Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

roco wissels

Gestart door smartje268, 02 oktober 2011, 20:15:46 PM

smartje268

Hallo,
Na een pauze van vele jaren heeft de modelspoormicrobe weer de kop opgestoken.
Vorige modelspoortoestanden kunnen alleen maar helpen om het steeds beter aan te pakken.

Maar deze keer werk ik met Roco wissels. En in tegenstelling tot andere spoorsystemen die ik kende van vroeger , hebben deze wissels precies geen veertje dat de tongen in de juiste stand houdt.

Hoe kan ik dat best aanpakken ?
Moet ik ze allemaal electrisch bediend maken ?
Keep it simple is mijn moto voor die dingen.

Dus al de wissels in de stationssectie wil ik eerder handbediend (via een schakelaartje vooraan) maken, en andere dan weer w?l electrisch.

Wie kan me wat raad geven zowel over handbediening als over electrisch uitvoeren ?

Alvast heel erg bedankt.

Y
"Poor planning on someone's part does not necessitate an emergency on mine... "

swarol

ik ben geen kenner, bijlange nog niet,

maar gebruik wel roco wissels die zowel handmatig als electrisch kan gebruiken, in het draadje wissels aanssluiten, hebben ze echt hier hun best gedaan om me het uit te leggen

met succes, en dat wil al wat zeggen[:D]

neem hier eens een kijkje

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=13189
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Gerolf

Roco wissels hebben inderdaad geen veertje dat de wisseltongen in hun sand houdt, dus je hebt steeds een soort van mechaniek nodig om ze om te zetten.
Elektrisch is er een ruime keuze: De eigen aandrijvingen van Roco  (al dan niet ondergronds), turtoise, conrad, zelfbouw-spiegelbol, ...
Puur mechanisch heb je ook de eigen aandrijving van Roco, maar je kan ook ondergronds een hefboompje maken en dit vastmaken aan de hendel van een elektrisch schakelaartje, werken met een trekstangsysteem, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw