Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

problemen ECOS centrale 1

Gestart door BLSfan, 01 november 2011, 17:59:18 PM

BLSfan

Kees-Jan en Paulogic,
bedankt voor jullie uitleg,
heb gisteren geprobeerd om een crosskabel te maken ( had een schema gevonden op het internet hoe de draden verwisseld waren en heb deze zelf gemaakt en het is me gelukt ![:)]
De laptop en koploper werken nu wel op mijn ECOScentrale !!!

De eerste locs hebben al gereden dus zijn we weeral een stap verder !!!
Nogmaals bedankt voor jullie goede feedback !!![:D][:D][:D][:D][:D]
Bedankt !!!
BLSfan

Kees-Jan

Kijk! Leuk om dit te horen. Succes en als je meer vragen hebt is u welkom.

Let even op dat je geen rijwegen met s88's in je Ecos hebt staan want deze kunnen spontaan gestart worden als je met koploper rijdt. De Ecos ziet een bezetmelding en kan dan gaan denken dat hij zelfstandig een opdracht moet gaan uitvoeren. Even al deze eventuele instellingen wissen.

Kees-Jan

BLSfan

Ander probleem met centrale, heb 5 wisseldecoders maar de centrale leest maar enkel de 2e en de 4e uit. de 2e is ok en steekt de centrale in zijn geheugen maar de vierde ( daar verzet de wissel zich ) maar steekt hij deeze niet in zijn geheugen.
1,3 en 5 doet hij niets totaal niets er staat wel stroom op de printplaten en dat is wel ok .
oplossingen ?
alvast bedankt
BLSfan

Paulogic

Hmmm. Als ik het goed voorheb, heb ik dit probleem nog ergens gehoord.
Ik dacht dat een softupdate het euvel uit de weg ruimde, maar ik kan mis zijn.
Het staat hier ergens in een draadje denk ik, maar ik vind het niet zo 123 trug.
mvg,
Paul(ogic)

BLSfan

Ik heb de voorlaatste versie van de ECOS 3,3,3 en blijft hetzelfde probleem. Mogelijk mss een fout aan de print ?
Kan ik deze uitlezen of proberen ?
Ook nu neemt hij enkel de eerste 3 aan maar niet de 2 volgende ( nieuwe ) printplaten aan ....

INFO

Goh, en wat is dan het merk/type van deze wisseldecoders.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

BLSfan

het zijn decoders van litfinski. heb deze zelf gebouwd en nu zijn dit de eerste 2 waar er problemen mee zijn. Heb er al een 40 tal gesoldeerd daarom dat ik het raar vind dat ze nu wel problemen geven want ze zijn dezelfde versie en identiek gebouwd zoals de andere .
we zoeken verder .....