experiment met bijenwas

Gestart door swarol, 01 oktober 2011, 12:42:51 PM

swarol

de meeste onder jullie zullen dit wel kennen, maar voor mij is het wat nieuws,

ik was iets aan 't zoeken om straten enz een vuile en oudere indruk te geven, daar men vrouw dit zag in kruidvat aan ?2 wou ik er eens met experimenteren,

imghttp://static.skynetblogs.be/media/175693/263545847.jpg/img

dus heb ik een van men voorgemaakte straten genomen en en onverdunt,
ingesmeerd en met een doekje het overtollige er terug afgeveegt,

voor
imghttp://static.skynetblogs.be/media/175693/140578034.jpg/img

na
imghttp://static.skynetblogs.be/media/175693/3649474484.jpg/img

vind het niet zo slecht, maar dat is met mijn ongeoefend oog mss een overhaaste beslissing!
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Gerolf

Ik vind het wat moeilijk te beoordelen met die foto's. Het detail is niet goed te zien, en er is blijkbaar ook wat kleurverschil door je omgevingslicht - je werkblad is op de tweede foto ook wat bruiner [;)]
Ik vraag me af of je met die bijenwas je voegen niet volstopt? Maar mogelijk geeft het een mooi "na-een-regenbui"-effect ?
Het is in elk geval een goed idee om met zoiets te experimenteren op een minder geslaagd stukje straat [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

swarol

klopt gerolf is binnen genomen, maar het geeft wel een gebruikte indruk, hopelijk is het snel kerstmis en vind ik onder de boom een fototoestel
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

ysbeer

Ik ben bang dat je het zelfde effect ook met verf had bereikt.
Maar er is niks mis met proberen.
Ik zelf het ook de meest vreemde zaken overal op gesmeerd en soms met leuk resultaat.
Maar meer dan 10% succes heb ik toch nooit bereikt.
Oja, kijk uit met dingen die eetbaar zijn,ik heb met suiker en meel een enorme mierenplaag veroorzaakt
wim

Gerolf

citaat:
Geplaatst door swarol
hopelijk is het snel kerstmis en vind ik onder de boom een fototoestel
Hou er dan wel rekening mee dat je op macro-foto's v??l ziet - ook dingen die je niet gelukkig maken [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

swarol



een mens probeert he wim, maar wat je spijtig genoeg niet ziet op de foto is de mooie matte glans zoals bij een kei die het geeft,

mss is verdundproberen, zoek namelijk 2 dingen ten eerste iets om het kasseien-effect te maken in de das, dus een stukje gereedschap om het motief in de klei te drukken

nu doe ik dat met een scherp kussel mesje maar zo met een hand vlieg ik nogal regelmatig uit de bocht,

ten tweede de kleur van kasseien met de voegen zoals dit,



het ongelijke vind ik er mooi en echt uit zien
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Dirky

ik heb nog drukvormen op overschot Swa... Ze zijn gemaakt van kapotte penselen!
stuur me je adres eens door!

swarol

thx dirky,

citaat:
Hou er dan wel rekening mee dat je op macro-foto's v??l ziet - ook dingen die je niet gelukkig maken


is soms een goed ding he gerolf een foto liegt niet[:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

omdat de vorige foto's niet tot hun recht kwamen zijn deze mss beter

voor



na

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa