MSM 108

Gestart door doomslu, 23 oktober 2011, 20:46:49 PM

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Paulogic



[}:)][:D][:D][:D][:D][:D][:D]



jij natuurlijk ook ! Maar dat wisten we al !
Groeten Peter[;)]

argilla

Aan de redactie

Misschien een niet voor de hand liggende vraag:

De achterkant van ons magazine is mooi glad. De voorkant is korrelig. Is dit het gevolg van het drukprocede of is het de papiersoort ??

Verder is de inhoud  heel goed .Veel verschillende onderwerpen. de verlichtingspalen ga ik zeker proberen. De  mal is goed gevonden !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

loebaske

Zoals altijd net op tijd in de bus [:)]
Zoals ik al had gezien op dit forum, melding over het nieuw nr. is de baan Quibery zeeeeer mooi, er zijn nog een paar kleinigheden die beter kunnen, maar zoals aangehaald "in aanbouw" die baan van mij is ook in aanbouw en ben ook met 10 dingen tegelijk bezig.
Dus ook niet perfect [:D][:D]

Er zijn idd. artikels die we al kennen van hier op het forum, maar niet iedereen volgt het op de voet en zoals in de inleiding van MSM, er zijn ook andere landen die het meelezen, dus heeft ons blad de primeur...

Die vraag die net gesteld is over die korrel foto's is me ook al opgevallen???

Men kan ook niet alles weten, maar de producten die besproken worden in "beursnieuws" blz 19 van Joswood, Ruberg en Moebo is klinkende BROL, toch wat het kost, als men toch redelijk wat ? betaald voor hun produckten en dan thuis gekomen en er 50?% niet past ben ik wel teleur gesteld, als men dan een mail stuurd met de vraag hoe het komt... krijg men dood simpel een antwoord "snij het wat bij met een Exell mesje" ja klotte h? [:(] als het produckt een fluitje van een cent kost OK.
Hun hondekot heb ik gewoon men voet opgezet, want paste totaal niet, maar ondertussen ben ik wel men +/-4? kwijt voor wat klote karton

Er zijn momenteel betere lazer modellen op de markt en die maar de helft kosten van die boven vernoemde Duitsers, dat noem ik zakken vullen en cassa cassa [:(]

Sorry voor men reactie, maar moest er effe uit..

Eric

Metpetergaathetbeter

Zo te zien zal weer een dure maand worden !

Groeten Peter[;)]

Gerolf

Intussen ook al diagonaal bekeken:
- Korrelige voorkaft: ik vermoed een residu van het drukproces. Je kan het er in elk geval vrij makkelijk afwrijven [;)]
- Die Piko benelux hondekop interesseert me wel, maar is de neus niet te lang? Ter vergelijking een foto van het internet "geleend":



- Quibery: erg mooi gebouwd, mooi gefotgrafeerd ook (m?t plannetje en aanduiding van de fotoplaatsen [8D]) maar ik mis toch verwering. zelfs de bieten zien er gepoetst uit [:o)]
- Mooie reportage over Genk. "Tongeren" ziet er ineens een pak beter uit met een eenvoudige achtergrond en goede belichting [8D]
- The Corn Mill: pure klasse (te verwachten met zo'n groep bouwers) Live in Mechelen [:p] [?]
- Straatlantaarns: Zo'n hulpmiddelje om profielen af te korten ga ik ook maken. Knap gevonden [^]
- De twee artikels over de "28": goed voor de "moderne rijders" [;)]
- Corris 1930: om te likkebaarden. Prachtige tinten [:0]
- Sporenplan-vuistregels: lees ik zeker nog eens door [;)]
- Noauillier en rails: Eindelijk bouwt hij iets wat met het spoor zelf te maken heeft [^] met alweer een prachtig resultaat
- Vorige en volgende minibaantjes: leuk om lezen [:)]
- Patrick's paletten: Mooi gedaan, en naar mijn mening ook haalbaar in H0 [8D]
- Uit de rest van de reportages onthoud ik vooral de mooie foto's van de smalspoorlijntjes [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Die paletjes zijn al verkrijgbaar in HO, iemand die ze laserd en erg mooi [^][^]

argilla

Korrelige voorkaft: ik vermoed een residu van het drukproces. Je kan het er in elk geval vrij makkelijk afwrijven .

@ Gerolf.Inderdaad, je kan het "proper" wrijven. Bedankt voor de tip.[;)]
Weten we weeral voor als het nog eens gebeurt.[:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

stevend

verdo***, hier nog niets van msm in m'n brievenbus[:(!][:(!][V]

stevend

Haha toch maandag gekregen.
Wat de benelux stellen betreft, had ik een vergelijking verwacht
met het stel van Philatrains (die ze vorig jaar uitbracht, msm 93)
Bij deze treinstellen zie je inderdaad dat het zijvenstertjes beduidend groter zijn.
De neus is wat mij betreft juist.

En nu nog even verder lezen en herlezen.[:D]

janjozef

Niet met elkaar te vergelijken, het prijsverschil is te groot.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Brunel

Over de Piko Hondekoppen is al veel gezegd. De neus is goed op schaal. Het is wel een apart onderdeel, zodat je een naad ziet. Verder zijn de buitenste cabineramen wat te klein.
Voor het overige heeft Piko voor een interessante prijs een goed kloppend, fraai en prima rijdend stel neergezet. Voor de Beneluxversie zijn de kappen en het onderstel weer helemaal opnieuw gemaakt. Sowies zijn er in vergelijking met de eerdere zuiver Nederlandse Hondekopmodellen enkele verbeteringen doorgevoerd, zoals veel gedetailleerdere draaistellen. Goed werk.

ERVIN

Ook hier zit een zeer tevreden man over Piko , ik heb nu 3 locs van de Reeks 28 , en die doen het werkelijk subliem , Piko kan met gemak concurreren met de " grooten" , als vitrine-model mss niet , maar als rijdend model is deze loc heel sterk , rijdt heel soepel , en heeft de uitstraling van de " echte " Reeks 28.
Goed zo Piko , h??l goed!!

Jurgen

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ook hier zit een zeer tevreden man over Piko , ik heb nu 3 locs van de Reeks 28 , en die doen het werkelijk subliem , Piko kan met gemak concurreren met de " grooten" , als vitrine-model mss niet , maar als rijdend model is deze loc heel sterk , rijdt heel soepel , en heeft de uitstraling van de " echte " Reeks 28.
Goed zo Piko , h??l goed!!



Tja, en als voordeel tegenover het M?rklin model heeft de Piko-loc rode sluitseinen. Het M?rklin model zal die niet hebben!

Piko mag er zeker zijn en er zijn fabrikanten die er zelfs nog een voorbeeld aan kunnen nemen!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

chef garde

We zijn bijna de eerste vrijdag van de maand en mijn nummer is nog steeds niet aangekomen.  Niet de eerste keer dat dit voorvalt trouwens ...

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ook hier zit een zeer tevreden man over Piko , ik heb nu 3 locs van de Reeks 28 , en die doen het werkelijk subliem , Piko kan met gemak concurreren met de " grooten" , als vitrine-model mss niet , maar als rijdend model is deze loc heel sterk , rijdt heel soepel , en heeft de uitstraling van de " echte " Reeks 28.
Goed zo Piko , h??l goed!!



Tja, en als voordeel tegenover het M?rklin model heeft de Piko-loc rode sluitseinen. Het M?rklin model zal die niet hebben!

Maar eens er een wagen aan de loc hangt moeten die rode lichten toch niet meer branden [:D][:D]