Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Belgische seinen Jocadis

Gestart door treinenyves, 20 oktober 2011, 15:38:13 PM

treinenyves

Wie heeft hiermee ervaring aub. Ik zou graag deze seinen gebruiken met een bloksysteem (zonder gebruik van pc)maar weet niet hoe ze aan te sluiten (electronica voor marklin digitaal K rails). Graag aansluitschema voor electronica bvb marklin of viesmann.

TimT

De vraag is eerder (heb zelf de bmodels seinen)
Hoe complex zijn je seinen en hoeveel beelden wil je aansturen ?

enkel mogelijk Belgische seindecoders zijn
Liftinski ldt-dec nmbs
oc32
Brelec

Vervolgens laat je ook je relais schakelen waardoor er geen stroom meer op zit.


Groeten Tim

loco

Ik heb geen ervaring met het gebruik van de seinen van Jocadis, maar als ik zou moeten kiezen, dan zou ik gaan voor de seinen van B-Models. Deze zijn realistischer en fijner uitgevoerd. De seinen van B-Models zijn ook niet perfect, maar wel goed te doen. De seinen van Jocadis zijn intussen qua gebruikte technieken voor de bouw wat verouderd en daardoor ook wat ruwer uitgevoerd. Als je een koopje kunt slaan dan zijn de seinen van Jocadis misschien wel het overwegen waard.

Peter

Ik zou de voorkeur geven aan de seinen van die Belgische amateur, Staf de Meester. Prachtige seinen, een oneindige keuze en zeer goed van prijs.

http://miniatuurseinen.info/
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Daar heb ik niet aan gedacht. Inderdaad 'Staf De Meester'. Goede seinen en perfecte service + bovendien een zeer vriendelijke vent. Je kunt hem vinden op de ruilbeurzen van de Leuvense modelbouwclub in Oud Heverlee. Hij is lid van deze club. De seinen zijn bovendien niet duurder en kunnen op maat gemaakt worden.

swarol

mooi keuze en intresante prijzen!
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

treinenyves

Maar concreet, hoe sluit ik de seinen met hun draadjes dan waar aan? Ik werk met een 6021 van Marklin. Het is het aansluitschema dat ik zoek. Wat de beelden betreft denk ik alleen aan rood en groen. Niet te moeilijk om te beginnen.

PeterC

Yves, sowieso heb je een MM (Marklin Motorola) decoder nodig (om draden te besparen best ??n per sein).
Wanneer je die zelf kan maken (PIC's programmeren) raad ik je de site van Sven Brandt aan: http://www.digital-bahn.de/

Ik heb zelf al heel wat van zijn projecten op mijn breadboard uitgetest en alles werkt perfect.  Ben nu bezig om die decoders die ik nodig heb van hem om te zetten naar 'normale' componenten en daarvoor printjes te maken (ik haat smd's).
Groetjes, Peter


treinenyves

Welke marklin decoder is dat dan?

PeterC

Yves, met een K84 moet dat lukken (60840) maar hou je vast aan je bretellen voor de prijs.
Elke decoder die het Motorola systeem 'verstaat' voldoet.
Neem eens een kijkje bij Viessmann ed.

Kijk HIER voor een schema voor het aansluiten van een eenvoudig signaal.
Groetjes, Peter


conducteur

Waarom moet het zo moeilijk en duur? Er staat zonder pc...  en enkel rood en groen.. Dan kan het toch met reedcontacten, en zelf met massadetectie?en relais? En dit:
http://www.floodland.nl/aim/info_afremmodule_1.htm
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum