Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Suggesties voor on-line downloads

Gestart door Peter, 11 oktober 2011, 19:43:25 PM

Peter

Sedert een tijdje zijn op de website van Viessmann verkeerstekens, reklame, sattionsborden enz. down te loaden die je gemakkelijk kan printen en uitsnijden voor genruik op je baan.

http://www.viessmann-modell.com/index.php?show=categories&cPath=110_129&cId=129&lang=de

Het zou toch een mooie zaak zijn moest MSM/TMM op haar website iets gelijkaardigs hebben, maar dan voor Belgische banen.

Ook een vel met nummerborden zou een mooie zaak zijn. Luc Dooms heeft in elk geval voor die nummerborden al heel veel werk verzet, zodat die, volgens mij, vrij snel zou kunnen gedaan worden.
Het vel dat ik enkel maanden van hem kreeg was in elk geval fantastisch.
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterC

Peter,
Bedankt voor de link (de download is ondertussen al gebeurd).
Ik heb vorige week met een forum-lid een 'babbel' gevoerd die dergelijke idee?n heeft (Belgische - niet mijn ding).  Misschien voelt hij zich geroepen [;)].
Groetjes, Peter


swarol

ik ben in ieder geval geintreseert...[:p]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

bellejt

Ik ben ook geinteresseerd.Zoek ook nog de seinplaten van NMBS seinen zoals deze in MSM 43 staan.Wel een blad vol platen en niet het blad met de beschrijving en tekeningen van het volledige sein.Als ik een uitnit maak van het seinbord alleen dan heb ik kwaliteitsverlies in PSP.

Peter

Wat de Belgische seinborden betreft, daar bestaan al uitstekende downloads van gemaakt door Johan Van Balberge, en die iedereen gratis kan downloaden. De website ben ik even kwijt, maar wil hem wel terug opzoeken.
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

zou je zeer dankbaar zijn want ben die seintjes aan het maken en kost nu vrij veel inkt.


Peter

citaat:
Peter bedoel je deze


Inderdaad[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

dank voor de linken.Kan deze ook gebruiken maar zocht de seinplaten van de echte lichtseinen.Ik heb de pagina van Meb Gerolf maar daar staan maar 2 bruikbare platen per keer printen op.

bellejt

intussen van Peter de oplossing gekregen voor het oude formaat (afgeronde seinplaat),waarvoor grote dank.Heeft iemand nog zoiets als van Meb Gerolf maar dan met de hoekige versie van een Belgisch sein ?

Gerolf

@ Johnny - bellejt: PM verstuurd [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bellejt

Gerolf,hartelijk bedankt voor de tekeningen.Dei herinneren mijn nog aan het verre verleden toen ik eens machinist was.Wat ik eigenlijk zocht was eenzelfde mooi blaadje als datgene wat er stond voor MSM.De mooie tekeningen in kleur maar dan enkel ipv de ronde seinplaat de hoekige variant zoals deze nu wordt geplaatst.Dit is makkelijker als er snbelheidsaanduidingen of keepers bij moeten geplaatst.Peter zou dan hetzelfde kunnen doen zoals hij voor mij heeft gedaan met de ronde variant : een gans blad met een seintje met kleurleds erin  en daarnaast de 2 gewone platen met witte rondjes erin.Dan is het makkelijk om een serie seinplaten te maken zoals in jouw artikel.Ik gebruik de goedkoopste conrad of viessmann variant om de mastjes te hebben.Het plaatje van het Duitse sein gaat dan in de onderdelenbak om iemand plezier mee te doen.