Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Hoe nu verder met weatheren

Gestart door Baureihe 103, 29 oktober 2011, 21:15:44 PM

Baureihe 103

Beste Forum leden,

Na een tijdje van schijnbare rust zal ik hier weer de nodige artikeltjes gaan plaatsen
over van alles wat met weatheren te maken heeft.
Zoals sommigen van u weten of juist niet weten heb ik voor een Modelspoorblad een aantal artikeltjes mogen schrijven. Om de exclusiviteit te kunnen waarborgen kan je de stukjes dan ook niet plaatsen op de diverse fora waar ik natuurlijk volkomen mee eens ben.
Zo ook eurospoor weer en op andere voorgaande beurzen wordt ik soms aangesproken door voor mij volledig onbekende (soms grappig en soms wat onhandig) die mij dan herkennen aan mijn naam op de forum trui, waar zo?n kledingstuk al niet voor kan dienen.
De vraag en opmerking die dan al snel volgt is van ben je niet meer actief met de hobby want je plaatst niets meer.
Als ik het uitleg zeggen ze dat begrijp ik maar dat blad koop ik niet om reden dus best wel jammer. Dat ik niet alles meer kon plaatsen vond ik soms ook wel jammer want met het forum bereik je een grotere groep dan de lezers van alleen het blad. Daarom heb ik besloten
Om weer wat meer te gaan plaatsen op het forum je moet toch wat met je vrije tijd
Ik zal best nog wel eens een stukje indienen bij het blad maar zal nu zeker hier weer meer gaan plaatsen. Eerlijk gezegd miste ik het ook wel een beetje de korte lijnen, het soms wat meer gekunstelde samenstellen van een verhaal.

Groetjes Bert ;)
Bestaat er een andere hobby.

Metpetergaathetbeter

Bert,

Excuseer bijzonder welkom was eventje te gedreven en vergat mijn goeie manieren, maar ja een mens moet eens de stoom aflaten zeker !

Amai minder werk in geen maanden op geen forum en nu gelukkig voor ons weer een beetje tijd ! 'k ben blij want nu kunnen wij ne keer communiqueren via het forum en er andere mensen bij betrekken en misschien eens nieuwe ideeen !

Groeten Peter[;)]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

ik had ook graag zo'n t-shirt bij het forum gezien maar de uitgeverij zag er niets in ! Toch ne goeie manier van gratis reclame maar ja ik heb ook niet lang naar school geweest en mogelijks waren daer universitairen die het beter wisten ![V]
Gratis reclame op ieder beurs in Belgie, Nederland, Duitsland en Frankrijk wa een bereik tijdschrift in 2 talen die in 3 landen populair of gelezen zou worden en dan vergeet ik Luxemburg nog ![V]duizenden potentiele klanten, ik zie anders zo niemand lopen met een gewoon t-shirtje van Modelspoormagazine. In beurzen in Duitsland lopen ook Belgen, Nederlanders en Fransen rond !
Groeten ontgoochelde T-shirt of sweather drager Peter[:(!][;)]



Ik had dat voor mijn vorig berichtje geplaatst !
Groeten Peter[;)]

Dirky

Eerlijk gezegd Bert, begrijp ik niet waarom exclusiviteit een must is? Er zal toch niemand je foto's in je draadjes gebruiken om in een ander tijdschrift een artikel te plaatsen? En dat er mensen zijn die een tijdschrift niet kopen omdat ze een verslag over ??n enkel artikel in een forum gezien hebben... hmmm, dat lijkt me wel heel ver gegrepen.

Je kan super weatheren en dat willen we hier zien!

edit: heb schrijffout verbeterd

Metpetergaathetbeter

Dirky,

Als Bert hier alles plaatst dan verkopen ze geen losse nr meer, na een tijdje misschien ook minder abbonnees !

Groeten Peter[;)]

Dirky

Peter (en Bert),
Ik koop zelden MSM en de exemplaren die ik wel gekocht heb heb ik net gekocht naar aanleiding van draadjes in dit forum. Je losse-nummer-theorie gaat volgens mij niet op! [;)]


Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Dirky

Peter (en Bert),
Ik koop zelden MSM en de exemplaren die ik wel gekocht heb heb ik net gekocht naar aanleiding van draadjes in dit forum. Je losse-nummer-theorie gaat volgens mij niet op! [;)]





dat zal wel de reden zijn dat Bert hier niets plaatstte op aandringen van het tijdschrift



Groeten Peter

Kees-Jan

Leg dat laatste nou eens uit Peter want daar geloof ik niets van.

Kees-Jan

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Dirky

Peter (en Bert),
Ik koop zelden MSM en de exemplaren die ik wel gekocht heb heb ik net gekocht naar aanleiding van draadjes in dit forum. Je losse-nummer-theorie gaat volgens mij niet op! [;)]





Volgens mij ook niet.
Alsof MSM alleen draait op en rond Berts bijdrage ?
Niet dat Berts werk op nieksken trekt, verre van. Het is top !
Ik zie en snap het verband niet.
Allee laat het me anders stellen.
Doek het forum op en laat alleen de rubrieken zoals verkopen ruilen en gezocht. ( a nee is ook een rubriek in msm, de zoekertjes)
Dus doek het forum op en laat alleen het de rubriek "aanvulling op artikels" staan want al de rest kan minder verkoop van msm betekenen.
Tis volle maan vermoed ik !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Leg dat laatste nou eens uit Peter want daar geloof ik niets van.

Kees-Jan



Kees -Jan,

Wanneer je de 2de zin van tekst van Bert leest : het staat er bijna letterlijk : Zoals sommige van U weten.........exclusiviteitte kunnen waarborgen...........diverse fora......

Groeten Peter[;)]




Kees-Jan

Peter: je hebt een mail gekregen en kun je die svp aan mij beantwoorden.

Kees-Jan


Gerolf

Ik geloof ook niet echt in die exclusiviteit, tenzij je het hebt over die "diverse fora". Ik heb hier (maar niet elders) al heel wat getoond, dat achteraf in MSM is gekomen.
Op mijn webstek verschijnen tot een maand na verschijning alleen afbeeldingen. Ik hou die "voor-informatie" op het forum beperkter dan in het blad, maar op een forum zijn al te lange verhalen ook niet nuttig.
Er is trouwens een verschil in publiek tussen de lezers van ons blad en die van ons forum, al is er natuurlijk ook een ruime overlapping. Ik ben er van overtuigd dat er een wisselwerking bestaat: Forumleden die MSM gaan kopen, en MSM-lezers die naar ons forum komen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kees-Jan

Kijk Gerolf hier sluit ik me dus bij aan. @ Peter: bedankt voor je antwoord.

Kees-Jan

Baureihe 103

Wat heb ik (bijna) een spijt dat ik een mededeling plaatste,
Het is zeker niet zo dat de verkoop afhangt van mij, alleen de gedacht is al lachwekend genoeg om hier verder niet op in te gaan.
Dat ik de woorden hier beter moet wegen is wel weer gebleken, maar wat wel waar is dat er in mail wisseling is gevraagd om liefst niet eerder gepubliceerde foto's aan te leveren. Vandaar mijn reactie in het berichtje hier boven. Als mijn gedachte dan fout is sorry van mijn kant.

Ik ben geen profesional met weatheren ik leer nog steeds en in het maken van foto's daarnaast heb ik een drukke baan en gezin waardoor mijn tijd beperkt is om een verhaal te schrijven, te weatheren, (want daar gaat het mij om)en dan ook nog eens de tijd te vinden om het om te zetten t.b.v. de fora. Zo hier en daar wordt nog wel eens gevraagd om materiaal te verouderen wat ik dan bijna voor niets doe, en regelmatig komen er vragen om een workshop te geven. Dat mag ik ook graag doen vraag hier niets maar dan ook helemaal niets voor maar het kost wel een berg tijd. Wat ik daar voor terug krijg is gezelligheid met mensen die de zelfde hobby hebben wat dan wel weer onbetaalbaar is.
De volgende workshop is in Gent de 20e november ik zier er alweer naar uit.

Met name mijn Nederlandse kennisen en (vage vrienden[;)] ) vonden het echt jammer dat ik op het forum niets meer plaatste.
Het is dus een kwestie van kiezen, en die keuze heb ik gemaakt ik hoop dat daar wel begrip voor kan zijn.
Ik heb ook al aangegeven dat ik nog wel een artikel aan zal leveren
waarna de keuze aan het MSM is of ze het willen plaatsen.

Ik zie het ook aan mijn draadjes op het forum gaat het over Duits en of Nederlands materiaal dan komt er bijkans geen reactie.
Wilde ik dus iets schriven voor het blad dan moest het in mijn ogen wel heel algemeen zijn en of gaan over Belgisch materiaal
en ik heb al zo weinig tijd.

Ik koop verder het blad omdat het in ogen het enige blad is waar er echt aandacht wordt geschonken aan modelspoor onze mooie hobby.
Dat er veel geschreven wordt over Belgisch materiaal mag duidelijk zijn omdat het blad nu eenmaal een Belgisch blad is.
Persoonlijk zou ik ook wel wat meer willen zien naar Duits of Nederlands voorbeeld, zoals het blad nu is neem ik het voor lief.

Ik hoop dat dit voldoende uitleg is

Goetjes Bert[|)]
Bestaat er een andere hobby.

Dirky

Hey Bert, van mijn opmerking is maar ??n lijn belangrijk: Ik wil je weathering hier op het forum zien omdat het echt de moeite is!
Je uitleg was misschien niet overduidelijk waardoor ik het te serieus nam! sorry!
En wat de reacties op Duits materiaal betreft; Da's hier al een paar keer aangehaald. Sommige mensen reageren veel, andere dan weer zelden. Ik ben van die laatste soort maar geniet met volle teugen van je verslagen! Laat dus maar weer komen van zodra je de tijd vind! Alvast bedankt...