Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Vragen over Belgische modelen

Gestart door hapkin, 05 november 2011, 19:17:38 PM

hapkin

Dag allemaal

Ik heb een vraag waar ik mee zit...

Het gaat over de dms van ls models art 42007 Dms bordeaux met witte band
In welke samenstelling heeft dit rijtuig meegereden en wat is juist de functie van dit rijtuig ?

mvg Steve

Sicco

Je vraag gaat dus niet over het model, maar over het grootspoor...?

Een DMS is een bagagerijtuig voor internationale treinen, reed voornamelijk (maar niet uitsluitend) in treinen met I4, I6 en I10 in dezelfde C1 kleurstelling, later ook met M4 op de Noordlijn. Bij gebrek aan emplooi zijn ze sinds eind jaren negentig niet meer als zodanig in gebruik.

rixke rail

Grootspoor : deze bordeauxkleurige DMS (niet de oranje versie, Sicco !) was in ieder geval een generatorwagen.
Maar of die ooit alsdusdanig gebruikt zijn ?!
Ik herinner mij niet ze ooit in een samenstelling gezien te hebben !
Op de modelbaan : ze zouden in ieder mooi staan in een sleep met (rode M4's) achter een diesel ...
Zo gebruik ik hem althans.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Binco

De bordeaux-versie was een generator-rijtuig!
Gebruikt om bepaalde types rijtuig te kunnen voorzien van stroom.

Over de inzet weet ik niet zoveel, dat laat ik over aan de kenners.
* hij heeft wel eens meegereden in een Cote D'Or- trein meen ik mij te herinneren, speciale rijtuigen uit de K-reeks werden dan voorzien van het logo met de olifant[;)]

EDIT: OP DE BAAN 70, PG 60 [;)]

[:)][;)]

Sicco


Ludwig

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

chef garde

Indien iemand zijn of haar bordeau, of C1 DMS beu is en wenst te verkopen, mag die mij gerust contacteren!!!

bollen neus

citaat:
Geplaatst door chef garde

Indien iemand zijn of haar bordeau, of C1 DMS beu is en wenst te verkopen, mag die mij gerust contacteren!!!



[:D][:D][:D]

hapkin

Idd Ludwig over deze gaat het

Ik heb deze nog maar pas in mijn bezit...
Toen ik op uitstap ben geweest naar salzines zijn we ook in Namen naar een treinwinkel geweest. Daar was alles tot aan het plafond gestapeld, en hij had deze nog liggen.

Maar nu vroeg ik mij natuurlijk af waar ga ik deze achter hangen
Nu weet ik dus dat ik hem achter een bordeaux m4 kan hangen...


mvg Steve


Ludwig

Sorry Wouter, deze blijft waar hij nu verblijft.[;)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2