Metro in model ? Iemand?

Gestart door Roderik, 27 oktober 2005, 12:33:18 PM

dancer

Willems, heb je foto's?  Ik ben  echt benieuwd...  Waar kun je die kopen in Berlijn?
De metro's van Berlijn zijn echte kanariepieten... knalgeel...
Ik neem aan dat jouw modelmetro het oude model is...?
Misschien ga ik ooit nog eens een modelspoorbaan maken waar de metro van Berlijn te zien is, samen met de oude en nieuwe s bahn, en nog een paar lijnen van gewone treinen

Havoc

citaat:
En als je de metro in Moskou neemt proef je nog van de communistische sfeer....


Als je opulente zalen uitgevoerd in marmer en kristallen luchters communistisch noemt... De foto's die ik vroeger van die stations gezien heb geven een heel ander beeld dan communistisch. En die dateerden van voor de val van het gordijn. Eerder de tsarentijd. Nu ja, waarschijnlijk zijn niet alle stations zo en heb ik enkel foto's van de uitzonderingen gezien.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dancer

Een groot deel van de metrostations in het centrum van Moskou zijn echte paleizen.. met enorme medaillons en kroonluchters..dat is wel waar...
Toen ik de eerste keer in Moskou was in 1999 (al een tijd geleden) dan heb ik nog echt een beetje van het communisme kunnen proeven: de sfeer in de metrostations..de weinige mensen die lachen, de stemmen die aankondigen.... enz..
Er is op enkele jaren tijd wel veel veranderd..
Het is nog steeds verboden om foto's te nemen in de metrostations......nog iets dat overgebleven is van het communisme.. maar in andere landen zoals Finland bv is dit ook verboden ( daar lachen de mensen ook weinig..)

Ik wil er aan toevoegen dat men in het communistische tijdperk  op verschillende vlakken wel op een hoog niveau stond....(zoals de metro en de vele hoogopgeleide mensen)...

n/a

Een metro in model... daar ging de oorspronkelijke vraag uiteindelijk over, toch?
Ik heb in 2002 een metro in model gemaakt, zelfs "ondergronds"!
Het gaat om een dwarsdoorsnede van een denkbeeldig station, compleet met metrotreinstel en verlichting.
Op mijn website kun je daar meer over zien en er heeft in 2002 een artikel gestaan over dit model in Rail Magazine[:)]

n/a


dancer

wiegerslikke.. dat is echt tof...  
Ik wil er bij toevoegen dat de moderne metro van Berlijn ook in model bestaat (gelijkstroom)... bestaande uit 4 wagons.. Ik had deze op Intermodellbau in Dortmund gezien...
Spijtig dat de oudere modellen van Berlijn niet in model bestaan, want die zijn veel mooier dan de nieuwe...

Kedeng Kedeng

Hey wiegerslikke sjiek man [:0],
Wil je daar is wat detail foto?s van nemen (zoals de trap & zo) & doorsturen naar mijn emailadres.
Je hebt me op idee?n gebracht [;)].

Alvast bedankt Roy.

Peter

Een paar jaar geleden stonden er in de Miba ook een paar banen met de Metro (U-bahn) als voorbeeld. Volgens mij is er heel wat op de markt te vinden van modellen, zelfs van (imitatie) roltrappen. Merken zoals Hehl e.d. hebben een uitgebreid gamma aan tram en metro modellen (in H0)
Met vriendelijke groeten
Peter

Brunel

citaat:
Geplaatst door Brunel

Ik zag het onderwerp wat laat.
Maar hier een echt modelmetro.
http://members.home.nl/w.g.vanderslikke/



Op je mooie werk was een jaartje geleden al gewezen Wieger. [;)]
Dat plan voor een stukje Tube, is daar iets van gekomen?

n/a

Beste Brunel,
Een jaar geleden al? Dat wist ik niet, zo zie je maar weer.
Wat die "Tube plannen" betreft, die staan nog in de koelkast. Wel heb ik twee modellen van de Tube in een doos en verder had ik al eens typisch engelse huisjes gemaakt en een tube-stationsgebouw voor het "bovengrondse" gebeuren.
Maar eigenlijk ben ik bezig met een modelbaan met als thema de NS in de jaren '70 en '80. Daar gaat ook heel wat tijd in zitten!

Chris

RailzMiniworld zal dit jaar een Metro in model (H0) gaan uitbrengen van de RET.

Hoe of wat nog niet bekend, maar we werken er aan, en dat ze komt staat vast.

Ook een tram trouwens, de nieuwste RET tram.

Kees-Jan

E?n foto van mijn baan dan maar:



Dit station komt in de voorkant van de modelbaan te liggen met een S-Bahn uit berlijn (merk Lima). Deze wordt trouwens door Rivarossi dit jaar opnieuw uitgebracht met decoder aansluiting!

dancer

Graaf..
Berlijn is super!

Roderik

Iemand er een idee van waar ik plannen voor een metro-stel kan vinden? Moet ik daarvoor bij de MIVB zijn? Of weet iemand een site met bruikbare tekeningen en foto's?
Always be modelling!

rixke rail

Ik heb eens gekeken in mijn archieven, maar niets gevonden.
De site van de Brusselse o.v.-mij.

http://www.stib.be/appl/NL/10000N.htm

Eensz proberen kan nooit kwaad !
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN