Teveel off-topic ?

Gestart door Gerolf, 06 oktober 2011, 12:08:00 PM

swarol

vind dat die er wel is een goede sfeer hier....en wat de babbelhoek iedereen leest het draadje naar zijn keuze, dus simpel... geen intresse in babbelhoek, niet lezen [;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Havoc

Ik snap enkel het verband niet tussen "babbelhoek" en "applausforum". Sinds het off-topic forum er is is erbehoorlijk minder off-topic tussen de topics (als je verstaat wat ik bedoel). Dat lijkt me dus een geslaagd maneuver. En zo druk is het daar nu ook niet met 2-3 topics/maand.

Als er nu nog zijn die vinden dat er in het off-topic stuk teveel off-topic dingen staan, dan moeten die eens opnieuw naar de lagere school, daar was een vak "begrijpend lezen"...

Dat van dat applausforum daar volg ik Gerolf in. Zelf al doet het niet veel ter zake, het geeft tenminste aan dat wat je laat zien bekeken wordt.

Er is echter 1 ding dat me opvalt: vaak zijn er mensen die als eerste post een zo algemene vraag stellen dat er geen zinnig antwoord op te geven is. En die posts lijden vaak tot een bitsig over-en-weer. Ik begrijp daar de 2 kanten, zowel de nieuweling die echt niet beter weet wat vragen als de gevorderde die niet weet hoe antwoorden. Daar liggen volgens mij enkele gemiste kansen maar ik heb geen antwoord hoe ze te vermijden.

En wat me het meeste stoort is "waar ben je mee bezig". Moest nu iedereen eens alles in een eigen draadje zetten, dan is er tenminste iets mee aan te vangen ipv de mestrommelhoop die het is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dirkkerckhofs

Ik kan de stellingen van Gerolf aan het begin van dit draadje wel min of meer volgen.

Het valt redlijk mee, maar ik kan er mij soms ook aan storen. Soms kan je door het off-topicgezever bijna niet meer volgen waar het draadje nu werkelijk om ging. Maar de vergelijking met de sfeer op een club vind ik wel goed: gezever moet dus af en toe kunnen.

Mij zal je niet heel veel posts zien schrijven. Ik beperk me meestal tot dingen waar ik werkelijk iets aan het draadje mee kan bijdragen. Want van een applausforum moet ik ook niet weten. Als ik zelf iets post over mijn eigen modelbouwwerk verwacht ik eerlijk feedback: als het slecht is wil ik constructieve opmerkingen en als het goed is hoor ik het uiteraard ook graag.

Ook al ben ik ??n van die mensen, Gerolf, die met veel bewondering naar je draadje 'kermis' kijkt, maar niet de twintigste in de rij zal zijn om te applaudiseren.

Dirk

Pol

Bepaalde draadjes volg ik gewoon en dan is de verhaallijn, ook met de off-topic-stukjes, goed te volgen.

Op een ander (niet-trein forum) heeft men de laatste tijd heel wat draadjes gesloten omdat er teveel off-topic gegaan werd. Een aantal vaste leden zijn vervolgens beginnen protesteren en hebben het forum vaarwel gezegd of zijn zelfs zover gegaan dat ze geschorst zijn ... Sfeer op dat forum -10?C! Dat snap je wel.

Op Modelspoorforum is de sfeer echt nog goed: er wordt weinig geruzied, zelden echt doorgescholden en als men off-topic gaat is het meestal juist bevorderend voor de sfeer. Ik vind dat positieve commentaren mogen gepost worden: al moeten we misschien voor onszelf wel uitmaken dat als er al vijf positieve commentaren gegeven zijn, een zesde misschien niet moet. Alhoewel ... [:D]

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

ysbeer

Ik ben best tevreden met zo als het nu gaat.
Nederlandse fora zijn vaak veel luidruchtiger en beledigen is daar voor sommige een sport.

Wat ik wel jammer vind is dat er soms niet wordt gereageer op een reactie.
Voorbeeld

Vraag is.Ik wil wat lijmen welke lijm is daar goed voor.

Iemand schrijft gebruik eens hupper de pup

Volgend schrijft
bij de die of zo hebben ze hippel de hip dat is pas goed.

Dan komt iemand die schrijf.
ik heb geen ervaring,maar kun je het niet schroeven

dan iemand die zegt.
Ik maak het altijd van hout.

Nu weet nog niemand iets,er is geen kritiek op huppel de pup of hippel de hip.
Nee weten alleen wat we niet willen weten.

En dat moet ik zeggen is op andere fora wel iets beter,als je daar dit of dat voorstelt,wordt je soms keihard terug gefloten.
met soms goede argumenten.

(als medewerking aan het verbeterenheb ik mijn rijdende stoomlok naar de sloper gebracht )

wim

swarol

klopt wim er wordt veel rond de pot gedraaid, natuurlijk heeft dat ook te maken met.....

  • zins opbouw zet een komma of punt verkeerd en je hebt een andere zin  
  • de vele mogelijkheden  
  • het verkeerd formuleren van de vraag  


als iemand vraagt hoe hij vb digitaal de sterkte van licht kan verminderen. is niet het andwoord andere led...zwakkere voltage of zo... maar gewoon ge doet dit met de decoder of dat...

en dan krijg je natuurlijk de eindeloze discusies, van dit is beter of dat is beter die je in veel draadjes kan terug vinden, waardoor de vrager met nog meer vragen zit dan antwoorden...

en wat je op ieder forum hebt is veel lezers en weinig schrijvers... waarvan de lezers meestal op antwoorden...schrijf alleen op wat me intreseert of weet niet genoeg van het onderwerp (met het eerste ben ik niet akkoord en dat laatste vind ik juist)

en als je goed oplet bij vragen zijn het meestal dezelfde die de moeite nemen om te antwoorden.

wat foto's betreft (die soms veel te groot zijn), iedereen deelt graag zijn ervaring en is fier op wat hij gepresteerd heeft (klein of groot) en hoort het graag, mss daarvoor het facebook systheem ...vind ik leuk/niet leuk...duim op/af

wat me zelf betreft probeer ik zo weinig mogelijk commentaar te geven over wat er mis is want dat schiet meestal in een verkeerd keelgat daarom zie ik alles door een roze bril, en zo komen we weer bij discusies die daar uit vloeien...

einde gezaag[}:)][}:)][:D][:D][:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Steam.N

citaat:
Geplaatst door ysbeer

... Wat ik wel jammer vind is dat er soms niet wordt gereageer op een reactie
...
Nu weet nog niemand iets, ...

wim


Wim,

hier kan ik je wel in volgen.  Er zijn op dit forum heel wat voorbeelden hiervan.
Maar soms IS er geen enige waarheid, en vertelt elks wat zijn beste/slechtste ervaring is, en de vrager moet in die informatie zelf wat graven.
Een welles-nietes discussie levert niets op, alsook niet de opmerkingen dat iemand het NIET weet.

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

olana

#22
Er is echter één ding dat me opvalt: er zijn vaak mensen die als eerste bericht zo'n algemene vraag stellen bijv. (weggehaald wegens reclame) dat er geen redelijk antwoord op is. En deze posten leiden vaak tot kleine coups. Ik begrijp twee kanten: zowel de beginner die echt niet weet welke vragen beter zijn als de gevorderde die niet weet hoe hij moet antwoorden. Ik denk dat er enkele gemiste kansen zijn, maar ik heb geen antwoord op de vraag hoe die te vermijden.

Stieven76

Hu? Dit topic is meer dan 10 jaar oud  ;D

Herwig


   een decennium later en dat voor een allereerste bericht            merkwaardig       ;)

Gerolf

Niet alleen merkwaardig, maar vooral heel fout. Als je op de link klikte, kwam je op reclame terecht.
Link is weggehaald, en nieuw forumlid meteen verbannen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Russische hacker?  ;D Wel een eigenaardige manier. Je ziet soms zo van die berichten opduiken op forums, maar meestal is dat dan in verschillende populaire threads. Niet gelijk hier een 11 jaar oude thread in een onderdeel van het forum waar niets meer gebeurt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Gisteren om 16:36:04 ze was schijnbaar laats actief voor ze postte 16.36,25

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Havoc op 24 september 2022, 12:09:21 PM
Russische hacker?  ;D Wel een eigenaardige manier. Je ziet soms zo van die berichten opduiken op forums, maar meestal is dat dan in verschillende populaire threads. Niet gelijk hier een 11 jaar oude thread in een onderdeel van het forum waar niets meer gebeurt.
het overkwam mij ook al eerder dat je iets verkeerd aanklikt en je niet onmiddelijk doerhebt wanneer er laatst werd gepost ! Dat antwoord zal niet het enigste zijn dat er komt in iets dat lang stil lag en het zal zeker niet de laatste keer geweest zijn. Trouwens er zat toch geen oproeping bij voor een referendum ;D ;)