Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Deze week in de Knack -extra

Gestart door argilla, 09 september 2011, 13:07:50 PM

dgrr57

citaat:
Geplaatst door argilla

Patrick,

Ik kan uw standpunt volgen.
Maar als je bv deze morgend ( maandag) gehoord hebt dan een pantograaf breuk in Brus-Z tot 2 uur vertraging geeft......is dat dan niet de "te"??
Wat betreft het GEN dat "nog" niet als terminus Brus heeft, hoelang ga je dit volhouden? Je moet ook de toekomst bekijken, of vertel je tegen de pendelaars en" nu beste treinreizigers om in Brus centrum te komen neem tram of bus en als die inde file vastzitten tirer vous plan... ( er zijn al straffe dingen gebeurt)" ik bedoel maar het GEN is juist opgezet voor de pendelaars naar Brus en de wegen te ontlasten.
En ik wil helemaal niet negatief staan tegenover veranderingen en aanpassingen, wel integdeel.

Uw antwoord toont aan dat je die 'engelse' site niet gelezen hebt [;)]
citaat:

De internat.treinen; vergeet niet dat de Duitsers met hun tgv ook naar Brussel-Z komen.
En dan nog ( volgens Knack bijlage: 30 jaar TGV ) hebben de Chinezen met hun Tgv het plan klaar om, in de nabije toekomst, via Moscow naar Londen te treinen en raad eens......juist ja via Brus-Z. En neen dit is geen lachertje die plannen liggen effectief klaar.

En als de Chinezen zo blijven rijden (lezen tegen mekaar botsen) met hun HST's ben ik niet bang [:D] En dan nog. Positief denken : dan is er nog een trein meer tussen Li?ge-Guillemins en Brussel [:D][:D]

argilla

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door argilla

Patrick,

Ik kan uw standpunt volgen.
Maar als je bv deze morgend ( maandag) gehoord hebt dan een pantograaf breuk in Brus-Z tot 2 uur vertraging geeft......is dat dan niet de "te"??
Wat betreft het GEN dat "nog" niet als terminus Brus heeft, hoelang ga je dit volhouden? Je moet ook de toekomst bekijken, of vertel je tegen de pendelaars en" nu beste treinreizigers om in Brus centrum te komen neem tram of bus en als die inde file vastzitten tirer vous plan... ( er zijn al straffe dingen gebeurt)" ik bedoel maar het GEN is juist opgezet voor de pendelaars naar Brus en de wegen te ontlasten.
En ik wil helemaal niet negatief staan tegenover veranderingen en aanpassingen, wel integdeel.

Uw antwoord toont aan dat je die 'engelse' site niet gelezen hebt [;)]
citaat:

De internat.treinen; vergeet niet dat de Duitsers met hun tgv ook naar Brussel-Z komen.
En dan nog ( volgens Knack bijlage: 30 jaar TGV ) hebben de Chinezen met hun Tgv het plan klaar om, in de nabije toekomst, via Moscow naar Londen te treinen en raad eens......juist ja via Brus-Z. En neen dit is geen lachertje die plannen liggen effectief klaar.

En als de Chinezen zo blijven rijden (lezen tegen mekaar botsen) met hun HST's ben ik niet bang [:D] En dan nog. Positief denken : dan is er nog een trein meer tussen Li?ge-Guillemins en Brussel [:D][:D]





1) Toch wel Patrick. Maar wat erin staat doet niet af aan de praktische ervaringen met de NMBS.( en met mij vele anderen)Veel nieuwe dingen staan er ook niet in.
2)Met engelse teksten(zoals met alle en niet alleen engstalige teksten ook weeral uit ervaring)moet je oppassen. Vele zijn geschreven door mensen die geen voet in Belgie laat staan in Brus gezet hebben en ook geen reiservaringen hebben met de nmbs.Sorry [;)]

Maar we dwalen af van ons onderwerp  [:(]

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dgrr57

citaat:
Geplaatst door argilla

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door argilla

Patrick,

Ik kan uw standpunt volgen.
Maar als je bv deze morgend ( maandag) gehoord hebt dan een pantograaf breuk in Brus-Z tot 2 uur vertraging geeft......is dat dan niet de "te"??
Wat betreft het GEN dat "nog" niet als terminus Brus heeft, hoelang ga je dit volhouden? Je moet ook de toekomst bekijken, of vertel je tegen de pendelaars en" nu beste treinreizigers om in Brus centrum te komen neem tram of bus en als die inde file vastzitten tirer vous plan... ( er zijn al straffe dingen gebeurt)" ik bedoel maar het GEN is juist opgezet voor de pendelaars naar Brus en de wegen te ontlasten.
En ik wil helemaal niet negatief staan tegenover veranderingen en aanpassingen, wel integdeel.

