Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

welke types

Gestart door swarol, 14 oktober 2011, 17:46:46 PM

swarol

ik woon aan lijn 12 (ha goed van mij he) nu weet ik al dat het type 27 daar rijd, maar van de andere ken ik de types nog niet, zoals dit

is een 27, maar weet de nr niet van de rijtuigen is meestal een geheel met dubbeldekkers

imghttp://static.skynetblogs.be/album/175693/mijn-treintafel-groeid/154633796.jpg/img

is dit nu een 630 of een 63 en bestaan die in ho

imghttp://static.skynetblogs.be/album/175693/mijn-treintafel-groeid/2067615417.jpg/img

dit is een nl trein als ik het juist heb type 28

imghttp://static.skynetblogs.be/album/175693/mijn-treintafel-groeid/1016935529.jpg/img

het is om uit te zoeken of ze digitaal in ho bestaan om later aan te kopen ;)
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

dgrr57

citaat:
Geplaatst door swarol

ik woon aan lijn 12 (ha goed van mij he) nu weet ik al dat het type 27 daar rijd, maar van de andere ken ik de types nog niet, zoals dit

is een 27, maar weet de nr niet van de rijtuigen is meestal een geheel met dubbeldekkers



reeks 27 met M6. Bestaan bijde in H0
citaat:


is dit nu een 630 of een 63 en bestaan die in ho



MS 75 nummer 830. Bestaat in H0 (Lima, verouderd)
citaat:

dit is een nl trein als ik het juist heb type 28



Reeks 28 II. Bestaat in H0
citaat:

het is om uit te zoeken of ze digitaal in ho bestaan om later aan te kopen [;)]


stefan

en de type 28 is van de nmbs belgie dus ;)

Binco

De TRAXX (reeks 28) is zopas uitgekomem bij Piko,
Heel prijsgunstige lok, staat hier ook op het forum uitgelegd.

De AM75, genummerd in 801 - 844 (de 6 moet dus een 8 zijn [;)]) vind je van Lima, techniek is een beetje verouderd maar met wat aanpassingen nog wel te doen (zeker goed voor zijn tijd!) maar helaas moeilijk te vinden.

De eerste vind je beide bij LS Models, over de M6 is al heel wat geschreven op het forum [|)] (en zijn er ook nog niet), De 27 van LSM is een prachtige lok[8D], de 27 van Lima is, net als de AM75 een beetje voorbijgestreefd alhoewel deze toch nog zeker dienst kan doen.

[:)][;)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door stefan

en de type 28 is van de nmbs belgie dus ;)

Niet om het nog ingewikkelder te maken, maar om het voor een beginner meteen juist te zeggen: begin de jaren '70 werden bij de NMBS de locomotieven hernummerd. Sedertdien geven de eerste twee cijfers de reeks (of serie) aan, bvb 27, en de laatste twee cijfers het volgnummer. De 2735 is de 35e loc uit de reeks 27.

Daarvoor hadden de locs een nummer bestaande uit een getal van 2 of 3 cijfers, dan een puntje, dan nog eens drie cijfers. We spraken toen van type. Voorbeeld: 212.101 is de eerste loc van het type 212. Dit werd later de reeks 62. De loc kreeg toen het nummer 6201.

Als je dus spreekt van een type 28 kan dat geen Traxx geweest zijn, maar waarschijnlijk een stoomloc. Doch mijn kennis van stoomlocs rijkt niet zo ver dat ik weet of een type 28 bestaan heeft... [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

stefan

maja voor het niet moeilijk te maken doomslu, swarol had foto's gepost en de derde is een type 28. en zo worden ze nu ook genoemd hij vroeg niet of er stoomlocomotieven zijn die ook ze genoemd waren. Hij is nog maar pas begonnen en anders ziet hij door het bos de bomen helemaal niet meer vrees ik.

doomslu

citaat:
Geplaatst door stefan

maja voor het niet moeilijk te maken doomslu, swarol had foto's gepost en de derde is een type 28. en zo worden ze nu ook genoemd hij vroeg niet of er stoomlocomotieven zijn die ook ze genoemd waren. Hij is nog maar pas begonnen en anders ziet hij door het bos de bomen helemaal niet meer vrees ik.

Dat wou ik net zeggen: het is een reeks 28 en geen type 28. [;)]

En wat swarol betreft: die leert hier elke dag bij. [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

trainfreak

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door stefan

maja voor het niet moeilijk te maken doomslu, swarol had foto's gepost en de derde is een type 28. en zo worden ze nu ook genoemd hij vroeg niet of er stoomlocomotieven zijn die ook ze genoemd waren. Hij is nog maar pas begonnen en anders ziet hij door het bos de bomen helemaal niet meer vrees ik.

Dat wou ik net zeggen: het is een reeks 28 en geen type 28. [;)]

En wat swarol betreft: die leert hier elke dag bij. [:)]

Als je gaat kijken op de opendeurdagen bij de NMBS dan zie je dat er ook overal type xx staat. Jammer eigenlijk maarja.
Zolang het maar duidelijk is zeker?
Spoorse groeten
Dimitri

stefan

Inderdaad en zo staat het ook in onze HLT dus blijf ik type zeggen anders kunnen ze aan de andere kant van de lijn niet volgen :p

HLT = bijbel

B-Modelbouw

Luc (Doomslu) heeft last van dikke, snelle vingers want de 2735 is niet de derde
maar de vijfendertigste uit de reeks 27  [;)][;)]


Swa (Swarol) ja wat komt er allemaal voorbij op lijn twaalf ...
En kun je ook over jou baan laten rijden, een greep uit het passagiersvervoer:

- AM75 (Varkensneus) Vierdelig treinstel zoals foto 2
   Lima

- AM96 (Duikbril/Sprinter) tweedelig treinstel
   MTE - Van Biervliet

- AM62 ... AM65 (Klassiek Tweetje) tweedelig treinstel,
 maar je ziet ze nog maar zelden [:(]  
   Jocadis

- Reeks 27 met M6 rijtuigen ... Dubbeldekker die stopt
 in Kapellen
   LS Models - Classics

- Reeks 28" (Traxx) met ICRm rijtuigen van NS ... De Beneluxtrein
   LS Models - Lima - Piko - Trix/M?rklin

- Thalys PBA of PBKA ... dit indien er storingen zijn op lijn 4  
 (HSL via Noorderkempen)
   Lima - Mehano - Trix/M?rklin

- Reeks 23 met M4 rijtuigen ... Zelden maar af en toe komt die  
 voorbij, wanneer andere verstek laten.
   Lima - Trix/M?rklin - Os.Kar.

- Reeks 11 of Reeks 28" met I6 en I10 rijtuigen ...
 Vervangt af en toe de gekende Benelux
   Lima - LS Models - Roco - Piko - Trix/M?rklin

- Reeks 28" met NS - ex.OBB rijtuigen ... Daar vele ICRm
 rijtuigen van de NS worden gebruikt bij de HiSpeed is er
 een gebrek aan rijtuigen, die ze tijdelijk huren bij de  
 Oostenrijkers
   LS Models - Roco - Piko - Trix/M?rklin

- ...  

doomslu

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

Luc (Doomslu) heeft last van dikke, snelle vingers want de 2735 is niet de derde
maar de vijfendertigste uit de reeks 27  [;)][;)]


- ...  


[:I] Dikke vingers, inderdaad... en niet goed nagelezen! [:I]
Vlug corrigeren...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

swarol

thx mannen voor de antwoorden en lessen nu kan ik kiezen voor een personentrein.....

heb ook hier op lijn 12 al personen verkeer gezien met city op en het model van een snelheidstrein ook al 3 maal.

denk dat het een 27 ga worden of een volledig stel met de m6 dubbeldekkers
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Johnnytrein

Swarol, denk er wel aan dat niet alle loc's geschikt zijn voor M?rklin 3 rail. Je kan ze wel laten ombouwen.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

stefan

da zal voor swa geen probleem zijn hij rijdt op gelijkstroom ;)

swarol

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Swarol, denk er wel aan dat niet alle loc's geschikt zijn voor M?rklin 3 rail. Je kan ze wel laten ombouwen.



klopt ik rij gelijkstroom johnny [;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa