Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Haventje in de vallei

Gestart door evan, 23 oktober 2011, 14:48:06 PM

conducteur

Daarvoor kun je hulp inroepen toch, Erwin?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Citaat van: conducteur op 07 januari 2013, 22:45:33 PM
Daarvoor kun je hulp inroepen toch, Erwin?
Gewoon doen en vallen en opstaan!  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Die hulp zal ik pas vragen als ik er totaal niets van kan gemaakt krijgen , dus hopelijk hoef ik geen hulp te vragen , maar zoals Luc zegt , heel veel vallen en evenveel terug opstaan , vooral veel experimenteren denk ik  ,als ik mijn eerste ballast-werkjes nu terug zie op foto en als ik dan mijn laatste ballast-werkjes zie  ,groot verschil hoor  ,dus ik denk ( hoop) dat het met de scenery ook zo zal gaan??  ???

Maar wat Evan hier laat zien..... amaai..... :o

Steam.N

Citaat van: ERVIN op 07 januari 2013, 23:32:51 PM
... dus ik denk ( hoop) dat het met de scenery ook zo zal gaan ...

Neen Erwin, ik ben er zeker van dat het goed komt !
Inderdaad met wat vallen en opstaan, maar lukken zál het !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

vanmiegroet

Ik moet zeggen tof gedaan.
Maar ik zit me nu eigenlijk al heel de tijd af te vragen hoe je die grind perrons hebt gemaakt.

Heb je dit gedaan door ballast te gebruiken of schuurpapier?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

evan

Hoi Ruben,

Het is echte rode grind, maar gezeefd.  Dat fijn grut is dan met scenic cement van woodland gelijmd...
Waar vind je die grind?  Een hoekje van echt perron of een zak van 2 euro bij gamma oid.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Goede middag,

Een mini update...

Het is weer even geleden, maar er is wat verder gewerkt aan het baantje.
Ik heb eerst een werkje van de laatste keer terug aangepakt.

Het water van het dok was gedaan met die Folie van Heki.  Waarom?  Dit was voorhanden en eerder ns aangekocht, maar uiteindelijk vond ik het maar niets.  Er zat kleurverschil in de folie door UV aantasting en bovendien was de kleur van de onderlaag ook niet datgene.  Tevens was er een zichtbare scheiding tussen kade en folie.

In heb dus de boel gesloopt en met sculptamold watervorm en golven aangebracht.  Vermits het om een insprong is van een welstromende rivier, moest de kleur groeniger en donker zijn.

Met de airbrush zijn verschillende gradaties aangebracht vanuit dezelfde richting.  Dit geeft de golven extra textuur.  Nadien is er reeds een eerste laag glans over aangebracht en later volgen er nog één of twee lagen.

Hierbij een teaser van het voorlopige resultaat.

Fotootjes uit de hand:


De kademuur (Artitec afgietsels)


De afzetting van het water is ook mooi zichtbaar...
Dit komt door de kade af te plakken met schilderstape en met de airbrush laagjes van 2 tinten groen en zwart aan te brengen.

Een sfeerfotootje van een lager standpunt.


Hierdoor is het oppevlak van het rangeerterrein nog niet zichtbaar.  De volgende bouwdag staat het rangeerterrein op het programma en daarna zijn we halverwege.

Er zijn ook nog voorbereidende werken gedaan ifv van de volgende bouwdag, maar dat houd ik nog even achterwege...

Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#52
Goede avond,

M'n 2 weekjes vrijaf zijn bijna voorbij, maar heb vandaag toch nog wat gaan knutselen...

Het is weer even geleden dat er hier is verdergewerkt dus tijd voor een update.

Qua scenery op de achtergrond zijn we nu halfweg. 

Vandaag stond het afwerken van de bergformatie van de eerste helft en her en der extra aankleding op het programma.



Voordeel van dit weer is dat alles sneller droogt :)

Na een dagje werk heb ik nog wat sfeerfotootjes gemaakt en een overzicht zodat jullie mee kunnen volgen en genieten.

