Geplaatst door Steam.N

Thanks, Stefan.

Ondertusen ben ik nieuwe mallen aan het maken: ??n voor de mislukte vloerplaat, de tweede voor de kleine wielen (voor de 2-asser).  Kadertjes zijn mooi recht in architectenkarton.  Ik laat alles goed harden.  Dat wil zeggen: wachten tot morgen namiddag (24 uur), v??r ik de bovenmal kan gieten, en WEER  24 uren moet wachten  (eens volgens de regeltjes, h?). Dit is echt op de tanden bijten ... Pas zondag avond hars gieten.  Dus maandag avond pas weten of mijn noeste arbeid iets oplevert ...

Ondertussen bouw ik het onderstel voor de twee andere twee-assertjes met Evergreen profielen, en kuis ik de 20 grote wielen (voor de BR.003).  Dan is niet alle tijd verloren.




Jean, er is ook siliconen die op een uur klaar is, maar ik ondervond dat 2 uur wel het minumum is en voor alle zekerheid neem ik 3 uur.
Voordeel is dat a en b mengen op een verhouding 1/1 en men duidelijk kan zien of het zaakje goed gemengt is want de ene is wit van kleur en de andere blauw.
Met die siliconen kan je nog rapper werken dan wat je nu gewoon bent LOL.[xx(]
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

PeterC

#111
citaat:
Geplaatst door ToThePoint

...Met die siliconen kan je nog rapper werken dan wat je nu gewoon bent LOL.[xx(]


Haast en spoed is zelden goed... [;)]
Groetjes, Peter


Steam.N

#112
Ja, verdraaid!
Draai het mes maar eens goed rond [;)]
Zo'n siliconen die snel harden, geven waarschijnlijk ook maar een korte bewerkingstijd ...
Zijn die snelle siliconen na het harden nog flexibel genoeg bij het ontmallen?  Of hebben ze geen nadelen?

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#113
citaat:
Geplaatst door PeterC

... Jean, je hebt nog zoveel plannen, vooruitzichten, bezigheden...
...


Inderdaad, Peter:  o.a. wielen kuisen [;)]

Een hele hoop.  Niet allemaal OK, maar die worden scrap.
De goeie: maximaal vier wieltjes per "kuis" sessie.  Ik begin er op de duur van scheel te kijken [:D]

Gisteren verder gesleuteld aan het onderstel voor de BR.003 :


Maar ... het moet onder 't mes.  Enkele foutjes gemaakt, waardoor alles niet mooi in mekaar past.  
Geen erg:  morgen, tijdens 't wachten op mijn mallen [:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

#114
Jean, in Gent staat op een buskaartje: 'nie pleuje' ('niet plooien' voor de niet Gentenaars [^])!
Goe bezig! ...en ik blijf volgen (en af en toe 'kritiek' geven [;)]).
Groetjes, Peter


Steam.N

#115
Thanks, Peter, voor de morele ondersteuning [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

vanmiegroet

#116
eigenlijk staat er aan het stadion van kaa gent "nie neuten, nie pleuje
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Steam.N

#117
En wat betekent "nie neuten" ?  'Niet zagen" ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

#118
citaat:
Geplaatst door Steam.N

Ja, verdraaid!
Draai het mes maar eens goed rond [;)]
Zo'n siliconen die snel harden, geven waarschijnlijk ook maar een korte bewerkingstijd ...
Zijn die snelle siliconen na het harden nog flexibel genoeg bij het ontmallen?  Of hebben ze geen nadelen?





Ooit hadden die van Lier die. Die verloren hun licentie om ze te verkopen. Ik heb vorige week het laatste ervan opgebruikt. Was meer dan 2 jaar oud en was nog precies zoals toen. Geen enkel verschil met de witte die een 3 of 5 op 100 mengverhouding hebben. Meer nog de blauwe is flexibeler. O ja in de post met die drums in rood en geel ziet u de blauwe en witte.
Verwerkingstijd is hetzelfde en ik vind de blauwe vloeibaarder.
Nu heb ik ze besteld daar waar ze nog te verkrijgen is. Ik verwacht ze volgende week. Ik hou u op de hoogte.

PS wist u dat er additieven zijn die de flexibiliteit van de mallen kan veranderen.
Kijk eens HIER. Daar staat meet technische info dan mij die in Lier.
BTW de producten op die site komen van Lier. Maar de site van Lier is te moeilijk voor mij. Ik vind daar zeer moeilijk info en hun zoekfunctie is ook niet je dat.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

#119
citaat:
Geplaatst door PeterC

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

...Met die siliconen kan je nog rapper werken dan wat je nu gewoon bent LOL.[xx(]


Haast en spoed is zelden goed... [;)]



Dat is ook zo, maar als het bekomen resultaat op 3 uur er al is ipv op 24 dan weet ik wel wat gekozen. Zeker als u een dubbelzijdige moet maken. 6 uur ipv 48. Veel kan er in tussentijd gebeuren.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI