duurder is beter ????

Gestart door swarol, 25 oktober 2011, 13:47:33 PM

swarol

links is het merk roco, rechts pico, de pico was duidelijker goedkoper.
wat direct opvalt is het verschil in licht dat bij roco bijna niet zichtbaar is, en pico daar en tegen mooi voor en achterlicht geeft.

imghttp://static.skynetblogs.be/media/175693/2825100576.jpg/img

men zou toch denken, wanneer alles in detail op schaal wordt gemaakt dat ze dat ook met het licht doen?

ofwel is dit model in het echt voorzien van weinig licht, of heeft roco een steekje laten vallen.

kan natuurlijk ook zijn dat pico overdrijft!

de onderste foto is gezet voor een vraagje aan de kenners, wat is nu de voorkant van deze trein, het lange of het korte gedeelte.

ik gok op het korte gedeelte ?
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

DelticPower

Hoi swarol, verkeerd gegokt denk ik. De voorkant is de kant waar de schoorsteen zit, dus de lange neus. In de praktijk is er meestal geen specifieke voorkant omdat de cabine dubbel is uitgevoerd, met een stuurstand voor elke richting.

swarol

ik ging maar van die veronderstelling uit, omdat wanneer je ze zie rijden de sleep meestal aan de lange kant hangt, en zie je ze dubbel dan is het meestal de lange kanten aan een gekoppeld [^]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

DelticPower

Hoi swarol, dat er meestal indien mogelijk met de korte huif voorop gereden wordt is vanwege het vrije zicht van de machinist. mogelijk zijn de regels in Belgie ook anders als in NL, en ook belangrijk, ben er alweer een jaar of tien uit dus laatste wijzigingen zijn misschien aan me voorbij gegaan. [:D]
Groeten van Jan

swarol

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

ysbeer

De piko lok heeft led lampen zoals de meeste moderne loks.
Die geven veel licht ,soms te veel.
Met decoder is dat te dimmen

De roco lok is een ouder model, denk ik,die heeft nog gloeilampen.
met decoder geeft deze lok echter ook goed licht.
Analoog niet zo mooi
wim

conducteur

De 62 heeft idd gloeilampjes en lichtgeleiders (waar veel verlies op zit).
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

stefan

de reeks 77 mag in ieder geval niet met de lange kant in nederland rijden in verband met de zichtbaarheid van de seinen. daarom dat men ze altijd in treinschakeling met de lange kant tegen elkaar plaatst. Best domme dure grap van de ingenieurs lasten die makkelijk door 1 77 kunnen getrokken worden moeten er nu 2 voor gebruikt worden en dan maar zagen dat we op diesel moeten besparen.

swarol

citaat:
Geplaatst door ysbeer

De piko lok heeft led lampen zoals de meeste moderne loks.
Die geven veel licht ,soms te veel.
Met decoder is dat te dimmen

De roco lok is een ouder model, denk ik,die heeft nog gloeilampen.
met decoder geeft deze lok echter ook goed licht.
Analoog niet zo mooi
wim


de roco is met decoder wim
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

krispy

citaat:

de roco is met decoder wim



Ja met decoder maar niet met leds , vandaar zo weinig verlichting [^]!!!!!

vervang het geheel door een setje van digi-rails en je zal verbaast staan van het zicht , dan weer veel realistiser dan die piko die je laat zien in U vergelijking.( deze schijnt veel te fel !! naar mijn mening [;)])
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

swarol

zullen we eens uit proberen krispy
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

C.B.

citaat:
Geplaatst door stefan

...Best domme dure grap van de ingenieurs lasten die makkelijk door 1 77 kunnen getrokken worden moeten er nu 2 voor gebruikt worden en dan maar zagen dat we op diesel moeten besparen.


Op papier ja [;)]... maar 1 T77 trekt van geen kanten of het duurt heel lang wanneer je eindelijk op snelheid bent, en als je dan een uurregeling moet volgen in NL ,kom je er niet.
Als je bv. richting Kijhoek rijdt of afkomt , zit je daar met de Dordrechtbrug met zijn steile hellingen dus 2T 77 is zeker geen luxe en is trouwens verplicht in D en NL met de reden die je hierboven al geschreven hebt.[;)]
Groetjes.
Claudio.

bollen neus

E?n van de minpunten bij ROCO is altijd al de verlichtingen geweest, zoals reeds aangehaald een paar reacties hogerop bestaan deze nog met gloeilampen en lichtgeleiders.Zelf steek ik er warme witte LED en rode in van 1,8 m/m met weerstandjes en gloeien reeds op van af 3 volt, meestal staat de locomotief dan nog stil maar er is al licht in het kappelleke. Rij wel analoog van digitale snufkes heb ik geen kaas gegeten maar kan misschien nog ooit eens van komen, maar met deze LED verkrijg ik ook wel al een mooi resultaat en dat is waar we het voor doen natuurlijk.[:)]

ysbeer

citaat:
Geplaatst door bollen neus

E?n van de minpunten bij ROCO is altijd al de verlichtingen geweest, zoals reeds aangehaald een paar reacties hogerop bestaan deze nog met gloeilampen en lichtgeleiders.Zelf steek ik er warme witte LED en rode in van 1,8 m/m met weerstandjes en gloeien reeds op van af 3 volt, meestal staat de locomotief dan nog stil maar er is al licht in het kappelleke. Rij wel analoog van digitale snufkes heb ik geen kaas gegeten maar kan misschien nog ooit eens van komen, maar met deze LED verkrijg ik ook wel al een mooi resultaat en dat is waar we het voor doen natuurlijk.[:)]



Al meer dan twee jaar zet roco leds in zijn loks,dus wie nu koopt (en dan geen oude rommel) heeft nergens last van.
wim

swarol

citaat:
Al meer dan twee jaar zet roco leds in zijn loks,dus wie nu koopt (en dan geen oude rommel) heeft nergens last van.
wim


de mijne is in april 2011 nieuw in de winkel aangekocht wim, dus die vlieger gaat ook niet op [;)], en bij aankoop kan je niet zien welke verlichting er in zit... je kan het natuurlijk vragen, maar al bij al zal je het maar eerst zien als hij op de sporen staat.

als ik er wat handiger in geworden ben zal ik ze wel eens veranderen, wou enkel maar aangeven dat ze soms wel eens een steekje laten vallen, en wat ik al zo gelezen heb zijn het er al een paar[;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa