Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Reyne (NL) Nieuwe Roco importeur

Gestart door mark7758, 23 oktober 2005, 21:57:02 PM

mark7758

Vandaag in Utrecht heb ik van Mensen van Reyne (De Roco importeur) gehoord dat zij op korte termijn de hele handel van De Prest (Roco Importeur Belgie) overnemen.
Zij kondigen aan alle concrete plannen te handhaven.
We wachten maar af wat het gaat worden.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

svvander

Daar had ik een maand of 2 geleden al meer over gehoord. Er was toen al sprake van, dat De Prest ermee ging stoppen. De overnemer was echter nog niet gekend.

Ik dacht toen dat dit maar een gerucht was... zo zie je maar!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

janjozef

verbazend dat ze met het toch respectabele aantal belgen dat aanwezig was hun public relations niet beter hebben onderhouden. Eigenlijk vraag ik mij af of wij belgen veel goeds te verwachten hebben van een invoeder die weinig of geen voeling heeft met de belgische (model)treinmarkt. Hopelijk vergis ik mij, maar de tijd heeft al meerdere malen bewezen dat nederlandse zakenmensen veel zakelijker zijn dan de belgen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

diesels

Het punt is niet zozeer hoe zakelijk men is, maar of men nu eens bereid is wat grootbedrijf kennis (/kenners)  halen. Zolang ook blijf blijken dat men dat niet heeft, blijft de kans op gemiste kansen en missers bij wat wel uitgebracht wordt bestaan.

Reyne is erg actief op de Nederlandse markt, maar ik kan nu niet zeggen dat ze erg origineel zijn (weinig echt nieuwe uitgaves, meer herschilderingen), noch foutloos (b.v. geklooi rond verkeerde keuzes nummers <> uitvoeringen NS 2200 en ook hier dingen die in het verleden hgoed zijn gedaan, nu fout herhalen)

Ik hoop echt van ganse harte dat ze hun best doen te kijken wat nuttige nieuwe modellen en/of varianten zullen zijn, in plaats van wat ik 'sentimentkeuzes' vind.

groeten Sicco

tonycabus

Wel Sicco, ik heb Mark intussen leren kennen "en hoop van U hetzelfde"[;)].
Jullie zijn slechts twee van die "Hollanders" die erg begaan zijn met Belgische modellen. Ik heb ook nog gehoord van Wim Waleboer... en zo zijn er zeker nog meer. Mark's connecties samen met jullie gedrevenheid kunnen daar misschien bij helpen. Je weet maar nooit.
Wel zonde dat M. De Prest ermee stopt eigenlijk. We mochten niet echt klagen vind ik...[:0]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

mark7758

Wees gerust.
In Nurnberg gaat er gepraat worden over NMBS modellen (en NS).
En er gaat een zeer dikke map van een cm of 5 met info en een aantal CD-roms met foto's naar hun. En dan direct eens praten hoe we fouten uit het verleden kunnen verkomen. En dan kom ik heus nog wel eens bij iemand langs van het forum. Of we nemen Roco eens mee naar een echt depot en kunnen ze zelf eens uitvinden hoe het is om in een reeks 62 te zitten en wat de details zijn. (Links of rechts het rode lampje[^])
Nee we willen allen maar 1 ding.
Een goed en betaalbaar product. (Dat ook nog eens verkoopt)
En hopen dat we het helemaal 100% krijgen zonder dat we ergens iets vergeten.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

diesels

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Wel Sicco, ik heb Mark intussen leren kennen "en hoop van U hetzelfde"[;)].
Jullie zijn slechts twee van die "Hollanders" die erg begaan zijn met Belgische modellen. Ik heb ook nog gehoord van Wim Waleboer... en zo zijn er zeker nog meer. Mark's connecties samen met jullie gedrevenheid kunnen daar misschien bij helpen. Je weet maar nooit.
Wel zonde dat M. De Prest ermee stopt eigenlijk. We mochten niet echt klagen vind ik...[:0]



Hoi Tony,

Eeerlijk gezegd voelde ik me zaterdag iets te bescheiden om de stand/baan binnen te banjeren en te vragen wie wie was [:D] Dat komt een andere keer op een rustiger moment dus wel.

We mochten zeker niet klagen, maar er zijn volgens mij zat dingen makkelijk te realiseren. Zo denk ik aan een bolle neus in tijdperk IV groen (met enkele gele band), omdat dat de meest voorkomende versie was. En bij de 62 lijkt de markt me groter voor de groene variant (die relatief schaars is) dan voor de derde keer een 6215... dat soort dingen.

Altijd bereid tot advies & aanbevelingen trouwens, indien gewenst. Idee?n zat - en beangrijker - volgens mij ook wel enig inzicht in 'de markt' (oef, wat klinkt dat onbescheiden [:I])

Sicco


mark7758

Die 3de ronde 6215 zal ik zeker aankaarten.
Er zijn nog genoeg 6215's te vinden op beurzen.
Zat meer te denken aan een TBL 62er. Op de Antenne en de roosters aan de zijkant en natuurlijk de TGV koppeling is die zo te maken.
Dus Plannen genoeg.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

diesels

citaat:
Geplaatst door mark7758

Die 3de ronde 6215 zal ik zeker aankaarten.
Er zijn nog genoeg 6215's te vinden op beurzen.
Zat meer te denken aan een TBL 62er. Op de Antenne en de roosters aan de zijkant en natuurlijk de TGV koppeling is die zo te maken.
Dus Plannen genoeg.



Goed idee, bijna buurman [;)]

groeten Sicco

mark7758

Bij Jou lever ik hem wel thuis af. (Die 10 minuten fietsen kan ik wel voor je doen.)
Nog meer wensen? (Liefst nog uitvoorbaar.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

diesels

citaat:
Geplaatst door mark7758

Bij Jou lever ik hem wel thuis af. (Die 10 minuten fietsen kan ik wel voor je doen.)


Hehe, ikzelf rij een ander tijdperk, maar denk in dit geval aan de grote groep tijdperk V-rijders;-)

citaat:

Nog meer wensen? (Liefst nog uitvoorbaar.)


Hebben we het wel eens via pm of vis-a-vis over misschien?

groetjes Sicco

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

diesels

citaat:
Geplaatst door mark7758

Prima



Kun je je dan eerdaags even melden op mijn priv? mail, ik heb de jouwe niet [:I]

mark7758

Tuurlijk. Maar kijk eens bij de Profielen daar kan je al veel vinden.
Maar mark@belux.lu is altijd goed. (www.belux.lu)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Brunel

Ter aanvulling. Reyne wordt ook vertegenwoordiger van de hele Hornbygroep ofwel de oude modellen van Lima, Rivarossi, Jouef en Arnold.