cataloog spoor O

Gestart door hobbyist, 26 oktober 2005, 21:48:57 PM

n/a

#15
Paul,

Ik deel je standpunt over de ontwikkelingskosten. Velen weten niet hoe hoog die zijn en dan loop je achteraf vreselijk te balen als je nog comentaar krijgt. Zo ook voor de investering in kant en klare messing modellen (zoals bv H0 Benelux hondekop materieel, je weet wel)
Maar..... ik blijf positief als het gaat om het ontwikkelen van nieuw 0 modellen. Aleen het tempo waarin ik dat doe is sinds het uitbrengen van mijn laatste kits wat omlaag gegaan.

In Nederland zijn we op kleine schaal aan de slag om een stoomlocomotief serie 5800 (2B2) te ontwikkelen.
Echter, ook hier zijn de interesses zo uiteenlopend, dat er geen grote groep bestaat die deze machine zou willen bouwen. Het blijft allemaal zeer kleinschalig.

Zou het dan toch niet leuk zijn om eens over grensoverschrijdend materieel na te denken.
Een grensoverschrijdende spoor 0 modulebaan zit er aan te komen met pinksteren. Mogelijk zien we daar dan wel.
Kijk maar eens op de site van : eigenwijzetreintjes.nl en het Spoor nul Forum in Nederland.



tot de volgende keer

Frits Thies
Nulpunt Modelbouw
Nederland.

argilla

#16
ik ga af op de betaalbaarheid van deze messingmodellen. Niet bepaald voor de geldbeugel van een gewone werkman.
Toch moet het anders kunnen maar hoe ??Veel zelf doen is een oplossing, maar niet iedereen kan zomaar een model ontwikkelen.
Toch optimist blijven. Maar als de handelaren nu eens deelbetalingen zouden toestaan, kan dit geen beetje soulaas brengen ??
Soms denk ik ....ik stop met deze schaal wegens de hoge kosten, anderzijds trek ik mij op aan het werk van anderen en doe ik verder.
Maar deze koningsschaal is en blijft een hele hap nemen uit mijn zakgeld. Kan dat nu echt zo verder gaan ???[:(]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

rgp

#17
Dag,

Beperken tot de messingmodellen is een ietje te simpel; Er bestaan ook plasticmodellen (oudere oplages) zoals RAIMO, LIMA, RIVAROSSI, BIEMO, OSM, SLATERS, ..

Roland

Brunel

#18
En laten we het prijzenswaardige initiatief van Lenz niet vergeten.
http://www.lenz-elektronik.com/spur0/index.php