Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

De duikbril in het zonnetje

Gestart door Michiel, 06 oktober 2011, 21:05:10 PM

Michiel

Voor ik verder ga in deze richting, had ik graag je mening over deze MS86-site. Is dit voor herhaling vatbaar, of zit je hier eigenlijk niet echt op te wachten? Eerlijkheid duurt het langst, dus gewoon een genadeloos oordeel:

TOP of FLOP ? [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Michiel,

prachtig initiatief.  Wel arbeidsintensief, kan ik me inbeelden.
Spijtig genoeg gaat het om rollend materiaal dat buiten mijn interessesfeer zit.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

swarol

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Michiel

citaat:
Geplaatst door Steam.N

Spijtig genoeg gaat het om rollend materiaal dat buiten mijn interessesfeer zit.


Dat geldt eigenlijk ook voor mij, maar veel foto's van TP1 materieel ga ik tijdens mijn woon-werk traject niet meer maken, vrees ik. De enige mogelijkheid om ook TP IV en eventueel TPIII materieel te gaan bespreken met een batterij aan foto's, is in samenwerking met iemand die over een archief van dat soort foto's beschikt (en ze vrij op internet zou willen gooien, en dat zijn er niet veel).

Maar goed, voorlopig ligt er nog wat TPV foto-materiaal op de plank, indien "men" dit zou smaken.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Ik ga heel eerlijk zijn: ik zou niet weten wat men nog meer kan wensen. Het is overzichtelijk, vrijwel volledig en bovendien zeer aangenaam vormgegeven. [:p]

Het enige wat ontbreekt is... al die andere reeksen... [}:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Zeker knap gedaan, en waarschijnlijk voor heel wat mensen erg interessant.
Zoals Luc ook schreef: uit te breiden [;)] Wie weet w?l met TPIII-thema's [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

zoals het meeste dat Michiel doet TOP !

Misschien hier bij op het forum niet ??n draadje maar voor elke loc -type of reeks(stoom-diesel- en elektr.tractie) een apart draadje per type-reeks en met de mogelijkheid dat mensen foto's plaatsen, misschien de mensen in de gelegenheid te stellen dat foto's loc in nr.volgorde kunnen geplaatst worden !
Ofwel iemand die de foto's toegestuurd krijgt(ik denk dat op het forum zo'n mensen wel te vinden zijn) die de loc dan in volgorde op het forum zetten !  Bovendien zal op deze manier mogelijk zijn dat men kan zien hoe vaak aan loc's veranderingen zowel in schildering als andere veranderingen plaats vonden !
Persoonlijk ken ik ook iemand(auteur kortkop.bij oude Marklin's laatste MSM) en die heeft een foto-verzameling van  zowat alles wat er hier rondreed in ieder geval van de laatste 30 jaar). Hij heeft meerdere foto's van dezelfde loc in versch.kleuren en aanpassingen van nagenoeg elke loc van nagenoeg elke reeks die rondreed.
Ik nam reeds een poging of hij niet geinteresseerd was en dat is tot nu nog niet gebeurd, hoewel hij wel het forum kent !
Ik zou zeggen jongen van Droangen go for it ! Natuurlijk niemand tegen zijn zin verplichten, maar je kunt maar proberen zou ik zeggen!

Groeten Peter[;)]

doomslu

Peter, zulke mannen heeft Michiel nodig: mensen met een archief.

Doch, het is niet zozeer de bedoeling dat hier op het forum te plaatsen. Michiel giet dat zo mooi in een website. Naar h?m moeten ze gestuurd worden. [:)]

Wij zullen hier de link(s) wel plaatsen en ze komen natuurlijk ook op modelspoormagazine.com [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kris

Hallo,
Net eens gekeken , zeer overzichtelijk was iedere website zo maar opgebouwd.Als zelfbouwer in schaal nul zijn dit soort websites een prachtige bron van informatie , op naar de volgende types zou ik zeggen. de site staat al bij mijn favorieten

Metpetergaathetbeter

@ doomslu,Michiel (aan wie ik eigenlijk vraag moest gesteld hebben,waarvoor excuses !)

Nu eigenlijk een vraagje i.v.m de foto's die geplaast worden in dat archief worden daar de naam van de bewuste fotograaf bij vermeld ![?] Ik vind dat toch belangrijk dat die vraag hier gesteld word, al is het maar om bepaalde mensen over de schreef te trekken ![^]
Iedereen heeft er geen problemen mee dat foto's  vrij gebruikt worden, maar vaak hebben ze wel graag dat hun naam wordt vermeld ![:)]
Groeten Peter[;)]

Michiel

Op mijn site, MS86, zal ik steeds de fotograaf vermelden indien hij dit wenst. Daar heb ik geen enkel probleem mee. En ik zal dan ook elke eventuele aanvraag voor gebruik van de foto, melden aan de eigenaar. Voor de aandachtige bezoeker, de foto van het treinstel MS909 is niet uit mijn eigen archief. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railman56

voor mij maar 1 woord:

TOP

marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Durango

Zeer goede site.
Helemaal TOP[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter


Persoonlijk ken ik ook iemand(auteur kortkop.bij oude Marklin's laatste MSM) en die heeft een foto-verzameling van  zowat alles wat er hier rondreed in ieder geval van de laatste 30 jaar). Hij heeft meerdere foto's van dezelfde loc in versch.kleuren en aanpassingen van nagenoeg elke loc van nagenoeg elke reeks die rondreed.
Ik nam reeds een poging of hij niet geinteresseerd was en dat is tot nu nog niet gebeurd, hoewel hij wel het forum kent !
Ik zou zeggen jongen van Droangen go for it ! Natuurlijk niemand tegen zijn zin verplichten, maar je kunt maar proberen zou ik zeggen!




De tijd die het kost om foto's up te loaden is ook wel belangrijk.
Ik heb amper tijd om mijn foto's te klasseren in de juiste map, laat staan om dan al mijn filmpjes nog te monteren en alles dan nog eens op het internet te zetten.

Met dia's is het dan nog erger...
Spoorse groeten
Dimitri

Michiel

Gezien de toch wel unaniem positieve reacties (met dank hiervoor), bereid ik een volgend deel voor. Weer een treinstel, iets ouder met een wat oneerbiedige spotnaam, dat binnenkort aan zijn 3de livrei-versie zal zit.

Hopelijk ergens volgende week opening van de site...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)