Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Märklin dubbelset 5917+5929

Gestart door Sicco, 06 november 2011, 10:28:46 AM

Sicco

Hallo,

Hij was al even ter sprake gekomen hier en daar, maar sinds kort beschikbaar de (voor sommigen) langverwachte dubbelset 5917+5929.

Gekozen is opnieuw voor 2 nummers van de stelplaats Haine St. Pierre omdat deze locs geen hoog sein hadden.

Ik kreeg de volgende foto's doorgestuurd (dank!):

imghttp://www.xs4all.nl/~diesels/37275-1.jpg/img

imghttp://www.xs4all.nl/~diesels/37275-2.jpg/img

imghttp://www.xs4all.nl/~diesels/37275-3.jpg/img

imghttp://www.xs4all.nl/~diesels/37275-4.jpg/img

imghttp://www.xs4all.nl/~diesels/37275-5.jpg/img

imghttp://www.xs4all.nl/~diesels/37275-6.jpg/img

Pro: een aantal atypische zaken m.b.t. de schildering en opschriften is goed overgenomen
Contra: de frontschildering is niet geheel netjes en zoals het hoort, front oogt sowieso een beetje 'goedkoop', de onderste gele lijn van de 5917 is veel te smal (hoort tegen de roosters uitgelijnd te zijn), de modellen hebben spaakwielen in plaats van volwielen en zijn ongetwijfeld weer van een lawaaimotor voorzien

Dan is er nog de melding van Jurgen dat er problemen met de laklaag van de 5917 zouden zijn.

Al met al is deze set de belachelijke prijs niet waard als je het mij vraagt, je moet wel je voorbeeldthema in het Centrum van Belgi? in tijdperk IV hebben om de set perse te willen (}:)). En zelfs ik twijfel, met name door de niet correcte schildering van de 5917. Deze hoort wezenlijk anders te zijn dan de 5933 en is nu nagenoeg hetzelfde.

groeten Sicco

Jurgen

M
#1
citaat:
Geplaatst door Sicco



Dan is er nog de melding van Jurgen dat er problemen met de laklaag van de 5917 zouden zijn.



Je kan de plek zien op deze foto. Op de onderste groene streep net tegen de kop van het model. De andere plekken op de foto zijn gewoon op de foto zelf veronderstel ik, bij de modellen die ik gezien heb was dit niet!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

M
#2
Ik had het al gezien en vroeg me idd af of dat was wat je bedoelde.

Hoe meer ik ernaar kijk, hoe meer de foute schildering me stoort. Het verschil tussen de eerste schildering zoals op de 5933 en de uiteindelijke variant zoals de 5917 moet zijn is wezenlijk voor deze reeks. M?rklin heeft dit gewoon gemist.

EDIT: heb zojuist besloten mijn exemplaar af te bestellen. Ook mijn winkelier stuurt trouwens alle modellen terug vanwege de fouten

dieselfreak

M
#3
Wat ik totaal onbegrijpelijk vind is dat deze modellen voorzien zijn van spaakwielen. Terwijl de Trixversie van de 201 in exposchildering spaakwielen zou moeten hebben i.p.v. volle wielen. MaTrix heeft er weer eens met de pet naar gegooid, helaas is dit niet de eerste keer.
MC

Sicco

M
#4
citaat:
Geplaatst door dieselfreak

Wat ik totaal onbegrijpelijk vind is dat deze modellen voorzien zijn van spaakwielen. Terwijl de Trixversie van de 201 in exposchildering spaakwielen zou moeten hebben i.p.v. volle wielen. MaTrix heeft er weer eens met de pet naar gegooid, helaas is dit niet de eerste keer.


Vanochtend even met de winkelier gebeld en M?rklin beweert dat er geen fouten in de modellen zitten (ook m.b.t. de schildering), waarop we natuurlijk een heleboel foto's hebben gestuurd die het tegendeel bewijzen. Het is precies die arrogantie waarom het steeds fout gaat. Wederom iets wat zonder meerkosten te voorkomen was geweest als ze ook maar ??n foto hadden vergeleken en wat basiskennis hadden gehad van wat ze daadwerkelijk maakten.

Als zelfs ik, waarbij de modellen precies recht in mijn thema passen, de set afbestel vraag ik me af hoeveel ze er van de 700 gaan verkopen voor ruim 500 euro. Misschien dat ze zo eens gaan nadenken...

bollen neus

M
#5
En in de gelijkstroom versies geen nieuws over deze modellen?[:)]

Sicco

M
#6
Er is alleen een wisselstroomvariant, de gelijkstroomexemplaren worden door de winkeliers omgebouwd.

