De M?rklin loc is volledig in metaal. Op de kleine onderdelen na. Deze zijn in kunststof en gemakkelijk te herkennen op de foto. Er zit een stevige motor in. Vermoedelijk een Buhler. Twee wielen hebben een slipbandje. Waarom? dat is een raadsel, want de loc weegt behoorlijk wat en zorgt door zijn gewicht alleen al voor een stevig trekvermogen.
Omdat later alles opnieuw moet geschildrd worden, ben ik eerst begonnen met het demonteren van alle onderdelen. Bij elke stap heb ik enkele foto's genomen met mijn Canon Ixus digitale camera in de hoogste gevoeligheid. Bij mij is dit ISO HI. Hierdoor kan ik bij gewoon TL-licht zonder flits werken in de macrostand. Deze werkwijze levert een hele hoop foto's op. Zo'n 100-tal. Die zullen later hun nut bewijzen wanneer we de loc opnieuw moeten monteren. Je gebruikt dan de foto's in de omgekeerde volgorde. Wie twijfelt kan de loc al eens opnieuw monteren. Dat heb ik ook gedaan. En het is gelukt.
Toch al een tip. Maak ook foto's van de kleinste details zoals de lengte van de schroefjes en de soort schroefjes. Deze lijken sterk op elkaar, maar verschillen soms in lengte en breedte. Liever ??n foto teveel dan te weinig. Maak ook foto's vanuit verschillende standpunten en in- en uitgezoomd. Dat laatste is belangrijk om te weten waar het onderdeel zich ergens bevind.

Maak zoveel mogelijk foto's van alle details. ook vanuit verschillende standpunten.

Vergeet ook niet om van enkele details een uitgezoomde foto te maken. Zo kan je zien waar een detail zich precies bevindt.

Maak een foto van de kleinste details. Maak ook een foto van de lengte en de dikte van de schroefjes als het kan.

Op deze foto zie je de as met het tandwiel dat maar in ??n bepaalde positie kan geplaatst worden. Let ook op de verende stroomafnemers met puntcontacten op de zijkant van de wielen. De loc telt maar twee stoomafnemes. Een derde stroomafnemer wordt in een setje met onderdelen meegeleverd, maar kan niet geplaatst worden. Let ook op het linkse wiel zonder puntcontact met stevige slipband.

Van dit veerte dat dient voor de vering van de as heb ik eerst een foto gemaakt, daarna heb ik het veertje bij de andere kleine onderdelen gelegd.

Deze foto geeft een goed overzicht van alle onderdelen. Enkele stukjes heb ik niet op de foto staan.