Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Oei!

Gestart door Huugooke, 04 november 2011, 17:04:53 PM

Huugooke

Sorry beste mensen,
ik ben zo onbeleefd geweest om allerlei vragen te stellen en me in discussies te mengen zonder me eerst eens voor te stellen!
ik ben Hugo (en wat je nog meer wil weten kan je in m'n profiel lezen)
Mijn belangstelling gaat uit naar al wat Belgisch is (de spoorwegen uiteraard!)
Ik ben al "bezig" van mijn 12de, regelmatig onderbroken door te trouwen en kinderen groot te brengen en zo.
De meeste ombouwbare modellen heb ik... omgebouwd, de meeste bouwdozen gebouwd. Ik heb er graag "wat werk" aan, alhoewel ik me niet bij de klinknageltellers wil onderbrengen. Jammer genoeg heb ik voorlopig geen plaats om mijn ouwe modelbaan te gebruiken (hangt aan de muur om plaats te sparen) en concentreer ik me op het bouwen van modellen. Mijn laatste was een bus op basis van een Faller model, maar electronisch geperfectioneerd. Om dat ik in de informatica-elektronica "zit" is vooral de digitalisering mijn stokpaardje.

Metpetergaathetbeter

Alvast welkom Hugo,


Ik dacht al eerder je naam op het forum tegengekomen te zijn !

Zoals je zelf bijna schrijft dat modelspoor-virus is niet te genezen,ten pas en ten onpas flakkert het weer op ! Ik hoop dat je binnenkort opnieuw plaats genoeg hebt voor je baan, alvast veel plezier en succes met komende projecten !

Groeten Peter

Steam.N

Welkom op dit forum, Hugo.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

Hugo, welkom op het forum.

Zoals je zelf zei, heb ik eens in je profiel 'gepiept' en met enkele jaartjes meer op de teller dan ik, kan ik mij voorstellen dat je een mega (r)evolutie op vlak van informatica/electronica hebt meegemaakt.  De ponskaarten waren in mijn jonge jaren bijna verdwenen [;)]
Groetjes, Peter


Huugooke

Ja Peter, en als ik bedenk dat ik ooit zelf lokdecoders heb in mekaar gesoldeerd (die trouwens nog steeds dienst doen); aan de huidige prijzen en mogelijkheden zou ik er niet meer aan beginnen!
k'zal als het past eens een vergelijkende foto posten.

Paulogic

Weelkoom Huugooke..
mvg,
Paul(ogic)

railman56

welkom op het forum Hugo en hopelijk nog vele jaren plezier met onze gemeenschappelijke hobby.
digitale kennis: dit zal vele onder ons waarderen.[;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Geert

Welkom,
Tof om een soortgenoot tegen te komen, waarmee ik bedoel ??n die zelf decoders maakt(e). Met de huidige  microcontrollers en de prijzen daarvan loont het nog echt de moeite om zelf iets in elkaar te steken en te programmeren. Ook dit hoort bij onze hobby.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

lilitrein

citaat:
Geplaatst door Huugooke

Sorry beste mensen,
ik ben zo onbeleefd geweest om allerlei vragen te stellen en me in discussies te mengen zonder me eerst eens voor te stellen!
ik ben Hugo (en wat je nog meer wil weten kan je in m'n profiel lezen)
Mijn belangstelling gaat uit naar al wat Belgisch is (de spoorwegen uiteraard!)
Ik ben al "bezig" van mijn 12de, regelmatig onderbroken door te trouwen en kinderen groot te brengen en zo.
De meeste ombouwbare modellen heb ik... omgebouwd, de meeste bouwdozen gebouwd. Ik heb er graag "wat werk" aan, alhoewel ik me niet bij de klinknageltellers wil onderbrengen. Jammer genoeg heb ik voorlopig geen plaats om mijn ouwe modelbaan te gebruiken (hangt aan de muur om plaats te sparen) en concentreer ik me op het bouwen van modellen. Mijn laatste was een bus op basis van een Faller model, maar electronisch geperfectioneerd. Om dat ik in de informatica-elektronica "zit" is vooral de digitalisering mijn stokpaardje.



Hoi Hugo,
Welkom op het forum. Ik hoop voor je dat je gauw ruimte krijgt voor je baan.
Spoorze  Bert
Periode II  Deutsche Reichsbahn
Brawa-Roco-Fleischmann-Märklin-Rivarossi-Piko-Trix. 3-Rail Digitaal-Analoog geschakeld.

Gerolf

Hoi, Huugooke. Je was al wel welkom, maar nu helemaal [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

citaat:
Geplaatst door Geert

Welkom,
Tof om een soortgenoot tegen te komen, waarmee ik bedoel ??n die zelf decoders maakt(e). Met de huidige  microcontrollers en de prijzen daarvan loont het nog echt de moeite om zelf iets in elkaar te steken en te programmeren. Ook dit hoort bij onze hobby.

Geert



Hallo Geert,
Ooit met het project uit "een bekend Nederlands Elektonica tijdschrift" begonnen. Met IC's die nergens te vinden waren (ja dat was pre-internet). Nu is de digitalisering van mijn "park" aan de orde; met een ouwe 386 en een paar meter recht spoor op de keukenvloer is toch al veel lol te beleven! Lokdecoders zelf maak ik niet meer zelf, niet vanwege de prijs maar vanwege de afmetingen. Maar er is nog zoveel anders: verlichting, wisselsturing. En zoals ik al vertelde is er op gebied van bussen en trams nog wat te beleven. Kijk gerust regelmatig op mijn Flickr account. Mijn archief bestaat nog (uiteraard want tot 50 jaar oud!) grotendeels uit negatieven die ik nu aan't inscannen ben.