Uw antwoord toont aan dat je die 'engelse' site niet gelezen hebt [;)]
citaat:

De internat.treinen; vergeet niet dat de Duitsers met hun tgv ook naar Brussel-Z komen.
En dan nog ( volgens Knack bijlage: 30 jaar TGV ) hebben de Chinezen met hun Tgv het plan klaar om, in de nabije toekomst, via Moscow naar Londen te treinen en raad eens......juist ja via Brus-Z. En neen dit is geen lachertje die plannen liggen effectief klaar.

En als de Chinezen zo blijven rijden (lezen tegen mekaar botsen) met hun HST's ben ik niet bang [:D] En dan nog. Positief denken : dan is er nog een trein meer tussen Li?ge-Guillemins en Brussel [:D][:D]





1) Toch wel Patrick. Maar wat erin staat doet niet af aan de praktische ervaringen met de NMBS.( en met mij vele anderen)Veel nieuwe dingen staan er ook niet in.
2)Met engelse teksten(zoals met alle en niet alleen engstalige teksten ook weeral uit ervaring)moet je oppassen. Vele zijn geschreven door mensen die geen voet in Belgie laat staan in Brus gezet hebben en ook geen reiservaringen hebben met de nmbs.Sorry [;)]

Maar we dwalen af van ons onderwerp  [:(]



Allez, dus een originele kaart van de NMBS [;)]



itchy

Tegen 2019 (dat is toch de meest actuele streefdatum) moet heel het GEN operationeel zijn. Zwakke schakel blijft evenwel de Brusselse Noord-Zuidas: zes armzalige spoortjes... De kost om die te verdubbelen komt qua grootte-orde overeen met de kost van alle HST-werven in Belgi? samen. En vermits het momenteel niet echt the sky is the limit is in Belgi?, kan dat nog wel effe duren. Conclusie: we zijn nog niet aan de nieuw patatten. Niettemin ben ik wel blij met de HST-lijnen, hoewel de NMBS hiervoor al haar (winstgevende!) internationale verbindingen heeft afgevoerd eind 2003.

[Edit:] Patrick, wat heet 'origineel'?? Er worden al h??????l lang plannen gemaakt door de NMBS voor een voorstadsnet... kijk hier maar eens voor een kleine greep uit het aanbod: http://www.belrail.be/F/rer/cartes.html

Wat me opvalt is dat op de Infrabel site geen spoor (hm) meer te bekennen is van een volwaardig GEN-plan.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

argilla

citaat:
Geplaatst door itchy

Tegen 2019 (dat is toch de meest actuele streefdatum) moet heel het GEN operationeel zijn. Zwakke schakel blijft evenwel de Brusselse Noord-Zuidas: zes armzalige spoortjes... De kost om die te verdubbelen komt qua grootte-orde overeen met de kost van alle HST-werven in Belgi? samen. En vermits het momenteel niet echt the sky is the limit is in Belgi?, kan dat nog wel effe duren. Conclusie: we zijn nog niet aan de nieuw patatten. Niettemin ben ik wel blij met de HST-lijnen, hoewel de NMBS hiervoor al haar (winstgevende!) internationale verbindingen heeft afgevoerd eind 2003.

[Edit:] Patrick, wat heet 'origineel'?? Er worden al h??????l lang plannen gemaakt door de NMBS voor een voorstadsnet... kijk hier maar eens voor een kleine greep uit het aanbod: http://www.belrail.be/F/rer/cartes.html

Wat me opvalt is dat op de Infrabel site geen spoor (hm) meer te bekennen is van een volwaardig GEN-plan.





Uw gedachten, zijn de mijne. Ik denk er net zo over. Het GEN net werd met veel bombarderie de wereld ingestuurt en is even snel zo verdwenen. Ook bv. de nieuwe N-Z verbinding die gepland is , via een nieuwe te boren tunnel Meiser-Schuman werken gestart in 2008 en "normaal" gereed in 2015  en een schakel in het "geplande" voorstadsnet )
Wist U dat deze plannen van "al die ondergrondse verbindingen" al dateren van in 1901 ja u leest goed 1901 ![:0]
Vandaar ook deze vragen allemaal.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15