Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Boekenbeurs Antwerpen

Gestart door Kedeng Kedeng, 01 november 2005, 14:15:28 PM

Kedeng Kedeng

Binnenkort ga ik naar de boekenbeurs in Antwerpen,
Weet iemand als daar treinboeken zijn?

Gerolf

Daar is zeker heel wat nuttige lectuur te vinden voor onze hobby, zeker als je met een "open blik" rondkijkt. Elektronica, modelbouw in het algemeen, verf- en modelleertechnieken, ... je kan er v??l geld uitgeven ... [;)]
Als je echter een specifiek boek zoekt, kan je wel bedrogen uitkomen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kedeng Kedeng

En welke uitgever heeft modelbouwboeken?

janjozef

ik vrees dat er zoals steeds zeer weinig belgische boeken over belgiche treinen zijn. En het weinige dat er is is dan nog veel in het frans.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loco

Janjozef? Niet zo negatief. Misschien vergeten dat er vorig jaar een boek lag over stationsarchitectuur van Hugo De Bot? En Nederlandstalig. En het jaar daarvoor lag deel I in het schap.
Loco

Roderik

Uitgeverij Deltas heeft een aantal boeken over Modelbouw. Niet over Belgische modelbanen maar zeker in het Nederlands. In Nederland zelf is, denk ik, wel het een en ander te vinden. Misschien kan je ook eens zoeken op http://www.deslegte.com
Die hebben soms interessante tweedehandsboeken die je niet zo snel vindt bij de "boekenboer". Ook op hun site vind je een "Boekenzoekdienst" om oude boeken op "alarm" te plaatsen. Stel dat je een oud boek zoekt en de Slegte krijgt het langs een bepaalde weg binnen dan word je verwittigd.
Met het juiste zoekwoord of -woorden vind je zeker een paar interessante boeken.
Always be modelling!

Gerolf

En, nog iets interessants gevonden op de boekenbeurs?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

glamo

het naslagwerkje van J. LE PLAT, GROETJES UIT FERBACH gekocht voor 30.20euro.

KURT
 

Kedeng Kedeng

Ben er vandaag geweest, maar 1 boek aangeraakt want zo druk was het.

Kurt bij welke uitgever heb je dat boek gekocht?

FREMO e.V. - afd België

Hoi,  [:)]

Je kan de boeken van J. Le Plat rechtstreeks aankopen op deze link en stukken goedkoper.

http://users.skynet.be/pro-rail/_private/sor/frsormain14.htm

Enkel het formulier invullen, zelf in het nederlands, bevestigings antwoord afwachten, op de KB rekening storten en ze koken met de post goed verpakt thuis.

Mvg

Fremo e.V. - Afd Belgi?

Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

glamo

ja heb dus teveel betaald, je ziet ROY surf maar naar die site tis er 9 euro goedkoper.

KURT
 

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door glamo

ja heb dus teveel betaald, je ziet ROY surf maar naar die site tis er 9 euro goedkoper.

KURT


Ik heb er niks gekocht, en die boek die ik heb aangeraakt ging nog niet is over treinen.

n/a

citaat:
Geplaatst door loco

Janjozef? Niet zo negatief. Misschien vergeten dat er vorig jaar een boek lag over stationsarchitectuur van Hugo De Bot? En Nederlandstalig. En het jaar daarvoor lag deel I in het schap.
Loco