Een overzichtje van de rechterkant:



Nu volgt nog wat afwerking en een paar andere werkjes en dan kunnen we de haven met rangeerterrein afwerken.

Kleine haven, maar er zal sfeer inzitten:






Het kleine station boven begint vorm te krijgen:



Het perron wordt nog voorzien van plantenbakken of potten en andere typische meubilair en krijgt dan nog een sepiawash van Valejo met de airbrush.



Het typische kibri seinhuis staat er goed...









Beetje speciale tunnelportalen die ik ter plekke had gefantaseerd en gemaakt... om te doen uitkomen volgens het reeds bestaande sporenplan...


En dan het favoriete deel; landschapsbouw...















EN dan heb ik er nog 2 fotomodelletjes bijgepakt: een tweeling







Voila tot zover de fotootjes...

Nu komt nog de uitdaging:  Bovenleiding.

Vermits ik me tussendoor met Belgische bovenleiding aan het bezig houden ben de laatste tijd om in model te bouwen (op vraag van enkele mensen en MSM ;) ), ga ik dit hier ook op toepassen.
Als basis gebruik ik de componenten van Sommerfeldt, maar mits enkele aanpassingen.  De onderdelen op zich zijn bruikbaar, maar de constructies op zich die ze in kit aanbieden liggen ver van de toegepaste werkelijkheid.

Ik ga een groot deel eerst zelf ns op een diorama allemaal testen.  Yes Yes Luc,  Evan gaat een Belgisch diorama maken ::)

Enfin wordt dus vervolgd ;)

Hopelijk hadden jullie er iets aan :)

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steven123

Ik val telkens in herhaling als je iets post Evan, maar ik vind het gewoonweg prachtig!
Zeer toffe sfeerfoto's, komt allemaal heel geloofwaardig over en ziet er leuk uit.

Het enige wat ik kan opmerken is het ontbreken van de 'blauwe schijf met witte pijl' op de rechts-geplaatste stopseinen in het station!  ;D

Doe zo verder!
Groeten & veel succes!
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

evan

#54
Citaat van: Steven123 op 20 juli 2013, 21:37:38 PM
Ik val telkens in herhaling als je iets post Evan, maar ik vind het gewoonweg prachtig!
Zeer toffe sfeerfoto's, komt allemaal heel geloofwaardig over en ziet er leuk uit.

Het enige wat ik kan opmerken is het ontbreken van de 'blauwe schijf met witte pijl' op de rechts-geplaatste stopseinen in het station!  ;D

Doe zo verder!
Groeten & veel succes!
Steven

Stuur ze maar op en ik hang ze er met plezier op 8)

Je hebt gelijk... Ik dacht er vandaag ook nog aan, maar ik heb nog zoveel detailwerk te doen dus dat moet lukken he  ;)

Thx voor je reactie :)

PS "Geloofwaardig"  niet altijd, maar hier zijn we iemand uit de nood helpen die zwaar bedrogen en afgezet was (zie begin draadje) en dan proberen we mits enkele aanpassingen er toch een verhaal in te krijgen en dat dan nog ns tegen een behoorlijk tempo  :)  (9e bouwdag  ::) )


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

oetbeem

Mn mond valt open van verbazing
Wat zit dit er toch mooi uit zeg!
Je hebt oog voor detail en dat is op elk stukje van deze baan weer te zien
Dat seinhuis is inderdaad heel erg mooi voor dat plekje

Deze baan ga ik volgen!

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

Martin Welberg

Heb toch wat met boompies  ;) tof werk Evan !!

Durango

Evan, zoals altijd weer perfect. ;D
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

dani

amai, amai, amai... ik kijk me letterlijk de ogen uit.
Dit is gewoon "af", met oog voor details.   Dit ga ik zeker volgen om er inspiratie uit te halen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

#59
Ik moet toegeven dat zelfs het verwerken van de Roco geoline rails goed gelukt is, iets wat je toch niet zomaar 1-2-3 doet. De rest is weer zoals we gewoon zijn van jou. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan