Digitaliseren met Motortorque

Gestart door Koen, 23 oktober 2005, 17:13:30 PM

Koen

Hallo
Ik heb een vervangende motor gekocht om in te bouwen in een Lima loc (van het merk Modeltorque). Op gelijkspanning werkt deze perfect. Helaas krijg je pas problemen van het ogenblik je deze loc voorziet van een decoder. De spanning voor deze motor ligt te hoog. Ik heb getracht via CV2,6 & 5 de waarden de rijspanningen in de decoder aan te passen, helaas zonder resultaat. Een vermogenweerstand in serie met de motor biedt eveneens geen goede oplossing. Heeft iemand een idee hoe we dit probleem kunnen aanpakken?

MVG
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Ik dacht dat we het daarover al eens gedeeltelijk gehad hadden. Misschien vind je hier een antwoord, Koen:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=197
Dat met die vermogensweerstand zou ik zeker niet doen, eerder de bijgeleverde diodebrug verder uitbreiden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Bedankt Gerolf,

Alvast bedankt voor de info. Ik ben nog niet lang aangesloten op het forum vandaar de herhaling.

MVG
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Herhaling is wat mij betreft geen probleem, Koen!
Ik kan me trouwens best voorstellen dat sommigen met hetzelfde probleem zitten, en er aanvullingen op die vorige - oudere - 'draad' nodig zijn...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Hey Gerolf,

Bedankt voor de tip. Werkt prachtig! Ik moest wel de CV's aanpassen maar buitengewoon resultaat.

MVG
Koen
Nooit te oud om te leren

tonycabus

Bedankt h?, Gerolf! KISSER van het eerste uur...
En ze zeggen altijd maar dat IK dat ben.....[:o)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Gerolf

Ach, weet je, het is eigenlijk omdat ik al die draden over digitaal op dit forum meelees dat ik op dat ideetje kwam, niet omdat ik zelf digitaal rij...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw