Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Boogstraal perrons

Gestart door bumper, 12 oktober 2011, 12:53:22 PM

bumper

Het zichtbare gedeelte van mijn baan zou ik willen uitvoeren als station met vier sporen en de naaste omgeving dwz station en stationsplein met lijnbussen, taxi's,en enkele rijhuizen in de achtergrond. De ruimte hiervoor beschikbaar is 3,5m lang en 75cm diep. Om de haakse bochten aan het begin en het einde te vermijden dacht ik het station met gebogen sporen uit te voeren en het omkeren achter de coulissen te laten gebeuren. Welk is nu de minimum boogstraal die men moet respecteren om een realistisch uitzicht te krijgen in Ho. Of is mijn idee op dit oppervlak misschien niet te realiseren?
 

Michiel

Een minimum boogstraal voor een "realistisch uitzicht" is natuurlijk erg subjectief. Het beste is om de sporen in de grootst mogelijke straal te leggen. Want dan nog is het op de keper beschouwd, op schaal, belachelijk kort en zeker niet "realistisch". Maar modelspoor zit nu eenmaal vol compromissen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

mahtoska1

Ik weet niet welke schaal of spoorsysteem je gebruikt. Maar ik heb mooie resultaten gezien met flexibele rail.
Beste groeten,
Pieter