Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Flyer bij het nr 108

Gestart door argilla, 28 oktober 2011, 11:31:52 AM

argilla

ik heb de flyer gelezen, en naar mijn mening en de modellen die ik op deze schaal al gezien heb, gezien bij het nr 108. Nou ....als je het mij vraagt.De schaal is oke geen probleem. Maar de afwerking van het model de loc en de wagons.... tjonge als ik de Z modellen zie met hun afwerking en ik bezie dan het model op de flayer, echt brol hoor. Gemaakt in een of ander Chinees achterkamertje fabriekje zekers ?? De aandrijving van de wielen ( zien er wel erg plastiekerig uit trouwens het geheel ook, de boogies van de tender.... tjonge tjonge geen wonder voor ?3,90. Nu kan echt begrijpen dat je op deze schaal niet de graad van afwerking kan krijgen als op een bv H0 schaal. Je zal zekers concessies moeten doen. Maar dit ?? Heb al veel modellen gezien op deze schaal en die waren echt wel beter afgewerkt. Waarschinlijk wilden men of wil men gewoon een "impressie" weergeven van het model, denk ik. Maar dan nog is het niet echt geslaagd.

Enfin ik zou onze collegas Z schalers weleens hun mening over dit (on)ding willen weten.

Sorry voor deze strenge kritiek.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

prulleman

tis van die rommel van uitgeverij atlas. die maken geen modellen voor de kenner maar voor iemand "die eens een treintje op de schouw wil zetten"[;)]. ge moet daar verder niks van verwachten.  ze geven wel mooie fotos uit.

Kris

hallo,
Het is duidelijk dat de reclameafdeling en de redactie 2 gescheiden werelden zijn ik denk dat ze bij redactie bijna een beroerte krijgen als ze die flyer bekijken , volgens mij niet het beste medium om deze rommel aan de man te brengen het is zo iets als een aftands trabantje willen verkopen in een tijdschrift voor luxewagens

Jurgen

Geen flyer gezien, wel een rekening om mijn abonnement te verlengen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

Persoonlijk heb ik me licht gestoord aan die papieren 'spam' voor dat soort rotzooi.

Bert Ossevoort

Blijft mij verrbazen waar men een probleem van maakt of zich aan stoord,
heb het ter kennisgeven aangenomen en gelijk doorverwezen naar de papierbak ,wordt er nog iets van gemaakt ,
maar wie weet een volgende keer heeft het wel onze interesse???
Bert.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Kris

hallo,
Het is duidelijk dat de reclameafdeling en de redactie 2 gescheiden werelden zijn ik denk dat ze bij redactie bijna een beroerte krijgen als ze die flyer bekijken , volgens mij niet het beste medium om deze rommel aan de man te brengen het is zo iets als een aftands trabantje willen verkopen in een tijdschrift voor luxewagens

Ik weet alvast nergens van en heb het nummer ook nog niet ontvangen.

Ik moet wel Bert gelijk geven: alle reklame die ik ontvang wordt bekeken en belandt meestal snel in de papiermand. Doch soms zit er iets tussen dat me wel interesseert...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Ik moet ook zeggen dat ik stevig fronste bij het zien van dat papiertje. Het ligt al bij het oud papier [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Sicco

citaat:
Geplaatst door Bert Ossevoort

Blijf mij verbazen waar men een probleem van maakt of zich aan stoort,


Sja dat verbaast jou dan weer, maar ik zit gewoon niet te wachten op schreeuwerige folders in een blad waar ik voor betaal en dus het 'geen reclame' stickertje op mijn brievenbus omzeilt, met name uit milieu-overwegingen. Bovendien is het inhoudelijk te sneu voor woorden om juist bij MSM te stoppen. [:D]

Het storen beperkt zich overigens tot een fronsende blik, het denken van 'wat een onzin' en het wegwerpen [8D]

Jurgen

Waarover gaat dit forum? Over MSM of over de rommel die erbij komt?

Het lijkt mij dat veel mensen zich snel storen aan sommige dingen en daar dan een serieus drama over maken.
Denk gewoon zo: wij krijgen een foldertje met reclame in de bus, op andere plaatsen sterven kinderen omdat ze honger hebben...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

DelticPower

Inderdaad Jurgen, laten we de zaak een beetje relatieveren, MSM zal een paar euro ontvangen door die folder mee te sturen, en wij gooien hem bij het oud papier. Er zijn dus belangrijker zaken om je druk over te maken.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Jurgen
Waarover gaat dit forum? Over MSM of over de rommel die erbij komt?
Hhm ... als er rommel bij MSM komt vind ik toch dat het mag vermeld worden [;)]
Maar waarschijnlijk is het een bron van inkomsten voor het blad, en als dat de kwaliteit ten goede komt is dat prima [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

mij storen zo'n dingen niet ! 't is op zo'n manier dat ons tijdschrift(en de ander van dezelfde uitgeverij)enigzins betaalbaar blijven!
Ik zou zeggen neem dat er bij en deponeer het onmiddellijk in de papiermand !

Groeten Peter

dgrr57

Mij stoort dat niet. Trouwens, bij de franstalige versie zit er geen 'rommel' bij [:D][:D][:D][:D][:D]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door Jurgen
Waarover gaat dit forum? Over MSM of over de rommel die erbij komt?
Hhm ... als er rommel bij MSM komt vind ik toch dat het mag vermeld worden [;)]
Maar waarschijnlijk is het een bron van inkomsten voor het blad, en als dat de kwaliteit ten goede komt is dat prima [:)]




Ok, maar vergeet dan ook niet dat MSM ook ooit begonnen is als een reclame foldertje in de vorm van een 0-nummer waar eigenlijk twee keer niks in vermeld stond. Dit is ook gratis meegezonden met enkele andere tijdschriften. Hebben we toen iets gezegd?
Straffer nog, ondertussen zijn er zotten die grof geld geven voor dat 0-nummertje!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.