Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MS75 (varkensneus) met eigen webstek

Gestart door Michiel, 21 oktober 2011, 10:10:32 AM

chef garde

Schitterende website Michiel!!

Alleen kleine bemerking: (tekst overgenomen uit jouw rubriek "Algemeen")

Er werden ook sensoren ondergebracht opdat de deur terug openen wanneer er een obstakel het goed sluiten verhindert.
Dicht is dicht, wie het nog waagt om tussen een sluitende deur te kruipen zal het gevoeld hebben, openen doet ze niet meer!

De begeleider kan via verklikkers bij elke deur zien of alle deuren goed gesloten zijn.
Begeleider heeft geen lampje, noch verklikker om aan te tonen dat zn deuren gesloten zijn, enkel Breaks, Sprinters, AM96 en MW41 hebben dit, klassiek stel en AM800 niet


Michiel

Binco,

bedankt voor je reactie. Maar ik denk dat fotoboeken steeds welgekomen zijn. Mijn foto's zijn een weergave van een pendelaar en wat hij dagelijks ziet voorbijrijden. Kwalitatief en arstistiek zijn mijn foto's geen hoge kunst, maar bescheiden en alledaags. En, mijn site zal niet eeuwig in de ether blijven. Fotoboeken darentegen, zijn wel tegen de eeuwen bestand.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Hallo Wouter,

ik heb deze informatie uit een presentatietekst gehaald van de NMBS tijdens de voorstelling van het treinstel. Waarschijnlijk waren deze opties dan wel overwogen tijdens het concept, maar haalden ze uiteindelijk niet de productie van deze treinstellen. (bron: hier )

Ik zal deze passages aanpassen. [;)]

bedankt voor je feedback,
groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

stevend

Een hind aan de admins, deze info op cd zetten en uitgeven als geschenk bij de abo's (eventueel mits een kleine vergoeding).
Zoals Michiel zelf aangeeft zal dit uiteraard niet de ganse tijd op het internet staan. Zo een site met dergelijke info mag niet verloren gaan , denkende dat we in het verleden al zoiets mee maakten.
Dit voor het ganse nmbs bestand.
Uiteraard kan Michiel dit niet alleen opknappen !
Maar velen verlichten het werk,en voor allen belgen nog van toepassing: eendracht maakt macht.


Michiel

Hoi Steven,

er zijn nog bijzonder interessante archieven te vinden met betrekking tot locomotieven en treinstellen. Hierbij denk ik aan bijvoorbeeld het immense werk van Patrick Tassignon met zijn "bijzondere locomotieven", Rixke's Rail archieven, of BelRail van Nicola? en De Neef. En zo zijn en nog tientallen misschien meer bescheiden, maar toch interessant initiatieven.

Wat ik tot nu toe heb gedaan is maar een fractie van de compleetheid van bovenstaande archieven. En dan heb ik het nog niet over de vele boekwerken die per model nog veel completer zijn.

Wat ik breng is leuk, heeft potentieel, maar is zeker niet uniek. Ik heb enorme bewondering voor onder andere de bovengenoemde heren die al gedaan hebben, wat ik eigenlijk nog eens aan het overdoen ben... [:I]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Voor de website mis ik eigenlijk nog foto's van het MS75 treinstel in de oorspronkelijke grijs/oranje uitvoering. Dus, heb je zulke foto's, dan zouden ze een aangename aanvulling zijn van illustraties. Wie zou me hierbij willen helpen? [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Michiel

Voor de website mis ik eigenlijk nog foto's van het MS75 treinstel in de oorspronkelijke grijs/oranje uitvoering. Dus, heb je zulke foto's, dan zouden ze een aangename aanvulling zijn van illustraties. Wie zou me hierbij willen helpen? [;)]


dgrr57

En bovenaam HIER heb je een planneke dat je ook mag gebruiken (crediet geven aan Laurent [;)])

Michiel

Hallo Patrick,

bedankt voor de foto, en om het plannetje te mogen plaatsen. Echt TOP. [8D]

groetjes
Michiel
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Binco

Amai Patrick, mooie foto,
enorm veel sfeer zo oud Antwerpen - Centraal [:p][:p][:p]

[:)][;)]

loco

Knappe site. Ik wist niet dat zoiets mogelijk was met google.
Ik heb je een PM gestuurd in verband met de foto's.