STELLWERK (S)PUR 1

Gestart door Dirky, 26 september 2011, 21:53:19 PM

Dirky

#45
thx...

Alufolie en alutape gebruik ik ook al sinds jaar en dag maar met koper heb je minder set-back bij het plooien voor de gelijke dikte. Ook heeft in dit geval koperfolie het voordeel dat ik in de omgeplooide rand vooraan de goot een koperdraad kon leggen en gemakkelijk kon solderen om de rand extra sterkte te geven.

Nu nog enkele banden roofing leggen...



heb me ook een speciaal toolke gemaakt om de overlappingen te plooien:


Dirky

#46
het dak ziet er nu zo uit:





licht verouderd...
Enkel het lood rond de buis moet nog bijgewerkt worden.

Dirky

#47
Dit is het geworden...



Deze eerste ervaring met lasersnijwerk heeft me veel bijgeleerd. Ook een aantal nieuwe technieken zijn vrij goed meegevallen. Crepi op de muren, de roofingbanden met korrel 400 waterschuurpapier,...
Uit enkele tegenslagen bijgeleerd: Dun karton in lange smalle stroken durft wel eens gemakkelijk te scheuren, koperkleefband soldeert men beter niet,...

Als kennismaking met gebouwen in de spoor 1 wereld heeft het me vooral ook geleerd dat een vierkante meter spoor 1 baan in zelfbouw niet meer kost dan een vierkante meter H0 baan...[;)]

Gerolf

#48
Erg knap gebouwd en geverfd, Dirky [8D]
Je "eindfoto" had mogelijk mooier geweest tegen een andere achtergrond (al was het een witte plaat) [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#49
Thx en inderdaad... zal morgen buiten in het zonlicht iets beter proberen [:)]

jacques timmermans

#50
Het betere werk! Ga zo verder Dirk.

Jacques Timmermans

Havoc

#51
Het mag gezien worden Dirky.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

#52
bedankt...

en zoals beloofd foto's in een iets betere omgeving:





helaas nog steeds met dezelfde goedkope camera [;)]

Havoc

#53
Had je bij die eerste foto die grondplaat niet gezien...net echt man.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

#54
Hoe snel kan een virus je te grazen nemen?

September vorig jaar met dit projectje begonnen met de bedoeling een eigen baan te maken.
Negen maanden later een productie-rijp dyniMo-model klaar [:)]:



Ben een tevreden man....[;)]

Michiel

#55
Wel Dirk, gefeliciteerd met je eerste productiemodel. Het ziet er fantastisch uit! Maar ik vraag te toch af hoeveel handwerk er nog nodig is om zo'n model te produceren. Het zorgvuldig monteren, schilderen en weatheren zal ook wel z'n tijd en aandacht vragen om dat telkens goed te krijgen.

Hoe dan ook, wens ik je veel succes en een hoop afnemers van je eerste karaktervol model. Nu de marketing en promotiecampagne... Heb je trouwens al een idee wat je volgende ontwikkeling wordt?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

#56
Mooi werk, Dirk !
Kan alleen maar een succes worden [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

#57
Prachtig gedaan Dirk.
Een grotere schaal heeft toch ook zijn voordelen
Met vriendelijke groeten
Peter

Martin Welberg

#58
Top !! Worden dat kitjes of kant en klare modellen ?

Gerolf

#59
Proficiat, Dirk. Veel succes er mee [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw