Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Metro in model ? Iemand?

Gestart door Roderik, 27 oktober 2005, 12:33:18 PM

pabe

Haha, mooi gevonden !!![8D]  
Ik ben zoeens in een bar/resto binnen geweest, in een tropisch decor, en daar was er onder de plexi vloer een heuse rivier, met piranhas enzovoort...   waarom dan geen treinstellen?  Echt een origineel idee, maar wie kan dat verkopen aan vrouwlief ??[B)]  Greetz,  Paul[8D]

ERVIN

@Gerolf,dat is toch een foto van het grootbedrijf h? [:0]
Amaai dit is oooohhhh zo mooi!!![:p][:0]

vdr

citaat:
Geplaatst door pabe

Haha, mooi gevonden !!![8D]  
Ik ben zoeens in een bar/resto binnen geweest, in een tropisch decor, en daar was er onder de plexi vloer een heuse rivier, met piranhas enzovoort...   waarom dan geen treinstellen?  Echt een origineel idee, maar wie kan dat verkopen aan vrouwlief ??[B)]  Greetz,  Paul[8D]



Daar kan ik in komen ,,vooral als ge de keus hebt ,dat als ge door de vloer zakt,ofwel opgefret wordt door de piranhas ofwel overreden wordt door treinen , ik opteer voor het laatste ,want da zijn modeltreintjes,alhoewel als er kapot zijn ,da ook pijn doet aan het hart en de portemonnee[8D]
 

Gerolf

@EmmaPeel en Ervin: ik vind het ook wel redelijk geslaagd:



Iets meer afgewerkt (affiches en zelfgeschilderde preiserkes)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

Ik heb ook een topic geopend met een site waar ook iemand een metrostation heeft gemaakt!..

cottage

Op mijn modelbaan komt een metro te rijden, er is een ondergronds station waar je via een gat in de zijwand in kan kijken, met een doorkijkje naar de erachter gelegen parkeergarage. Het metrostel feitelijk een miskoop die ik in Oostenrijk heb gedaan. Van de firma Kleinbahn dit metrostel gekocht, met grond stroomafnemers - maar met uiterst zwakke motortjes, die de trein nog geen helling opkrijgen, maar toch zonde om ongebruikt te laten staan. Oplossing, de metro vertrekt uit het station en stopt een meter verder onder de tafel, staat daar dmv. een tijdrelais een poos stil en komt weer terug rijden, zo lijkt het net alsof er een enorm traject onder de tafel ligt. Leuk idee voor de echte knutselaar, van de Faller transportband een roltrap maken met figuurtjes erop die gaat draaien als de metro stilstaat in het station - zodra het bij mij klaar is (kan jaren duren) plaats ik wel een artikel.

Gerolf

CiteerGeplaatst door cottage

...van de Faller transportband een roltrap maken met figuurtjes erop die gaat draaien als de metro stilstaat in het station.../quote]Zie dat die Preisertjes hun hoofd niet stoten als ze ondersteboven aan die band hangen, h? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dancer

Voor diegenen die het niet weten: de metro van Moskou bestaat in model.... (2rail, gemaakt door russen)
De metro van NYC zou ook bestaan in model..

janjozef

Dancer heb je ergen een website ?

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dancer

http://modeltrains.railclub.ru/

dit is een link waar je ergens de metro van Moskou/ de russische metro's kunt vinden...

Wat de metro van NYC betreft, had ik via iemand gehoord...
Ik denkd at KATO ook wel TOKYO metro geproduceerd heeft..

dancer

ik heb de link gevonden..

http://modeltrains.railclub.ru/php/modeltrains.php?pagina=2&album=29&check=59

Dit is het oudere model van de metro van Moskou...

De laatste jaren zijn er verschillende nieuwe ex-communistische modellen bijgekomen..maar die oude zijn toch echt wel tof..  sommige metrotreinen bestaan uit 8 wagons: de platforms zijn ongeveer 160 m lang!!!  En in Moskou heeft men elke minuut een metro tijdens de piekuren!!

dancer

een link waar je kan zien hoedat de verschillende communistische modellen er zwoat uitzien:

http://vagon.metro.ru/types/index.html

Zoals jullie kunnen zien zijn er een paar modellen die echt abtract zijn (vind ik toch) (namelijk de nieuwere modellen en de modellen met het vernieuwde front waar 4 koplampen naast alkaar staan..)


Havoc

Hebben ze daar een windtunnel voor gebruikt om die fronten te ontwerpen? Dat zijn bijna letterlijk "dozen op wielen".
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Willems

Persoonlijk heb ik een heel netwerk onder mijn modelbaan liggen, nu als ondergrondse maar die kan ik niet laten zien omdat hij ondergronds ligt[;)]weet ook niet of hij druk gebruikt wordt,ik kom er nooit[:D]
Het is namelijk een schaduwstation van een oude baan waar ik bovenop opnieuw ben begonnen.[8D]
Alle gekheid op een stokje, heb van mijn dochter die in Berlin woont ooit een U bahn stelletje gekregen maar er tot nu toe nooit iets mee gedaan.Maar het idee van een vloer met daarop plexiglas zou wel grappig zijn, durf het thuis eigenlijk niet voor te stellen, ze vinden me nu al te overdreven met de treinen[;)].

Wim Waleboer
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

dancer

HAVOC, wat is een "windtunnel" eigenlijk?
Het zijn echt wel toffe rechthoekige metrotreinen.. (maar ja de meeste metro's zijn rechthoekig h?)...
En als je de metro in Moskou neemt proef je nog van de communistische sfeer....