Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Metro in model ? Iemand?

Gestart door Roderik, 27 oktober 2005, 12:33:18 PM

tonycabus

Die site kende ik al... inderdaad mooi!
En, Roderik, met "Anneessens" weet iedere Brusselaar genoeg[:(]
Vandalisme viert in die buurt hoogtij... ik woon er niet ver vanaf en kan met "trots" getuigen dat mijn ouwe kar op 1 jaar ZES keer werd opengebroken met de bedoeling ermee vandoor te gaan. Wat echter nooit lukte (truukjes hier en daar). Maar wel met de daaruit voortvloeiende schade[:(!]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Arnenys

erg he dat vandalisme...

zeker als het op treinen doen! ik kan niet tegen graffitti op treinen[B)]

Roderik

In het begin van dit onderwerp vroeg Glamo hoe je een metro-baan kan uitwerken. Wel, ik heb daar eens over nagedacht en misschien is dit wel een oplossing: een modelbaan waar je kan op lopen!
Stel dat je een kamer ter beschikking hebt en daar volledig of gedeeltelijk een dubbele vloer in steekt, de hoogte hangt uiteraard af van de schaal waar je in werkt, dan kan je "ondergronds" een metrostation en een volledige lijn uitwerken. Als tweede vloer heb je wel sterk plexi of glas nodig. Als je die vloer dan maakt met luiken, dan kan je er zelf makkelijk bij in geval van een ontsporing.
Ik heb een schetsje gemaakt van hoe het kan.

Always be modelling!

Gerolf

Goeie vondst, Roderik [:D] en mooi getekend ook, trouwens [:0]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Dat is een knap idee! Een baan zo groot als je hele huiskamer en toch staat ze niet in de weg. En nog beschermd tegen stof ook. Moet gewoon schitterend zijn als je het licht uitdoet. Kan ook in grotere schalen. En je bent niet beperkt tot 1 kamer. Je kan van kamer tot kamer gaan zonder je ergens moet onderkruipen.

Had je dat niet kunnen zegen voor ik de verwarming liet vernieuwen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Roderik

Dan moet je ook alle deuren onderaan afdoen...
Always be modelling!

Havoc

citaat:
Dan moet je ook alle deuren onderaan afdoen...


Waarom? De hele vloer was toch uitgebroken...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Originele vondst !
Zo zie je maar, als je de fantasie de vrije loop laat...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Arnenys

haja leuk [8D] hoe kom je op dat idee

tonycabus

Jij had cartoonist moeten worden, Roderik...
Maar wel oppassen met de onderwerpen h?[;)]
Geen kwaad over treintjes [:D][:D][:D] bijvoorbeeld[^]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

doomslu

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Geen kwaad over treintjes [:D][:D][:D] bijvoorbeeld[^]

Anders komen we op straat !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Brunel

Ik zag het onderwerp wat laat.
Maar hier een echt modelmetro.
http://members.home.nl/w.g.vanderslikke/

Gerolf

Laat ik nu net iets in die zin gemaakt hebben ... [;)]


Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

riksketrein

Bravo aan de de heer Vanderslikke ! Dit is een Modelbouwer (let op de hoofdletter [;)]).
Ook Gerolf is een Meester ! [:0] Sp?jtig dat hij maar ??n foto publiceert.  [:p] Ik denk dat alle forumgenoten meer willen, Gerolf ! [:)] Meer, meer , meer foto's, please ! [}:)]

vdr

citaat:
Geplaatst door Roderik

Dan moet je ook alle deuren onderaan afdoen...



Da gaat hoofdpijn met zich meebrengen, zeker weten of ge moet klein van gestalte zijn ,ha ja een stuk van de deuren met een metro onder plexiglas ,dan moet ge u iedere keer bukken als ge de kamer binnengaan[:)] of een gat in de omlijsting voor je hoofd