Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

wegwijzers & suikerziekte

Gestart door swarol, 17 oktober 2011, 17:43:28 PM

swarol

ik ben nu al een paar jaar imgsuikerziek, en alle dagen moet ik 4x mijn suikerspiegel meten.

nu de stripjes die ik gebruik kosten ?1 per stuk en na een meting worden die weggeworpen.  

nu ik met modeltreinen ben begonnen ben ik op zoek naar matriaal om vb om wegwijzers te maken.

dacht aan papier, karton tot ik het idee kreeg van de stripjes te gebruiken.

de eerste foto geeft weer de grote van zo een strip, bij de 2de foto heb ik enkel 2 nageltjes bijgevoegd, en kijk het geeft al een heel andere indruk, vind u niet?

de telefooncel is in ho, dus schaal 1/87

imghttp://static.skynetblogs.be/media/175693/584247780.jpg/img

imghttp://static.skynetblogs.be/media/175693/2431792628.jpg/img

nu moet ik nog juist de grote van de beletering vinden in ho om deze te printen . en natuurlijk kan ik ook de stripjes gebruiken voor andere doeleinden.



Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Gerolf

Die stripjes lijken me leuk recyclagemateriaal. Voor de pootjes zou ik eerder spelden gebruiken [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railman56



spelden....... of injectienaalden gebruiken, die heb je ook wel genoeg liggen niet? verder nog een beetje bijwerken zoals op bovenstaande foto? (linkerzijde recht maken en andere kant een punt)
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door railman56



spelden....... of injectienaalden gebruiken, die heb je ook wel genoeg liggen niet? verder nog een beetje bijwerken zoals op bovenstaande foto? (linkerzijde recht maken en andere kant een punt)
marc



Dat wordt vijlen Swa !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

swarol

citaat:
Die stripjes lijken me leuk recyclagemateriaal. Voor de pootjes zou ik eerder spelden gebruiken


is het ook gerolf en gebruik er +- 4 per dag, zijn er 120 per maand dus eenmaal de goede vorm gevonden is er geen te kort aan wegwijzers,

de lengte kan verschillen dacht ik,

maar de hoogte zal wel standaard zijn, dit voor de normale wegwijzer.

citaat:
Geplaatst door railman56
spelden....... of injectienaalden gebruiken, die heb je ook wel genoeg liggen niet? verder nog een beetje bijwerken zoals op bovenstaande foto? (linkerzijde recht maken en andere kant een punt)
marc


naalden heb ik wel [;)] van 0,8mm maar zijn wat kort, daarom dacht ik aan kop spelden marc.

citaat:
Dat wordt vijlen Swa !


ze zijn zeer dun en van plastiek dus knip knip [;)] tothepoint

nu op zoek naar de hoogte en kan beginnen [;)]

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

ToThePoint

Swa als ge knip knip doe is de knip knip zijkant steeds schuin.
Bijvijlen om de knip knip zijkant vlak te maken. Ook al om bramen weg te werken want een knip knip met een kniptang is niet zoals met een mes. Eens ge een nieuw fototoestel heb en macrofotokes ga maken gade dat heel goed zien.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

kasteel

Hier kan je heel wat vinden over afmetingen enz:
standaard bestek 250 - voor wegen infrastuctuur

http://www.wegen.vlaanderen.be/documenten/sb250/
groeten
Jan

swarol

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Swa als ge knip knip doe is de knip knip zijkant steeds schuin.
Bijvijlen om de knip knip zijkant vlak te maken. Ook al om bramen weg te werken want een knip knip met een kniptang is niet zoals met een mes. Eens ge een nieuw fototoestel heb en macrofotokes ga maken gade dat heel goed zien.




thx voor de tip, ik gebruik nu wel een speciale schaar voor het snijden van body's van rc cars, maar ik denk dat je gelijk ga hebben met foto's, bedankt om er op te wijzen tothepoint [;)]

bedankt voor de site kasteel [;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa