Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MS75 (varkensneus) met eigen webstek

Gestart door Michiel, 21 oktober 2011, 10:10:32 AM

Michiel

Ik heb een website opgezet, uitsluitend gewijd aan het treinstel reeks 800 (MS75), ook gekend als "varkensneus" of vroeger "grijze muis". De site is nog niet helemaal compleet, en beetje bij beetje zullen de pagina's vervolledigd worden. Opmerkingen, verbeteringen en aanvullingen zijn natuurlijk erg welgekomen. ;)

url="http://sites.google.com/site/motorstel75/"http://sites.google.com/site/motorstel75//url

Veel plezier!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Weeral mooi gedaan, Michiel [8D]
E?n opmerking: bij de samenstelling in de technische fiche noem je Ax + B + B + Bx, ik denk dat het ADx moet zijn (bagagecompartiment naast de stuurstand)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Hoi Gerolf,

dat was inderdaad een foutje. Ik heb het ondertussen verbeterd. Thanks!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

swarol

meer van dat zou ik zeggen. maar van uitzicht blijft het naar mijn mening een lelijk ding en heeft zijn naam van varken (snuit) niet verniet gekregen, ieder zijn smaak [;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

stevend

Zoals we de "duikbril site" konden bewonderen, kunnen we nu ook de varkensneus bezien. In de zelfde stijl opgemaakt (had ik zo verwacht eigenlijk) en dus wederom vlod handteerbaar. Mooi layout.
Misschien een tip, een frond pagina aanmaken.
Toch veel bewondering voor je werk, je eigen foto archief en vooral je tijd.
Gefeliciteerd Michiel, dit mag er zeker wezen!!

Michiel

Bedankt Steven, en die frontpagina is al in stelling, maar moet nog verder ingevuld worden. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

mini-bs

heel mooie en nutige pagina's en site, super !!

interessant wat je zegt over de verwantschap met de klassiekjes.
Dat kan verklaren waarom in sommige publicaties van Lima deze stellen
aanvankelijk in een groene livrei werden afgebeeld.

 

Metpetergaathetbeter

Michiel,

Alvast weer een schot in de roos ![:p]

Groeten Peter[;)]

Sicco

Leuke opzet deze site(s)
De opmerking over de ombouw van de 819 tot meetstel EM140 deed echter wel heel erg mijn wenkbrauwen fronsen....

Michiel

Dat verhaal over 819 dat het tot meetstel EM140 heeft gebracht, heb ik in een kort commentaar gevonden onder een merkwaardige foto. Ik weet niet of het treinstel 819 weer volledig is hersteld en weer reizigersdiensten uitvoerd. Ik heb er zelf geen foto van, maar lig op de loer om haar te snappen.

Nu, Sicco, wat is jouw idee hierover? De site met de foto is:
http://trainbelge.fte2.org/archive20062.htm en zoek op de term "automotrice de mesures 106" [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Sicco

Datum 1 april 2006.... een simpele zoekopdracht op google had verder plenty recente foto's opgeleverd van de 819 gewoon in dienst.

Zie dit niet als te harde kritiek.... je initiatief is heel goed en het ziet er erg mooi uit, maar neem als tip mee iets kritischer te zijn met bronnen [:)] Er wordt namelijk ene heleboel onzin geschreven en gezegd in onze hobby en de kunst is daar niet aan mee te doen [;)]

Michiel

Sicco, tof dat je me op de onwaarschijnlijkheid wijst ivm met het verhaal rond MS819. [^] Ik zal de tekst aanpassen.

Maar het zijn dikwijls net die kleine details dat een site als deze leuk maken. Ze moeten natuurlijk wel waar zijn. [;)]

Verbetering is in aantocht... [:D]

edit: Sicco, je gaat hard lachen! Ik zit net mijn verse foto's van de week te sorteren, en wat vind ik? Een foto van de 819... met een cabinebeeld van de 819 (zie foto's interieur)! [:I]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Haha 1 april [:D]. Goed gevonden. Het lijkt op die foto inderdaad alsof enkel het eerste rijtuig rondrijdt.

Verder opnieuw een mooie site Michiel. [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

railman56

weerom mooi gedaan michiel [:p]
volhouden nu want dit vraagt veel werk en tijd.
ik denk dat heel veel mensen hierop zitten te wachten.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Binco

Heel mooie site Michiel [;)]
Als je zo gaat verder doen, hebben we binnekort geen (foto)boeken meer nodig, onze Michiel zet het allemaal op internet met zo'n handige sites [:)]

Ik zag bij schaalmodellen iets staan over een kap van Parsifal,
Nog nooit van gehoord, kan iemand daar soms wat meer over vertellen?


[:)][;)]