Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

welk merk-type rail?

Gestart door Boemeltrein, 22 oktober 2011, 19:43:16 PM

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Oef oei
In mijn gegevens staat ook geen leeftijd [:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!]
gauw dan maar aanpassen
vergeef mij

wim




Huugooke   en   Wim 't is U vergeven !Groeten Peter[;)]

Bert Ossevoort

Hier even een reaktie op de simpele vraag ? welke rails gebuik ik en waarom ,door een simpele ziel .
de boven staande discussie met hogere wiskunde daar ga ik even dwars doorheen ,volgens mij is de slechte contact verhalen nog alleen geldig voor de messing rail ,alle nieuwzilveren rail is gewoon goed,en dan bedoel ik dat bij regelmatig gebruik en goed onderhoud .
Daarin zie ik geen verschil in keuze van merk,
kan niet in iemand anders zijn portemonnee kijken maar dat was voor mij mede een bepalen de factor.
en dan om de oudere goederenwagonnetjes geen ander wielen te hoeven geven Heb ik voor Piko A rail gekozen.Een prijsvriendelijk railprogamma en het hoge profiel met de kop breedte van het lage profiel ,dus bij boven aanzicht [vogelvlucht] na verouderen zijkant zie je een  smalle railkop ,maar de hoogte is wel aan wezig voor de hoge flens,van een ouder wagon ,[die mogelijk nog eens gekocht wordt op een ruilbeurs en die hoeft dan niet gelijk nieuwe wielen].
Dat was voor mij een mooie oplossing ,doe je voordeel met alle meningen ,denk dat iedereen wel een voordeel kan noemen bij zijn keuze bovenstaande was voor mij belangrijk.
Bert.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Bert Ossevoort

Hier even een reaktie op de simpele vraag ? welke rails gebuik ik en waarom ,door een simpele ziel .
de boven staande discussie met hogere wiskunde daar ga ik even dwars doorheen ,volgens mij is de slechte contact verhalen nog alleen geldig voor de messing rail ,alle nieuwzilveren rail is gewoon goed,en dan bedoel ik dat bij regelmatig gebruik en goed onderhoud .
Daarin zie ik geen verschil in keuze van merk,
kan niet in iemand anders zijn portemonnee kijken maar dat was voor mij mede een bepalen de factor.
en dan om de oudere goederenwagonnetjes geen ander wielen te hoeven geven Heb ik voor Piko A rail gekozen.Een prijsvriendelijk railprogamma en het hoge profiel met de kop breedte van het lage profiel ,dus bij boven aanzicht [vogelvlucht] na verouderen zijkant zie je een  smalle railkop ,maar de hoogte is wel aan wezig voor de hoge flens,van een ouder wagon ,[die mogelijk nog eens gekocht wordt op een ruilbeurs en die hoeft dan niet gelijk nieuwe wielen].
Dat was voor mij een mooie oplossing ,doe je voordeel met alle meningen ,denk dat iedereen wel een voordeel kan noemen bij zijn keuze bovenstaande was voor mij belangrijk.
Bert.



Tja.
wim

Kautenbach

hoi Bert,

Heb je een goed gevoelbij jeprofielkeuze, dan klopt ie, ik ben het zelf overigens, en het kigt niet aan de naam, wel met wim eens, een lager profiel zie je echt wel.
Maak vooral niet alleen de keuze op wat je al hebt, maar op wat je wilt, klinkt wat filosofisch, maar met jaren 60 materiaal bouw je geen hedendaagse modelbaan.. is een keuze, die altijd arbitrair zal blijven, als je er tevreden mee bent ok, en als je kiest voor hogere rails (kan ik me best voorstellen ) is idd piko geen verkeerde keuze, (mijn eigen mening, kies voor een lage railcode) volgens mij help ik je hier niet mee, want je start juist het draadje om een keuze voor jezelf te bepalen[:I]

mijn idee, kies dan voor een lager railprofiel, anders zul je altijd blijven zitten met, wat if... elke loc die je bijkoopt past altijd op een lager railprofiel, je mebt een treinslel en een loc, de wagons van lillipur zijn volgens mij evt wel van een nieuwe as te voorzien, dus laat je keuze vooral niet afhangen van wat je al hebt.

groet, wim

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Oef oei
In mijn gegevens staat ook geen leeftijd [:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!]
gauw dan maar aanpassen
vergeef mij

wim




Wim,

rappe vogel 13 en al een zoon die aan modeltreinen doet ?[:D]

Groeten Peter[;)]

Boemeltrein

Bedankt voor jullie raad allen, maar ik ga Peco code 83 verkiezen.

Groetjes,

Boemeltrein