Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Reyne (NL) Nieuwe Roco importeur

Gestart door mark7758, 23 oktober 2005, 21:57:02 PM

eric

Dat kan wel eens interessant worden


n/a

Ik kan alleen zeggen want in de Duitse vakbladen heeft gestaan, dat Roco zich vooral gaat richten op de Duitse, Oostenrijke en Zwitserse markt. Waarom omdat ze daar 90% van de omzet halen.

janjozef

10% van uwen omzet lijkt mij veel om te laten vallen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

boke

Al eens gekeken op de Roco-site?

loc 2025 185?/309?
loc 5205 254?/378?

Blijkbaar zijn de gelijkstroommodellen even duur als de wisselstroommodellen! Niet moeilijk dat je omzet daalt met zulke prijzen! Zelfs voor gewoon werkende mensen wordt de hobby stilaan onbetaalbaar! Moet ik mijn zonen aansporen om ook aan de modelspoorhobby te beginnen? Want met alleen deze locs ben je nog niets wanneer je ze ook nog wil zien rijden! Dubbeltractie met zulke prijzen is voor mij althans uitgesloten! Laat ze nog een sleep wagons trekken en je bent met een groter kapitaal aan 't rijden dan veel echte auto's op onze wegen!

Groetjes,

Brunel

citaat:
Geplaatst door Davy

Ik kan alleen zeggen want in de Duitse vakbladen heeft gestaan, dat Roco zich vooral gaat richten op de Duitse, Oostenrijke en Zwitserse markt. Waarom omdat ze daar 90% van de omzet halen.




Wat is daar voor nieuws aan? Is nooit anders geweest. Bij M?rklin, Fleischmann of Trix trouwens ook niet.

@Boke. Sinds wanneer worden de adviesprijzen van de producent voor zoete koek geslikt?

Kedeng Kedeng

Hopelijk brengt hij dan de varkensneus uit,

Want met die mal van de varkensneus kan je 2 dingen doen
1.   ergens zetten waar hij kan bestoffe en niet gebruikt kan worden
2.   of  productie van maken en er geld mee verdienen

eric

De Nederlanders zijn in alle geval dolblij dat Reyne deze merken gaat importeren. Zij hopen op de heruitgave van de NS treinstellen enz. Laat ons hopen op de NMBS modellen.
Zie ook http://www.rez.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=79&Itemid=1

Steven86

citaat:
Geplaatst door boke

Al eens gekeken op de Roco-site?

loc 2025 185?/309?
loc 5205 254?/378?

Blijkbaar zijn de gelijkstroommodellen even duur als de wisselstroommodellen! Niet moeilijk dat je omzet daalt met zulke prijzen! Zelfs voor gewoon werkende mensen wordt de hobby stilaan onbetaalbaar! Moet ik mijn zonen aansporen om ook aan de modelspoorhobby te beginnen? Want met alleen deze locs ben je nog niets wanneer je ze ook nog wil zien rijden! Dubbeltractie met zulke prijzen is voor mij althans uitgesloten! Laat ze nog een sleep wagons trekken en je bent met een groter kapitaal aan 't rijden dan veel echte auto's op onze wegen!

Groetjes,




Waarom je blind staren op Roco? Laat je zonen met Piko beginnen. Voor 165 EUR heb je daar een digitale startset met A spoor, een mooie digitale lok, 3 wagonnen en heel wat spoor.

Steven

just4fun

citaat:
Geplaatst door boke

... en je bent met een groter kapitaal aan 't rijden dan veel echte auto's op onze wegen!

Klopt!
Enkel: een echte auto gaat, hoop en al, 10 jaar mee, mits duur onderhoud.
Mijn bijna 40 jaar oude startsetlocs kunnen nog steeds vlot hun rondjes rijden mits af en toe voor enkele luttele euro's hier en daar een tandwieltje en koolborsteltje te vervangen.
Let op: ik vind de aanschaf van een volledige trein inderdaad duur! Maar met die duur aangeschafte trein hebt ge voor jaaaaaaren lang veel rijplezier.
Er zijn trouwens zeer weining hobbys die 'goedkoop' zijn. Postzegels verzamelen? M'n schoonvader doet dat, via beurzen. Een verzamalaarsitem is daar zeer duur! Duurder dan een loc, en een postzegel rijdt geen rondjes[;)] Gaan vissen? Kent ge de prijzen van het materiaal? En als ge dat hebt kunt ge nog niet gaan vissen, ge moet er altijd naartoe rijden met die auto. Voetballen? Lidgeld, elk jaar minstens 1 paar shoes, op en af naar de training, de wedstrijd (met die auto) ...
Ik denk dat we moeten onder ogen zien dat de aanschaf inderdaad telkens weer diep in de beugel tasten is. Maar het is een aanschaf die zeer lange tijd verpozing kan brengen.
Ik heet niet Rockefeller, ben zelfs vere van erfgenaam, en moet, zoals iedereen, gewoon werken voor een gewoon loon, 't is inderdaad duur, maar ik heb ondertussen geleerd dat elke hobby duur is als ge ze consequent beleefd!
Groet,
Paul
PS.: er zijn, zoals door Steven86 reeds gezegd, voor de kids leuke, goede, goedkope startsets van de gekende merken (Piko, Mehano, Roco, Fleischmann, M?rklin, ...). Trouwens pakken en pakken goedkoper dan de Palystation-toestanden waarbij menig huisvader wel 'ja' tegen zegt.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door just4fun

