Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

schuine kanten frees

Gestart door Dirky, 02 oktober 2011, 15:52:43 PM

Dirky

IMGhttp://i836.photobucket.com/albums/zz286/Dirky/workshop%20and%20tooling/20111002003.jpg/IMG

In de bevestigingsplaat van een kapotte boverfrees heb ik een 200 Watt DC motorke geplaatst en een simpele hoekfrees op de as gemonteerd met een gedraaide bus. De "tafel" is een overschot Lexan.
Zo kan ik perfecte 45? frezen aan de muren die Laser-Paul me zal snijden.

Alles van afval gemaakt... valt dus mee qua prijs :);)

Havoc

Lap, nog ene die alles van afval begint te maken. [:D] En hij is er even straf in!

Goed idee, dat wel. Is dat een gewone frees die je gebruikt hebt? Zoals bij een normale bovenfrees zit?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

yep, gewone frees. Hoeft geen superkwaliteit te zijn want meer dan 3mm MDF hoef ik er niet mee af te schuinen. Vanzelfsprekend is het geheel niet geschikt voor het zwaardere werk...

Gerolf

Knap gevonden, Dirky. Ik vermoed dat je freesknop nog in hoogte verstelbaar is (voor dunnere platen) ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

Dat zit ge?ntegreerd in de voet van de bovenfrees. Handiger is het echter de aanslag te verschuiven door zachtjes te tikken met een klein hamertje tot je juiste positie bepaald is. Dan de spanvijs vast en klaar is kees [:)]

marc goovaerts

Dirky,
Je werkruimte begint wel een hoog Gobelijngehalte te krijgen !