Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Spoor Nul diorama

Gestart door jacques timmermans, 06 oktober 2011, 14:29:22 PM

jacques timmermans

Nadat een behoorlijk aantal steenblokken uit arduin gezaagd waren, kon ik met het "metselen" van de steunmuren van mijn verhoogd laadplatform beginnen. De afzonderlijke blokken hebben een afmeting van 11 x 10 x 20 mm en worden met een zuurvrije siliconenkit verlijmd.
De kasseibestrating voor en op het verhoogd laadplatform is van de Duitse firma Vampisol, welke deze in platen uit een keramisch materiaal afgiet. Het railmateriaal naar Beiers voorbeeld is een product van de Duitse firma Wenz en wordt volledig op de houten dwarsliggers genageld.

Jacques Timmermans




IMGhttp://i510.photobucket.com/albums/s343/1955jacq/DSC_0045-1.jpg/IMG

Dirky

hoe zaag je arduin Jacques?

Paulogic

Mooi gedaan. Ook dank u voor de info van Vampisol en Wenz.

Wordt er bij O geen kurk onder de sporen gelegd zoals bij kleinere schalen ?
mvg,
Paul(ogic)

jacques timmermans

Dirk,

arduin wordt met grote diamant zaagbladen verzaagd; In mijn geval heb ik eerst met zo een zaag (600 mm diam.) reepjes gezaagd welke nadien met een kleinere afkortzaag (350 mm diam) werden afgekort.

De sporen kunnen zeker op kurk verlegd worden, maar omdat deze sporen zich binnen het stationsemplacement, welke een uniforme maaihoogte heeft, bevinden is hier een verhoogd ballastbed van kurk eigenlijk overbodig.

Jacques Timmermans

jacques timmermans

Het laadplatform is voltooid en kan in het landschap, dat nadien uit passende stukken Styrodur isolatieplaten wordt opgebouwd, ge?ntrigeerd worden.

Jacques Timmermans








Paulogic

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Sorry aan het wegdrOmen.
[:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p]
mvg,
Paul(ogic)

jacques timmermans

Het laadplatform en de laadkaai naderen hun voltooiing. Nu rest nog enkel de detaillering en het planten van de benodigde flora rondom het geheel, waarna ik met de op het voorste spoor ingeplande (zelfbouw) wissel kan beginnen. De volledige lengte van het platform en de kaai bedraagt op deze module ca. 1,25 m. en zal wanneer ze met de volgende module gekoppeld wordt bijna 2 meter bedragen.

Jacques Timmermans






Metpetergaathetbeter

Jacques,

Bijzonder fraai stukje modeltreinwereld, fraai maar ik ga er niet aan beginnen, al hoewel ? Nee,toch maar niet ?

Groeten Peter[;)]

Paulogic

Allez jong Peter... O zo mooi toch...
Gisteren bij een gekende modeltreinwinkel aan de Kust geweest !! Veel spoor Nul
gezien en heel goede info gekregen. En heb nu toch al een catalogussen van
Lenz om bij weg te dromen men men men men....

mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter

Paul,
Ge zou ook graag hebben dat ik binnenkort op de Korenmarkt zit zeker ?

Nee, heb eerlijk gezegd al te veel,geen geinteresseerde zonen (dan maar hopen op de klein-zonen als die er ook komen ) en koop nog steeds bij !

Nee, 't Is mooi, maar soms moet je het verstand gebruiken (ja, [:I] ik heb dat ook, heel veel zelfs, maar kan het goed verbergen ![:o)]) eraf te blijven !

Groeten Peter[;)]


Paulogic

Weet ik hoor... maar als uw zonen van u hebben... zullen kleinkinderen wel lukken zeker..
Uw zonen zijn u toch ten voeten uit (oeps [}:)])

Ik heb nog niet veel HO maar daarom doe ik nog niet alles weg. Een locje in de kast of een
klein diorama is altijd leuk meegenomen, toch ?

T'is wel een leuke schaal, en naar mijn smaak meer tastbaar.[^]
mvg,
Paul(ogic)

Peter

Dat wordt weer prachtig Jacques.
Die huizen en die sauertopfwagen op de achtergrond is dat schaal H0?
Met vriendelijke groeten
Peter

jacques timmermans

Om een meer rustiger beeld te krijgen, heb ik een opname vrijgesteld. Zo verdwijnen alle hinderlijke en storende elementen die storend inwerken op het hoofdobject.
De baan in opbouw, welke op de achtergrond zichtbaar is, wordt in schaal H0 gebouwd.

Jacques Timmermans



ToThePoint

Jacques hoe heeft u de kasseien gedaan ? Ook een voor een uitgesneden ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

jacques timmermans

Jean-Paul,

de kasseien welke u aanhaalt zijn afgietsels (wit keramisch materiaal) van door de Duitse firma Vampisol ontwikkelde vormen. Voor afgietsels hiervan kun je bij hun terecht; De vormen zijn unicaten welke zij niet verkopen.

Jacques Timmermans