Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

STELLWERK (S)PUR 1

Gestart door Dirky, 26 september 2011, 21:53:19 PM

Dirky

#15
Een baan heb ik nog niet maar het is wel de bedoeling om het juiste sporenplan op de tafel te gebruiken. Dus ja, alles juist laten meegaan want de signalen zullen er dan toch zijn....

Het veranderen van tekening op de tafel is gemakkelijk gemaakt en er is plaats voorzien om een 30-tal LEDs in te bouwen.

Havoc

#16
Sommige mensen hebben echt teveel tijd...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

#17
Er komt schot in de zaak:







Gerolf

#18
Die deuren zijn erg mooi gemaakt, Dirk [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#19
bedankt Gerolf... de deuren zijn opgebouwd met lagen karton van 0,4mm. De klink is een afgedraaide kopernagel, de slotplaat alu folie!

Zelf ben ik wel tevreden maar er ontbreekt toch een ziel. Te stijf, te mooi, zoals trouwens de meeste laser-gesneden of CNC gefreesde dingen...

Wat in 't echt door de handen van een mens gemaakt is kan je moeilijk namaken met perfecte machines... Gelukkig kan de verf een handje toesteken.[;)]

ToThePoint

#20
Dirk ik heb ook enkele deuren nodig voor hier thuis.
Wanneer kan u leveren ?

Man man man dat ziet er heel goed uit Dirk.
Het is precies een schaal 1/1 model !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

#21
Super realistisch, die deur!  Knap.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

#22
Echt fantastisch, Die deur, het crepi effect op de muur, allemaal steengoed. Wat ik echt bewonder is dat het niet "erover" is. Het is allemaal realistisch zonder gemaakt te zijn.

citaat:
Zelf ben ik wel tevreden maar er ontbreekt toch een ziel. Te stijf, te mooi,


Stuur maar op, ik zal er eens eentje monteren [:D]
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

#23
bedankt voor de complimenten

een beetje verder kunnen werken tussendoor...


PeterC

#24
Dirk, imposant (vooral uit een bijna kikkerperspectief) en in vergelijking met die schroevendraaier...
Die verticale grijze puntjes hebben die een betekenis?

Edit: ik zie ze op je originele tekening ook staan?
Groetjes, Peter


Dirky

#25
thx Peter...

de puntjes zijn gaatjes voor de beugels die de afvoerpijp gaan vasthouden.

evan

#26
Ola,

Dat komt ervan he... ik ga een maand op reis en dan zie je nadien toppics over het hoofd.


Hoi Dirky,

Leuk project.  Het boeit me en ga het zeker volgen.  Moet lukken dat ik in december aan een (jawel) eigen spoor 1 baantje begin.  Ik heb daar ook een fraai seinhuis voor nodig en je inspirreert me hiermee[;)]

Grts

E
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

#27
thx E

Op een half uurke na geen hobby-tijd gehad vandaag...

Enkel de ballustrade iets veiliger aangebouwd en deuren en vensters gepast:



Er moet nog een tweede buis tussen de staanders komen...


PeterC

#28
Dirk, sluit maar vlug die deur onderaan: koperdieven zijn nog steeds actief bezig (aan de lijve ondervonden en op een nacht mijn (koperen) afvoerpijpen van de muur gesloopt [:(]).
Je bent goed bezig! [;)]
Groetjes, Peter


Gerolf

#29
Netjes gesoldeerd, Dirky [8D]
citaat:
Er moet nog een tweede buis tussen de staanders komen...
Dat lijkt me niet zo eenvoudig om te doen als je ballustrade die vorm al heeft. Succes ermee [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw