problemen ECOS centrale 1

Gestart door BLSfan, 01 november 2011, 17:59:18 PM

BLSfan

collega's,
als ik met 1 a 2 locs rij dan heeft de ecos centrale ( met de laatste versie )geen probleem maar als ik met meerdere tegelijk rij dan begint deze opeens " te flippen " hij schakeld verschillende wissels vanzelf en zet seinen op groen /rood met alle gevolgen vandien. Er is een booster bijgezet voor het stroomverbruik .  De booster en centrale worden niet overbelast. Er is ook geen verlies . Elke meter is er een aansluiting van stroomtoevoer op de baan .
Hoe kan ik dit oplossen ?
Graag jullie oplossing :)

Paulogic

Het lijkt op te hoog verbruik maar is het niet blijkbaar.
Geen stoorzenders in de buurt ?

Anders even een mailtje naar TrainServiceDanckaert... die zullen u graag helpen.
mvg,
Paul(ogic)

BLSfan

wat bedoel je met stoorzenders ?[:I]
TSD gaan we proberen !

Paulogic

Met stoorzenders bedoel ik andere toestellen die storing geven op uw leidingen.
Als hij bij een hoger verbruik dan 2 loc's gaat flippen dan schat ik dat er ofwel toch
teveel stroom wordt verbruikt ofwel dat een aangestuurde decoder (of zoiets) begint
'gek' te doen en zo storing veroorzaakt.

bvb : vroeger gebruikten wij een trillend relais om televisies in de buurt te storen..
simpel maar effectief. Beetje gelijk toen er vroeger al eens een brommertje door
de straat reed en je tv zo'n sneeuw-streep gaf in het beeld... dit is nu wel anders maar
deze soort storingen bestaan wel nog steeds.
mvg,
Paul(ogic)

LokSound

BLSfan heeft op aanbevelen van Paulogic een email gestuurd langs dit forum.
Wij hebben geantwoord doch het e-mail adres van BLSfan is verkeerd.
Misschien kan U op een normale weg een e-mail sturen? Stuur aub uw e-mail naar ecos@tsdbvba.be.

dank.

eric

citaat:
Geplaatst door Paulogic


bvb : vroeger gebruikten wij een trillend relais om televisies in de buurt te storen..
simpel maar effectief.


ahaa, dat waarde gij[:D][:D][:D]

ps,

Is het opgelost bij BLSfan[?]

BLSfan

Heb alle mogelijke stoorzenders uitgeschakeld ( LDT printplaten met relais) maar het blijft nog steeds .
Kan dit ook zijn dat een bepaalde loc een stoorzender is ? mss wat ver gezocht maar .....[:)]
alvast bedankt

Paulogic

Hummm zou kunnen maar dan denk ik eerder een defecte decoder of zou.
Ik zou de epos enkel aansluiten op een stukje rail en er loc per loc op testen
en 'bijvoegen'. Misschien vindt je door 'trial and error' de deugniet die dit
veroorzaakt.
mvg,
Paul(ogic)

LokSound

en hoe staat het vermogen ingesteld?
(intern aflezen op je ECoS)

Kees-Jan

Das de reden dat ik hem weggedaan heb (sorry).

Ws ligt het aan het geheugen. Als je namelijk in het ding routes en of wisselstraten programeerd en die koppelt aan bezetmelders gaat de Ecos voor zichzelf beginnen......

Alles wissen dus en opnieuw beginnen.

Verder Ldt zaken via een losse booster aansturen net als wisseldecoders.

Succes er mee

Kees-Jan

jakke

citaat:
Geplaatst door BLSfan

Heb alle mogelijke stoorzenders uitgeschakeld ( LDT printplaten met relais) maar het blijft nog steeds .
Kan dit ook zijn dat een bepaalde loc een stoorzender is ? mss wat ver gezocht maar .....[:)]
alvast bedankt



Hallo , de topicstarter geeft geen respons .Is er een oplossing komen opdagen  ?
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

BLSfan

sorry voor het late antwoord het eindejaar zijn drukke dagen voor mij op het werk .
Alles werkt nu wel ( de stoorzenders zijn opgelost ) blijkbaar waren de LTD relais de stoorzender bij dit alles !
nu een ander probleem :
dat is bij het koploper programma.
Heb alles via mijn laptop klaargemaakt en heb nu het probleem dat er geen verbining ( lees communicatie) kan gemaakt worden tussen de pc en ECOS-centrale. Alles is ingesteld zoals het moet zijn , adres op pc en ecos zijn ok, protocols ook, verbinding ( draad tussen pc en ecos is ook ok. het koploper programma werkt wel als je deze uitzet zonder communicatie , maar vanaf ik het wil laten doorsturen naar de ECOS lukt dit nooit. er komt steeds op " geen communicatie mogelijk tussen de centrale"
Weer een probleempje dat moeten worden opgelost!
Wie kan mij hierbij helpen .
alvast bedankt

Kees-Jan

Fijn tot zo ver. Om de Ecos en laptop te koppelen heb je een utp crosskabel nodig. Ipv een recht toe recht aan. Zit die er tussen? Staat koploper niet meer op "testen"?

Kees-Jan

BLSfan

Kees-Jan,
koploper staat niet meer op testen!
Maar wat is een utp kabel ?[:I][:I]
heb gewoon een usb aansluiting die overgaat naar een internetkabel en aangesloten is aan de ECOS centrale.
alvast bedankt voor je reactie
mvg
BLSfan

Paulogic

Een UTP kabel is wat u noemt een internetkabel.

Een cross-kabel is dan weer een niet standaard aangesloten UTP kabel maar
eentje waar enkele draadjes anders zijn geplaatst (gekruist).

Heb je in uw netwerk geen router of hubje (switch) staan. Dan hoef je zelfs geen
cross utp. Gewoon een kabel van uw computer naar uw router of switch en ook
eentje van uw ecos naar die router of switch.

Dan zorgen dat uw ecos een IP adres krijgt in de range van uw computer maar
wel verschillend. vb : pc : 192.168.1.2 en uw ecos 192.168.1.10 (niet 192.168.1.1 want
het 1 adres (laatste getal) is meestal de router zelf)
(subnet maks bij beide 255.255.255.0)

Dan zal uw pc makkelijk communiceren met uw ecos en kan je beginnen om
koploper in te stellen.

Succes.

Indien nog hulp nodig... stuur maar PM, ik help u graag.
mvg,
Paul(ogic)