LockyLuke

M
#7
citaat:
Geplaatst door bollen neus

En in de gelijkstroom versies geen nieuws over deze modellen?[:)]


model komt niet uit bij Trix
de gelijkstroom versies worden door winkels getransformeerd
 

dieselfreak

M
#8
citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
Geplaatst door dieselfreak

Wat ik totaal onbegrijpelijk vind is dat deze modellen voorzien zijn van spaakwielen. Terwijl de Trixversie van de 201 in exposchildering spaakwielen zou moeten hebben i.p.v. volle wielen. MaTrix heeft er weer eens met de pet naar gegooid, helaas is dit niet de eerste keer.


Vanochtend even met de winkelier gebeld en M?rklin beweert dat er geen fouten in de modellen zitten (ook m.b.t. de schildering), waarop we natuurlijk een heleboel foto's hebben gestuurd die het tegendeel bewijzen. Het is precies die arrogantie waarom het steeds fout gaat. Wederom iets wat zonder meerkosten te voorkomen was geweest als ze ook maar ??n foto hadden vergeleken en wat basiskennis hadden gehad van wat ze daadwerkelijk maakten.

Als zelfs ik, waarbij de modellen precies recht in mijn thema passen, de set afbestel vraag ik me af hoeveel ze er van de 700 gaan verkopen voor ruim 500 euro. Misschien dat ze zo eens gaan nadenken...




Een oud spreekwoord zegt: "Wat baten kaars en bril, als den uil niet zienen wil." De uil is in dit geval Marklin en volgens mij zijn ze daar stekeblind voor hun eigen fouten. De beste manier om hierop te reageren is hun miskleunen niet meer te kopen.
MC

bollen neus

M
#9
Spijtig dat ze niet in DC vorm uitkomen, en laten ombouwen daar heb dan ook niet te veel goesting op, je blijft nog steeds met de fouten zitten aan dezelfde hoge prijs.
Misschien kunnen we ze dan selecteren bij de "exclusieve" modellen van 2011?[:)]
En MC "een bril" kan zeer nuttig zijn zeker als er "triplexglazen" instaan van 3 m/m.[:)]

dieselfreak

M
#10
citaat:
Geplaatst door bollen neus

Spijtig dat ze niet in DC vorm uitkomen, en laten ombouwen daar heb dan ook niet te veel goesting op, je blijft nog steeds met de fouten zitten aan dezelfde hoge prijs.
Misschien kunnen we ze dan selecteren bij de "exclusieve" modellen van 2011?[:)]
En MC "een bril" kan zeer nuttig zijn zeker als er "triplexglazen" instaan van 3 m/m.[:)]



Ja bolle, daar kan jij zeker over meespreken. En dan evengoed toch zo'n mooie modellen maken. Misschien moeten ze jou bij Marklin in dienst nemen als "adviseur?"
MC

bollen neus

M
#11
MC, neen bedankt voor het voorstel maar daar ga ik voor passen.[:)]

dieselfreak

M
#12
Eric, het was ook maar "een graptsje." Ik denk niet dat ze bij Marklin zouden luisteren naar een adviseur. Die doen toch alleen maar hun eigen zin, de gevolgen hiervan zijn eens te meer pijnlijk duidelijk.
MC

stevend

M
#13
Wat die onderste gele belijning betreft op de 5917,
deze is volgens mij veranderd ten opzichte van het proto-model.
Wel eens waar verkeerdelijk.
Op het proto-model komt de lijn perfect tegen de roosters aan ,
zoals Sicco al aangaf.



Deze foto dient enkel ter verduidelijking

Jurgen

M
#14
Maar kan er iemand eigenlijk eens een foto plaatsen van de echte 5929 en 5917?

Anders heeft het geen nut om te discussi?ren of de schildering nu wel of niet juist is h?.


Het enige wat ik nu op dit moment zeker weet is dat die doffe plek in de verf ingebakken zit en de gele loc dus opnieuw gespoten zal moeten worden.
De spaakwielen en de juistheid van de schildering zijn voor deze locs dus nog steeds een open vraag tot iemand kan bewijzen door middel van een foto of het al dan niet juist is. Ik wil eerst bevestiging door middel van een foto van deze 2 locnummers! Al zal het moeilijk zijn om een goede foto te vinden waarop een gele 59 met spaakwielen te zien is want die zitten goed verstopt op alle foto's die ik al gezien heb!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.