bijlange nog niet werkloos ( Melle station en omgeving )

Gestart door Chrisrail, 17 oktober 2011, 17:48:02 PM

just4fun

Ik lees dit nu pas, een hele tijd niet meer langs geweest in dit MSM-forum-deel.
Wat een klap! De schrik van iedereen, met of zonder baan.
Neem je tijd om dit te boven te komen.
Laat de nodige dingen terug opbouwen, ook je eigen mentale ik. Alles vergt tijd.
Maar weet dat je ook deze klap kan verwerken mits familie, vrienden en tijd.

Veel sterkte voor alle bewoners van je (t)huis.

Paul

Chrisrail

#166
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Chrisrail

#167
.






http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Metpetergaathetbeter

#168
Ik geloof dat ze je collectie vakkundig om zeep geholpen hebben zo te zien, blijkbaar was jouw collectie de eerste die ze in handen(of dat lijkt toch zo en hopelijk blijft dat zo)kregen vandaar de povere resultaten ! Misschien hadden ze het te gebruiken spul beter aan jou moeten geven, want wie is er zuiniger op een collectie als de eigenaar zelf ?  :-\

De resultaten kunnen zeker en vast in niet in een foldertje van de expertise van deze heren prijken !

Misschien overwegen te weatheren zoals hier in het korte verleden heel wat 62's rondreden ?

Wat zegt de verzekering hierzelf van ?

Groeten Peter ;)

Gerolf

Tja Chris ... als dat experten zijn geweest, heb je geen amateurs meer nodig ...  ::)

Dit is duidelijk geen oplossing - maar hoe moet het nu verder ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Man, wat een miserie ...
Als dat experten waren, ben ik het ook ...
Hopelijk vindt je iemand die er iets deftigs van kan maken ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Koen

Vreselijk  :(
Hoe is dit mogelijk? En zij noemen zich dan experten  >:(.
Ik vraag mij af welke producten hiervoor gebruikt zijn. In ieder geval behoorlijk agressieve.

Een andere vraag aan alle forumleden.
Zijn er geen experten onder ons die Chris belangeloos kunnen helpen met het herspuiten van een aantal modellen?
Ik wil en zal helpen waar kan maar in het herspuiten van locs of wagons heb ik helaas geen ervaring.
Wordt het niet stilaan tijd dat we als forum de handen in elkaar slaan om Chris te helpen?


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Steam.N

Volmondig akkoord, Koen.
Alleen ... ik heb absoluut geen ervaring of kunde in het herstellen van dergelijke locs.
Als iemand de techniek kan uitleggen, en de producten bepalen, wil ik zeker mijn steentje bijleggen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

niet dat ik roet in het eten wil gooien maar hoe gaan die loc-cabines reageren op verf ?

Groeten Peter ;)

Gerolf

Als ik het kon zou ik zeker helpen, maar dit lijkt me iets dat de verzekering DEFTIG moet aanpakken
Ofwel een redelijke vergoeding, ofwel vervangen.

Het gaat niet alleen om de verf, maar ook om beschadigingen (door de brand of door de "experten")
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

#175
@Peter,

Dat valt af te wachten, Peter. Maar we kunnen het alleszins proberen. Niets doen is geen oplossing.
Een andere optie zijn nieuwe of tweedehands kappen van de beschadigde types. Van de 62-reeks moet dit zeker te vinden zijn.
Mochten er mensen zijn die nog kappen hebben liggen en willen donneren ... stuur mij gerust een berichtje.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

@Gerolf,

De vraag is wat je van de verzekering hiervoor krijgt. Verzamelingen worden niet altijd naar waarde geschat.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Dirky

Herspuiten is één ding. Maar het roet er afhalen is te moeilijk. Zelf heb ik hier een brand gehad zo'n 15-tal jaar geleden en toen geprobeerd mijn Luftwaffe-boekencollectie proper te krijgen. Bij het afwrijven van het zwarte roet werden er plekken gevormd die ik er dan helemaal niet meer afkreeg...
Bij die fragiele modellen zal het wel zo goed als onmogelijk zijn. Da's ook wat de experten bewezen hebben zo te zien...

Ook ik vrees dat het met de verzekering zal moeten worden uitgespeeld!  :(

'k wil zeker wel helpen om bijvoorbeeld een reeks wagons te weatheren zodat de schade gecamoufleerd is...


ceuleer

Ik zou het zo niet laten, die zijn niet gekuist, die zijn precies gezandstraald. :(
Ik zou eens met een advocaat van de rechtsbijstand gaan praten, de nieuwwaarde van de treinen kan toch door een expert berekend worden, misschien heb je nog wel betalingsbewijzen van de aankopen, via bankuittreksels en dergelijke.
2dehands vind je misschien nog wel veel van die modellen als je een beetje geduld hebt, en degene die nieuw nog te krijgen zijn, moeten ze maar betalen wanneer je ze aankoopt.
Ik leef met u mee, iedereen hier dacht dat het nog ging meevallen, dat alle rollend materieel na de kuisbeurt opnieuw in orde was, 't is erg....

grz,
Gunter

Metpetergaathetbeter