kan me iemand dit uitleggen aub?

Gestart door edwin, 02 november 2005, 23:27:27 PM

edwin

hallo

Bij model paradise vond ik het volgende model:


A.C. ~ Wisselstroom (voor M?rklin-spoor)



33632 M?rklin E-loc NMBS / SNCB 1601 MEMLING

Memling uitvoering Delta,dig

Dat laatste begrijp ik dus niet "Memling uitvoering Delta,dig"
kan ik deze elektrische trein op mijn digtaale baan gebruiken? en wat wordt er bedoeld met delta?
bedank
edwin

n/a

Delta, is het instap digital systeem van Marklin, dit systeem heeft een Delta Control waarmee je 4 digitale loks mee kunt laten rijden.
De delta decoders hebben naar gelang hun leeftijd een adres instelling via 4 dipswitsches, dus een adres bereik van 15 adressen.
De nieuwere Delta decoders, deze vervangen de oer decoder C80 hebben de volledige adres range, dus ook gewoon 8 dipswitches, en een schakelbare lichtfunctie.

Het antwoord is dus het zijn volledige digitale decoder en je kunt ze gebruiken bij  de 6021, Intellibox of andere systemen die het Motorola protocol ondersteunen.

Wim



laurens66

Alle delta decoders zijn toch met digitaal te gebruiken?

bartie

Je kan met M?rklin systems slechts 1 deltaloc laten rijden op je baan.
Met de DELTA-control kan je 4 delta locs laten rijden en met de DELTA-piloot nog 1 digitale loc (adres 80) extra.

Bart.

Frans HOOYBERGHS

Citaat uit M?rklin folder.
Kunnen de totnogtoe beschikbare digitale en Delta-locs met het Central / Mobil Station bestuurd worden?
Ja, zonder beperkingen. U profiteert zelfs van de comfortabelere bediening.

Of bijvoorbeeld op http://www.marklin.be/systems/index.html.
Ge?ntegreerde databank bevat voor zo ver mogelijk alle tot op heden bestaande Delta- en Digital-voertuigen.
Het Mobile Station regelt ook uw oudere Delta- en Digital-voertuigen, natuurlijk alleen met de functies van de in het voertuig ingebouwde decoders. Maar dat met meer comfort: u geeft in het Mobile Station het artikelnummer van uw Delta- of Digital-locomotief op. Het Mobile Station zoekt in zijn databank en toont dan op het display de naam van de loc in duidelijke tekst en de functies van de loc als pictogrammen.

Om maar te zeggen dat je meerdere Delta-locs tegelijkertijd kan laten rijden.

svvander

citaat:
Geplaatst door Frans HOOYBERGHS

Citaat uit M?rklin folder.
Kunnen de totnogtoe beschikbare digitale en Delta-locs met het Central / Mobil Station bestuurd worden?
Ja, zonder beperkingen. U profiteert zelfs van de comfortabelere bediening.

Of bijvoorbeeld op http://www.marklin.be/systems/index.html.
Ge?ntegreerde databank bevat voor zo ver mogelijk alle tot op heden bestaande Delta- en Digital-voertuigen.
Het Mobile Station regelt ook uw oudere Delta- en Digital-voertuigen, natuurlijk alleen met de functies van de in het voertuig ingebouwde decoders. Maar dat met meer comfort: u geeft in het Mobile Station het artikelnummer van uw Delta- of Digital-locomotief op. Het Mobile Station zoekt in zijn databank en toont dan op het display de naam van de loc in duidelijke tekst en de functies van de loc als pictogrammen.

Om maar te zeggen dat je meerdere Delta-locs tegelijkertijd kan laten rijden.



Maar dan wel met de Mobile/Central station... en niet met een Delta control of Delta Pilot. [;)]
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

matti


 Die Memling uitvoering slaat op de schildering van de loc . Markl?n liet 2 echte eloc reeks 16 omspuiten in de nieuwe kleuren van de NMBS voor de internationale treinen . De eerste trein die met deze nieuwe schildering rondreed was de EC Memling, vandaar de naam .

[8]

dikken

citaat:
Geplaatst door bartie

Je kan met M?rklin systems slechts 1 deltaloc laten rijden op je baan.
Met de DELTA-control kan je 4 delta locs laten rijden en met de DELTA-piloot nog 1 digitale loc (adres 80) extra.

Bart.




nee hoor, Delta is gewoon een enorme simpele versie van digitaal. Dergelijke locs kunnen zonder problemen Systems bestuurt worden. Zelfs meerdere terzelfder tijd op voorwaarde dat het adres verschillend is.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Jurgen

De 33632 heeft normaal een standaard Delta decoder met 4 dipswitches. Het licht is niet schakelbaar. Dat brand dus alleen als de loc rijd. Ik heb er zo zelf ook 1 staan.
Het kan ook zijn dat er een andere decoder in gestoken is.
Maar hoe dan ook, je kan hem gebruiken bij elk digitaal systeem voor voor AC ~ wisselstroom.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

n/a

citaat:
Geplaatst door laurens66

Alle delta decoders zijn toch met digitaal te gebruiken?



Dat zeg ik toch ook in het bovenstaande bericht.

Wim