Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Flightcase

Gestart door Binco, 02 oktober 2011, 12:18:40 PM

Binco

Ik zou graag mijn ECoS inwerken in een Flightcase, dit om het transport te vergemakkelijken van en naar de club, tentoonstelling,...
Nu zou er mij iemand kunnen helpen bij zo'n flightcase?

Weet er iemand een goede winkel, of heeft iemand nog een passende case liggen?
Heeft iemand dit al eens gedaan?
Tips voor het inwerken met betrekking tot de draden en er nog gemakkelijk aan te kunnen.

Alle hulp is welkom. :)

Ik was aan het denken aan zoiets ongeveer:
imghttp://www.swingshop.be/assets/product/flightpion6_1.jpg/img
:);)

Dirky

Hoe groot? Ik heb nog een PeliCase staan die eventueel kan dienen.

http://www.pelistore.de/?gclid=CMrO_6P3yasCFYeHDgodtmqf3g


Binco

citaat:
Geplaatst door Dirky

Hoe groot? Ik heb nog een PeliCase staan die eventueel kan dienen.



Misschien ook wel interessant, alleen denk ik dat het handiger zou zijn dat het deksel er af kan zoals op de foto.
De afmetingen van de ECoS zijn ongeveer 16x9x37cm, reken daar nog de plaats voor de transfo en wat kabels bij.

[:)][;)]

Paulogic

Dag Binco,

Is zelf maken geen optie ?
MDF 18 mm zagen (of laten zagen) op maat. monteren en
dan een stuk traploper of zwarte rubber vloerbekleding (die vierkantjes bedoel ik)
en afwerken. Dan wat hoekbeschermers zoeken (hier en daar wel te vinden) en een
handvat he. De binnenafwerking met eventueel een mousse of iets anders.
Die zwarte mousse kan je kopen bij bvb Rajapack of andere postorderbedrijven.
Voor de kabels zou ik de verbindingen overbruggen naar verbindingen aan de buiten
zijde van uw box. Dan kan je daar direct koppelen.
mvg,
Paul(ogic)

Havoc

Ga eens kijken in winkels die zich naar muzikanten richten. Meer het pop/rock genre dan klassiek wel te verstaan. Ook winkels voor DJ spullen, klank en licht. Die hebben zo'n zaken kant en klaar of kunnen ze op maat laten maken. Niet verschieten van de prijs.
Bvb Piens (Deinze) of Key Music (St Niklaas/Brussel)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PeterC

Een koffer voor fototoestellen (gemaakt a la genre flightcase)?
Ook in gereedschapswinkels verkrijgbaar.
Groetjes, Peter


marc goovaerts

Bij een niet-zo-goedkope-treintjeswinkel in Antwerpen staan er een paar in de etalage. Komen van een fabrikant voor 'wargames' en dienen origineel om hun figuurtjes en decorstukken mee te transporteren (mousse vakjes). Maar ook hier: kijk eerst naar de prijs.

Binco

@ Heren,
Bedankt voor de tips[;)]

@ Marc,
Ik denk al dat ik weet welke winkel je bedoeld [}:)][;)]

Ik heb een passende case gevonden via Ebay, 72,80? (verzending inbegrepen) nieuw, komt uit Duitsland.
Ik heb deze nog niet gekocht maar wel opgeslagen [:D]

Eerst ga ik nog eens bekijken hoe ik de ECoS moet inbouwen, welke stekkers ik ga gebruiken, ...

Ik hou jullie op de hoogte, is het niet hier dan is het wel in een ander draadje [;)]

Tips ivm dat inbouwen of stekkers of ... zijn nog steeds welkom.
Ik heb bijvoorbeeld al gezien dat de ECoS niet echt is voorzien op het vastmaken in een case, ...

Wordt vervolgd.

[:)][;)]

Gerolf

Ik heb me een tijdje geleden een flightcase-achtige kofferset van toolcraft aangeschaft via conrad: bestelcode 815089
3 koffers in verschillende grootte voor 39.99 ... ??n ervan biedt plaats voor mijn WSA met toebehoren [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw