Medespoorders,
Ik heb ik een overwegknipperlichtsetje geplaatst maar ben nog op zoek naar een "mooie" besturing ervan. De bijgeleverde sturing valt me immers wat tegen, en ik ben niet zeker of de besproken schakeling in MSM 42 mijn "probleem" oplost. Bij een "echte overweg" gaat het witte knipperlicht immers niet adrupt aan en uit maar zit er een kleine "fade" tijd op. Bij knipperende rode lichten is de fade tijd weliswaar korter maar wel nog steeds aanwezig. De bijgeleverde sturing stuurt de LEDjes veel te adrupt aan, waardoor het geheel helemaal niet realistisch overkomt.V
Het witte licht moet m.i. wel op te lossen zijn door evt. gebruik te maken van een graanlampje ipv. een gele LED. Al zal er parallel op de lampjes dan vermoedelijk ook nog een Elko moeten staan om de afgeleverde spanning naar het lampje wat te stabiliseren, wat een vertragend effect zal opleveren. Echter, bij de rode LED?s zal dezelfde vlieger vermoedelijk niet opgaan, daar de LED?s minder afhankelijk zijn van de spanning voor wat het oplichten ervan betreft (toch bij de gebruikte 2mm LEDs).
Kan Kis, of /en iemand anders hierover zijn/haar mening geven? of zoek ik het te ver?
Alvast bedankt,
Rik