Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MENGELAAR

Gestart door renstimpie, 23 oktober 2005, 18:23:48 PM

renstimpie

Hello,

Toen ik dit weekend terug greep naar een van mijn favoriete nummers (nr. 20 - kolenspecial), viel mij er toch nog iets op.  Er werd gezegd dat zij met de bouw van de bekolingsinstallatie gingen terugkomen op de bouw van de mengelaar. Omdat dit tot op heden nog niet is verschenen, vroeg ik me af of dit nog komt?  

Bedankt

Tim

14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

guy holbrecht

Correct, bij ??n van de foto's staat dat inderdaad vermeld.  Feit is echter dat de club, waar deze installatie werd voor gebouwd, op vrij korte tijd moest uitkijken naar een ander onderkomen omdat de NMBS eenzijdig het huurcontract van de lokalen in Sint Niklaas had opgezegd. Bij de  verhuis diende alles gesloopt te worden. Dat is nu eenmaal het grote nadeel van een vaste baan. In het nieuwe onderkomen was er echter geen plaats om een dergelijk groot stoomproject te realiseren. Daarom zit dat nog even in de koelkast. De gebouwen, zoals ze zijn opgebouwd in nr 20, zijn sindsdien niet meer afgewerkt. Het had weinig zin, zeker voor clubmateriaal, om er verder aan te werken als ze toch niet kunnen geplaatst worden. En daarmee zaten we met een probleem bij MSM. Alles zit dus voorlopig netjes opgestapeld tot er ruimte wordt vrijgemaakt om dit project in de toekomst verder af te werken. We hadden het liever anders gezien, maar kunnen niet om de werkelijkheid heen.

Groeten,
Guy

renstimpie

Dit is spijtig, het totaal van het project moest fantastisch zijn.  Toch heb ik nog een vraagje?  Kan ik eventueel meer info krijgen over deze mengelaar.  Gewoon uit interesse.  Mailen kan naar tim.somers@ikbener.be

Bedankt

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

guy holbrecht

Tim,

Ik zoek het nog eens op. Er moet hier thuis nog wel wat van te vinden zijn.

Groeten,
Guy