Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

GCI rijtuigen Goover Models

Gestart door dieselfreak, 21 september 2011, 21:27:10 PM

dieselfreak

Eindelijk weer eens goed nieuws voor de Tijdperk 3 liefhebbers waar ik toe behoor want de eerste exemplaren van de GCI rijtuigen van Goover Models zijn uitgeleverd. En de foto's op de site zien er veelbelovend uit. Alweer een goede reden om binnenkort naar Genk te gaan.
MC

Sicco

Sja, leuk, en waar blijven die L-rijtuigen nu toch? N?g maar wat extra vertraging?

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door Sicco

Sja, leuk, en waar blijven die L-rijtuigen nu toch? N?g maar wat extra vertraging?



Vertraging hoort nu eenmaal bij de spoorwegen, zowel in het grootbedrijf als bij modeltreinen, het laatste wat ik van de L rijtuigen van Goover heb vernomen is dat er "productieproblemen" zijn. Ze zouden een "vermoedelijke" vertraging hebben van enkele maanden, maar we weten allemaal dat dit een rekbaar begrip is.
MC

bollen neus

MC, hebben deze ook nog achter een 6 cijfer loc gehangen van bolle neuzen ? Misschien weet je daar een antwoord op? [:)]

janjozef

De L-rijtuigen zijn volgens mij reeds uitgeleverd

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

Ik ben geen expert, maar gezien de L-rijtuigen pas einde van de jaren 70, begin 80, uitgeschreven werden, lijkt me de kans erg groot dat zes-cijferige Bolle-Neuzen regelmatig L-rijtuigen hebben getrokken, en ik vermoed dan vooral op de secundaire lijnen. Maar wie ben ik! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door bollen neus

MC, hebben deze ook nog achter een 6 cijfer loc gehangen van bolle neuzen ? Misschien weet je daar een antwoord op? [:)]


Ik heb foto's van GCI's achter zowat elke Belgische stoom en dieselloc maar daar waren geen bolle neuzen bij omdat die in de jaren 50 en 60 vooral werden ingezet voor internationale treinen. Niets is echter onmogelijk bij de NMBS.
MC

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door janjozef

De L-rijtuigen zijn volgens mij reeds uitgeleverd

Jan


Van Goover zijn enkel de Tp 2 versies momenteel verkrijgbaar, de Tp 3 en 4 varianten zullen (misschien) ooit nog wel eens komen.
MC

bollen neus

Dieselfreak, dank voor deze info.[:)]

dgrr57

Om naar de oorspronkelijke titel van dit topic terug te keren :

in de webshop van GooVerModels zijn er drie sets GCI aangekondigd (ik ga mijn sets afhalen in Genk [:p][:p]) : 42001, 42002 en 42003.

Maar op Ebay verschijnen al andere GCI sets : 42012 en 42013.

Weet iemand daar iets meer van [?]

MARKLINRIJDER

Beste,

De sets 42012 en 42013 zijn een exclusieve productie voor een handelaar.

Mvg,

David

dgrr57

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Beste,

De sets 42012 en 42013 zijn een exclusieve productie voor een handelaar.

Mvg,

David

Bedankt voor het antwoord.

rixke rail

Ik ben serieus kwaad ! [:0]
Ik heb vandaag de GCI's setje 42013 gekregen, van een verkoper op Ebay "lilliput 231993" Niet Goover Models zelf dus !
Nog erger dan ik durfde vermoeden, het is schandalig dat men dit durft verkopen ... [:0]
De rijtuigen zelf zijn ook scheefgetrokken, buffers staan  scheef, treeplanken zijn losgekomen, ... (Heeft men nu misschien weer die slechte lijm gebruikt, al bekend van de LSM T.E.E.-rijtuigen ?)
Goover Models treft schuld, maar dit sujet ook, hij had dit moeten weigeren en terugsturen naar GM.
Ik zal in ieder geval geen feedback geven op ebay, zelfs geen negatieve,  dit soort "handelaar" krijgt helemaal niks van mij. [V]

Goover Models zelf hebben beloofd de sets na te zien voor verzending, dus is er hoop.
Ik hoop dat de "normale" sets van bij hen er beter uit zien ...[:o)]

In het vervolg koop ik niks meer op voorhand; mijn lesje is geleerd ... Ik wacht wel tot ze in de winkels liggen en ik zelf kan zien of het ok is.
Als ze dan uitverkocht zijn, tant pis ...

Dit bericht zet ik op het forum, om te beletten dat er nog meer mensen het slachtoffer worden van die lilliputter !
Mochten de moderatoren vinden dat ik fout zit met dit te melden, hoor ik het wel ![|)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Metpetergaathetbeter

@Rixke rail,

om deze redenen negeer ik eveneens ?-bay, zeker voor nieuwe dingen, soms worden dingen aangeboden heel interessant maar later blijkt vaak waarom !

Persoonlijk ben ik zo nog van de oude stempel kopen wat je in handen hebt en dan nog ! Vaak wachten op possitieve feed-back en dan aanschaffen !

Maar wees eens eerlijk(en dat durft niet iedereen)wie is nog niet bij de neus genomen is op ?-bay !

Groeten Peter[;)]

prulleman

ik heb in Woluwe eens naar de stock GCI gekeken. ik was er op gebrand om een hele sleep aan te kopen, maar inderdaad, tot mijn grote spijt [B)][:(]zijn de meeste rijtuigen scheef. de kast is perfect maar het interieur is niet ontbraamd voor het op het chassis geklikt werd. dat is tenminste mijn eerste gedacht na een kort onderzoekje. volgens mij is dit te verhelpen zonder al te veel moeite. maar ik vind de prijs dan wel iets te hoog voor iets waar ik zonder garantie aan zal moeten sleutelen. men zou er misschien beter aan doen om deze oplage te liquideren aan de prijs van een bouwdoos L-rijtuig Jocadis. ik ben dirct bereid om 25 euro neer te tellen en aan de slag te gaan, maar voor 50 euro wil ik een goed product. LSM prijzen voor LSM kwaliteit. Foefelprijs voor foefelkwaliteit[:D]