Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Schwarzwaldhof

Gestart door Peter, 21 oktober 2011, 13:49:29 PM

marimon

Heel fijn gedaan. Machtig! ;)
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Peter

#76
Het zelf maken van de raamkaders lukte me in dit geval niet.
Gelukkig kon ik rekenen op de steun en het vakmanschap van Paul (Laserlabo voorheen Ctraccs) die voor mij de ramen in zeer fijn hout "Laserde" want houten ramen kan je het beste weergeven in hout natuurlijk.
Hieronder al een foto van het Laserwerk van Paul
Morgen gaan we beginnen met de ramen de plaatsen.

DSCN0724-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#77
De schilderwerken aan de houten opbouw van de schuur zijn ook afgewerkt.
Eerst een onderlaag van Humbrol 148 (Random tan) zoals in MSM werd aangeraden, en na goed drogen werd met, in tegenstelling tot het artikel in MSM enkel een laag overdunde Burnt Sienna olieverf. de finish gegeven.
Onverdund omdat dan de houtnerf beter zichtbaar is, die bij de gebruikte plastiek plaat van Auhagen bij niet te zien is.

DSCN0728-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN0727-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN0730-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN0729-2 by Peter Verlooy, auf Flickr


Ook zijn de eerste ramen geplaatst (nog verder af te werken)

DSCN0731-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#78
Het heeft weer een tijdje geduurd dat ik over dit onderwerp nog eens iets gepost heb, maar toch gaan de werken (werkjes) langzaam verder.
Dank zij de fantastische medewerking van Paul  (Laserlabo) die op mijn vraag de omheining van de terassen prachtig heeft "gelaserd" op de afmetingen die ik heb doorgestuurd, kan de afwerking nu al wat vlotter doorgaan.
Dat aan die gelaserde boorden nog moest afgewerkt worden spreekt vanzelf.

Eerst werden ze een beetje verstevigd op de plaats waar het aan de teras vloer bevestigd moest worden.

DSCN1056 by Peter Verlooy, auf Flickr

Dan aan de bovenzijde de doorlopende bloembakken bevestigen

DSCN1052 by Peter Verlooy, auf Flickr

Om het houtsnijwerk aan de buitenzijde van die bloembakken te imiteren, heb ik van mijn echtgenote een  kartelschaar met (ongeveer) de juiste tekening geleend, en daarmee in papier wat randen geknipt.

DSCN1054 by Peter Verlooy, auf Flickr

Die gekartelde randen heb ik dan in heel dunne strips gesneden

DSCN1055 by Peter Verlooy, auf Flickr

Die op hun beurt op de voorzijde van de bloembakken gekleefd werden, en dan in de juiste kleur geschildert.

DSCN1058 by Peter Verlooy, auf Flickr

En een eerste is aangebracht  op het terras van de eerste verdieping. Ook zichtbaar de inmiddels geplaatste ramen en deuren  (1 openstaande om het interieur later zichtbaar te maken)
PS: het dak ligt er nog maar los op.

DSCN1135-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

ToThePoint

Scheun Peter zehr scheun.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Metpetergaathetbeter

#80
den Paul heeft er weer voor gezorgd dat je netjes verder kunt werken ! Fraaie balkon afsluiting en jouw toevoeging mag er best zijn!

Groeten Peter ;)

Dirky

in levende lijve gezien... echt de moeite!

Kautenbach

fraai hekkie, niet waar

Peter

Het leuke aan zelfbouw is:

Je kiest het onderwerp zelf en je gaat er bet zo ver in (details) als je zelf wil of kan.
Eens je er mee bezig bent sta je eigenlijk versteld van de tips en raadgevingen die je van kollega modelspoorders/modelbouwers krijgt
Zal het gebouw perfekt zijn? Nee, dat denk ik niet, maar je kan er een hoop van leren voor een volgend projekt.
Met vriendelijke groeten
Peter

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Mooie evolutie met die hekjes en bloembakken  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Herwig

@ Peter,
Dit is toch wel compleet ànders dan de catalogus-huizekes   van   "Killer, Falmer of Volbri".
Als de Schwarzwald-V.V.V. ooit uw H0-prachtstuk ziet, moet ge voor de toeristische dienst meteen het ganse dorp nabouwen... .

Catje

Schitterend project Peter.
Een heel mooi model van die boerderij, die op schaal na bouwt. 8)
Vol bewondering gelezen, en wat betreft de link naar die omreken calculator die heb ik opgeslagen.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.


Groeten,
Willy

Peter

CiteerAls de Schwarzwald-V.V.V. ooit uw H0-prachtstuk ziet, moet ge voor de toeristische dienst meteen het ganse dorp nabouwen
Dan is het antwoord net hetzelfde als tegen de mensen van het stadsmuseum in Gengenbach. "Her spijt me maar het is voor mij een hobby, dus ik bouw enkel voor mijn plezier."
Met vriendelijke groeten
Peter

swarol

Ha maar wij kunnen u veel plezier geven zal het antwoord zijn  ;D
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa