welke trein voor een beginner?

Gestart door swarol, 26 oktober 2011, 10:39:52 AM

swarol

heb momenteel 2 treinen (roco 62 en pico veolia, digitaal, gelijkstroom ho),

nu zou ik graag binnenkort een derde aankopen deze zou bedoeld zijn voor personenvervoer.

maar ik zie het bos door de bomen niet meer,

daar je als beginner niet weet of het nu een nieuw model is in de winkel of de winkelier u een oudere model verkoopt,

waar je daarna de lichten enz moet vervangen omdat ze niet voldoen,

ook met een tweedehands loop je als beginner de kans dat je een kat in een zak koopt, ervaring komt met de jaren zegt men ;).  

kan iemand me een model aanraden (voor een beginner) van pico of roco aub?
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Johnnytrein

Swarol en voorkeur voor elektrisch of diesel,eventueel stoom?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

swarol

diesel johnny,

in een later stadium als ik me aan al die stroompalen durf wijden, en wat slimmer ben [B)],

hoogwaarschijnlijk ook electrisch.
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

ysbeer

Als eerste zou ik je aanraden een richting te kiezen
D.w.z  wil je stoomloks ja of nee
wil je e loks ja of nee
wil je diesels ja of nee
Ik zou beginnen met diesels of stoom,daar hoort geen bovenleiding bij,het eloks zonder bovenleiding rij je eigenlijk een beetje voor gek.
(speelgoedachtig)

Daarna kijk je op de internet site van B.V roco /piko/brawa
Alles wat daar opstaat is nieuw of nog niet oud.
noteer de nummers en zoek bij de winkels.
Omgekeerd kan ook kijk bij de winkels en daarna op de site van de fabriek,
Staat de lok of wagen daar nog dan is hij nog vers.

Kijk inderdaad uit voor alleen het type van de lok,overal worden loks en wagens aangeboden uit de jaren 70/80 die er wel het zelfde uit zien maar die echt oude onderdelen bevatten (motor b.v)
Dit komt vooral voor bij prive aanbieders op ebay en div forums
Controleer altijd het fabrieksnummer,niet meer op de fabrieks site is uitkijken,
wim

swarol

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Peter

Swa,

de diesellok reeks 62/63 die je nu hebt was vroeger een veelgebruikte lok voor reizigerstreinen, met daarachter een aantal rijtuigen. Veel voorkomende waren bv. de M1 - M2 en de L rijtuigen.
De M1 vind je (gebouwd en in bouwset) bij Olaerts
De M2 vind je bij M?rklin/Trix (bordeaux of groen)
De L vind je bij Olaerts en Goover models
Als ik van u was zou ik voor een volgende lok gaan naar een diesellok van de reeks 51, 55, 59 of 60 Dit zijn loks die je zowel als goederen of als reizigertrein lok kan inzetten.
Met vriendelijke groeten
Peter

swarol

thx peter daar ben ik een heel eind mee geholpen.

daardoor heb ik dit gevonden en ben weer wat wijzer[:D]

citaat:
uit wikipedia

De locomotieven 5104, 5105, 5107, 5121, 5122, 5127, 5132, 5133, 5135, 5175 en 5182 zijn verkocht aan Itali?.
De locomotieven 5101 en 5146 zijn verkocht aan het Franse Secorail en gingen naar Algerije.

Ze werden in nieuwe livrei (oranje-geel) geschilderd. Loc 5101 was het oorspronkelijke prototype van de reeks 51.

Enkele locs van deze reeks (waaronder de 5166 en 5183) worden bewaard als museumloc.

Enkele locs van de reeks hebben een generator om reizigerstreinen te kunnen slepen. De generator levert dan de stroom voor de verwarming, airco, verlichting en eventuele restaurantrijtuigen. Deze locs zijn blauw met geel in plaats van groen met geel.

In 2009 werd de reeks 55 buiten dienst gesteld bij de NMBS. Ze vervangen nu de reeksen 52-53-54 bij spooraannemer TUC-Rail, de huisaannemer van Infrabel.

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Peter

Waar zit Swarol eigenlijk? Ziek? Vakantie?
Er ligt al sinds 27-10 een aangetekend pakje voor hem op zijn postkantoor. Hoe lang houden ze zoiets bij eigenlijk?
Met vriendelijke groeten
Peter

hapkin

Normaal 10 dagen als het verzonden is via b post

mvg Steve

doomslu

citaat:
Geplaatst door Peter

Waar zit Swarol eigenlijk? Ziek? Vakantie?
Er ligt al sinds 27-10 een aangetekend pakje voor hem op zijn postkantoor. Hoe lang houden ze zoiets bij eigenlijk?

Hij is gisteren nog op 't forum geweest...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Johnnytrein

Waarschijnlijk aan het aanschuiven bij de post voor dat pakje.[:)]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

Yep, het is in orde. Swa heeft zijn pakje.[:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Bellen ze jou van de post als swa een pakje ontvangt of werk jij bij de post, manmanman.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

swarol

citaat:
Geplaatst door Peter

Waar zit Swarol eigenlijk? Ziek? Vakantie?
Er ligt al sinds 27-10 een aangetekend pakje voor hem op zijn postkantoor. Hoe lang houden ze zoiets bij eigenlijk?



even ziek geweest, en vind het tof van peter om mee het pakje te volgen met dergelijke eerlijke mensen doe ik graag zaken, niet zoals andere die het geld hebben en boeken toe.
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

evan

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Bellen ze jou van de post als swa een pakje ontvangt of werk jij bij de post, manmanman.



Aangetekende zendingen zijn via de code makkelijk te traceren op de site van B-post.  Zelfs het uur van aftekenen komt er op.

[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.