Het verhaal van een Peco (N) wisselaandrijving

Gestart door Michiel, 16 september 2011, 11:03:30 AM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

#61
Je wil de wissels aansturen met een servo... om de prijs te drukken?
Op de spoor 0 baan in de dwarsliggers wil ik een draaibare waterkraan met een servo maken.
 
Als je op conrad kijkt is de goedkoopste servo ongeveer 6 euro? Waar vind je die servo's voor minder? Anders lukt het toch niet om het goedkoper te doen dan de peco die je voor 10 euro kunt krijgen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

#62
Als je enkel de motoren vergelijkt, dan is 10 euro nog steeds duurder dan 6 euro. En voor de avontuurlijke koper kan je ook servo's in China gaan kopen. Die kosten er nog eens de helft. En ik heb niet met geluidsoverlast te maken, want die Peco maken een hels kabaal. Mijn voorkeur gaat naar de servo-oplossing. Maar ik hou je niet tegen om voor de Peco te kiezen om je waterkraan te laten bewegen. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

#63
Met die peco ga ik geen waterkraan omzetten. Een van je argumenten voor die servo was dat het goedkoper was, maar om echt om veel centen uit te sparen moet je dus geen moeite doen om met servo's te werken?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

railrunner

#64
Vorig jaar tijdens de international N-Convention in Stuttgart heb ik kennis gemaakt met Hoffmann-wisselaandrijvingen.  Deze wisselaandrijvingen zijn zowel voor analoog als digitaal geschikt, gaan geruisloos en traag over.  Meer informatie op www.hoffmann-antrieb.de.  Momenteel nog met de naweeen van de verhuis bezig, maar eens ik terug aan de hobby kan beginnen, gebruik ik deze zeker op mijn toekomstige baan.