citaat:
Geplaatst door boke

... en je bent met een groter kapitaal aan 't rijden dan veel echte auto's op onze wegen!

Klopt!
Enkel: een echte auto gaat, hoop en al, 10 jaar mee, mits duur onderhoud.
Mijn bijna 40 jaar oude startsetlocs kunnen nog steeds vlot hun rondjes rijden mits af en toe voor enkele luttele euro's hier en daar een tandwieltje en koolborsteltje te vervangen.
Let op: ik vind de aanschaf van een volledige trein inderdaad duur! Maar met die duur aangeschafte trein hebt ge voor jaaaaaaren lang veel rijplezier.
Er zijn trouwens zeer weining hobbys die 'goedkoop' zijn. Postzegels verzamelen? M'n schoonvader doet dat, via beurzen. Een verzamalaarsitem is daar zeer duur! Duurder dan een loc, en een postzegel rijdt geen rondjes[;)] Gaan vissen? Kent ge de prijzen van het materiaal? En als ge dat hebt kunt ge nog niet gaan vissen, ge moet er altijd naartoe rijden met die auto. Voetballen? Lidgeld, elk jaar minstens 1 paar shoes, op en af naar de training, de wedstrijd (met die auto) ...
Ik denk dat we moeten onder ogen zien dat de aanschaf inderdaad telkens weer diep in de beugel tasten is. Maar het is een aanschaf die zeer lange tijd verpozing kan brengen.
Ik heet niet Rockefeller, ben zelfs vere van erfgenaam, en moet, zoals iedereen, gewoon werken voor een gewoon loon, 't is inderdaad duur, maar ik heb ondertussen geleerd dat elke hobby duur is als ge ze consequent beleefd!
Groet,
Paul
PS.: er zijn, zoals door Steven86 reeds gezegd, voor de kids leuke, goede, goedkope startsets van de gekende merken (Piko, Mehano, Roco, Fleischmann, M?rklin, ...). Trouwens pakken en pakken goedkoper dan de Palystation-toestanden waarbij menig huisvader wel 'ja' tegen zegt.



En voor onze treintjes te halen gebruiken we... de auto. [:D][;)] Trouwens, je kan ook de fiets nemen hoor. De afstand is hetzelfde.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

tufken

Opgelet, je moet het voorbeeld geven,

Openbaar vervoer nemen (idee Stevaert)

[}:)]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


boke

citaat:
@Boke. Sinds wanneer worden de adviesprijzen van de producent voor zoete koek geslikt?


Brunel, ik weet ook wel dat je meestal de locs goedkoper kan aanschaffen, maar de producenten zouden eens moeten beseffen dat hun adviesprijzen de oorzaak kunnen zijn of iemand al dan niet met de hobby start! Waar halen jongeren tegenwoordig veel informatie? Juist... op het internet!

Groetjes,




DelticPower

Hoi Allemaal,

Nog even een reactie op het prijzencommentaar.
Adviesprijzen en winkeliersprijzen maken deel uit van onze hobby. Bij een andere hobby, (pintjes drinken) wordt er totaal niet gekeken naar de prijs. Sterker nog er wordt niet gekeken naar speciale aanbiedingen of wat dan ook. Men blijft dikwijls wel merktrouw. Meestal verdwijnt er al na een half uur een gedeelte naar de waterplaats. Rest van deze hobby alleen s'anderendaags hoofdpijn of nog dorst naar meer. Dan beter van de treinhobby, een paar dagen pijn in de portemonnee, en een mooie lok over. Hoewel.... ik ben niet eenkennig, die andere hobby is ook wel eens leuk.[:D][:D]

Groeten van Jan Simons

doomslu

Jan, dorst naar meer kan je ook hebben in de treinhobby, hoor [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *