Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Deze week in de Knack -extra

Gestart door argilla, 09 september 2011, 13:07:50 PM

argilla

30 jaar TGV. Veel uitleg over het onstaan, het hoe en waarom .Over TGV's in de USA en Azie enz...Heel mooi en overzichtelijke uitleg. Misschien iets voor ons MSM-blad als informatie bron ( eens vermelden misschien in volgende uitgave ..Luc ??,)

Maar .....
Wat zijn (excuus nog nooit van gehoord !) FRYA treinstellen?? Zijn er foto's van ( stonden niet in de knack)?? Het gaat hier over een specifieke verbinding , hogesnelheid, tussen Brussen en Antwerpen Rotterdan Amsterdam. "De trein der traagheid en trots", volgens Knack.

?? ??? ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

mark7758

http://nl.wikipedia.org/wiki/V250
Hier vind je de info over de FYRA treinstellen.
In Nederland hebben ze een bijnaam DODO of eendebek. Dodo is van hopelijk morgen is het uitgestroven. (We vinden het treinstel niet mooi.)

En Luc heeft nog meer te schrijven. (Ja Ja ik weet de info komt nog.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

argilla

inderdaad geen fraaie treinstellen. Niet echt design, eerder snel wat tekenen en hop maken maar.Ben het met U eens.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

Nog nooit gezien of gehoord van die dingen. Misschien niet moeders mooiste maar vergeleken met een 66 wel een klassebak.
Met vakantie voor onbepaalde duur.


dgrr57


argilla

clich?:  
zoals altijd bij een onbekende ziekte de dokter zegt:" Je moet er mee leren leven".

Wie heeft hier eigenlijk zijn goedkeuring ( nmbs kant) aangegeven om deze treinstellen in te zetten ? Want ik veronderstel (50% nmbs en 50% nl)er toch enige vorm van overleg is geweest tussen beiden toch ?.
En wat dan met het GEN vermits deze stellen toch tussen Brus en A'dam pendelen ? Of zijn beide onafhangkelijk van elkaar ???
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Peter

citaat:
Wie heeft hier eigenlijk zijn goedkeuring ( nmbs kant) aangegeven om deze treinstellen in te zetten ? Want ik veronderstel (50% nmbs en 50% nl)er toch enige vorm van overleg is geweest tussen beiden toch ?.



In Nederland was dat Donald Duck en hier in Belgie waren het zijn neefjes Kwik, Kwak en Kwek[:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

B-Modelbouw

Testritten van de Fyra op L12 en dat te weten dat die op L4 gaat bollen ???

Ja, 'k zie het allemaal niet zo positief in ...
Want L4 ontneemt L12 van de Thalys en met de komst van de Fyra verdwijnt waarschijnlijk de Benelux. Bijgevolg meer plek om goederen over L12 te sturen en de nood om L11 te verlengen vervalt.

Zijn ze de treinramp in St. Mariaburg misschien vergeten bij de NMBS-Top en de gemaakte beloftes aldaar ???

eric

@ Bert,

Op lijn 4 is er ook al volop getest hoor.

http://www.open.ou.nl/hon/hslafl49.htm#Inwijding

Wel wat naar onder scrollen.


OMC

De "Belgische" testen gebeuren 's nachts zodat de hinder beperkt blijft. Zowel op lijn 12 als op lijn 4 zijn er al testen geweest (ETCS, TBL 1+, etc.) en die ritten beginnen meestal vanaf de vertakking Luchtbal. Voor lijn 4 eindigen die aan de Nederlandse grens in Meer, voor lijn 12 is dat in Essen.

En dat boeltje moet snel in orde zijn want einde 2011 zou de Benelux verdwijnen op Brussel-Amsterdam. Goed een jaar geleden was enkel de pantograaf in orde voor Infrabel [:D]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

B-Modelbouw

@Maxim & Eric ... Dat er op beide lijnen getest wordt weet ik,
maar mij gaat het eerder om de verder gemaakte bedenking wat dit meebrengt voor lijn 12.

Meer goederen verkeer en verlies van de Benelux-verbinding ...
En dit na Nederland, nu ook de Antwerpse haven geen belangstelling meer toont in de verlenging van Lijn 11.

Of moet er nog eens een ketelwagen twee dagen liggen uit te branden in mijn achtertuin [xx(], hier zijn we van een inverno gespaart gebreven waar de gasramp in Ath niets tegen zou geweest zijn.

Zo zie je maar dat Belgi? geen land is waar gemaakte afspraken kunnen nageleeft worden.

argilla

citaat:
Geplaatst door maxim

citaat:
Geplaatst door argilla

clich?:  
En wat dan met het GEN vermits deze stellen toch tussen Brus en A'dam pendelen ? Of zijn beide onafhangkelijk van elkaar ???



Het GEN is volledig onafhankelijk van de Fyra verbinding.
Via het GEN (Gewestelijk Express Net) wil men rond Brussel een snel en veelbediend spoornet uitbouwen. En met rond Brussel worden stations bedoeld als Dendermonde, Leuven, Braine le Comte,... .
Amsterdam ligt iets te ver van Brussel om tot het GEN te kunnen behoren.





Ik bedoelde hiermee: alles gaat aankomen en vertrekken in brus-Z. Tgv, Frya, Gen,enz.... daarbij nog andere internat. treinen. Kijk de nmbs doet zijn best maar men slaagt er amper in een gewone trein van A naar B op tijd te laten vertrekken en ...aankomen. Laat ons eerlijk zijn wordt dit niet allemaal een beetje "te" ? Daarbij komt nog de vrijmaking van de "treinmarkt" via de EU.
Is het dan niet normaal dat men zich vragen begint te stellen omtrent de werking van dit alles ?? Begrijpt U waar ik heen wil maxim >?
Tenslotte mag men niet uit het oog verliezen dat wij gewone burgers dit financieren toch?  ( voor een groot stuk toch)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dgrr57

citaat:
Geplaatst door argilla

citaat:
Geplaatst door maxim

citaat:
Geplaatst door argilla

clich?:  
En wat dan met het GEN vermits deze stellen toch tussen Brus en A'dam pendelen ? Of zijn beide onafhangkelijk van elkaar ???



Het GEN is volledig onafhankelijk van de Fyra verbinding.
Via het GEN (Gewestelijk Express Net) wil men rond Brussel een snel en veelbediend spoornet uitbouwen. En met rond Brussel worden stations bedoeld als Dendermonde, Leuven, Braine le Comte,... .
Amsterdam ligt iets te ver van Brussel om tot het GEN te kunnen behoren.





Ik bedoelde hiermee: alles gaat aankomen en vertrekken in brus-Z. Tgv, Frya, Gen,enz.... daarbij nog andere internat. treinen. Kijk de nmbs doet zijn best maar men slaagt er amper in een gewone trein van A naar B op tijd te laten vertrekken en ...aankomen. Laat ons eerlijk zijn wordt dit niet allemaal een beetje "te" ? Daarbij komt nog de vrijmaking van de "treinmarkt" via de EU.
Is het dan niet normaal dat men zich vragen begint te stellen omtrent de werking van dit alles ?? Begrijpt U waar ik heen wil maxim >?
Tenslotte mag men niet uit het oog verliezen dat wij gewone burgers dit financieren toch?  ( voor een groot stuk toch)

Wat is 'te' [?][?][?]

Geen enkel van de GEN-lijnen heeft Brussel als Terminus : HIER (in het Engels maar dat zal voor jullie geen probleem zijn [;)])

En van internationale treinen gesproken : hoeveel zijn er nog [?][?][?] 3 (drie)

argilla

Patrick,

Ik kan uw standpunt volgen.
Maar als je bv deze morgend ( maandag) gehoord hebt dan een pantograaf breuk in Brus-Z tot 2 uur vertraging geeft......is dat dan niet de "te"??
Wat betreft het GEN dat "nog" niet als terminus Brus heeft, hoelang ga je dit volhouden? Je moet ook de toekomst bekijken, of vertel je tegen de pendelaars en" nu beste treinreizigers om in Brus centrum te komen neem tram of bus en als die inde file vastzitten tirer vous plan... ( er zijn al straffe dingen gebeurt)" ik bedoel maar het GEN is juist opgezet voor de pendelaars naar Brus en de wegen te ontlasten.
En ik wil helemaal niet negatief staan tegenover veranderingen en aanpassingen, wel integdeel.

De internat.treinen; vergeet niet dat de Duitsers met hun tgv ook naar
Brussel-Z komen.
En dan nog ( volgens Knack bijlage: 30 jaar TGV ) hebben de Chinezen met hun Tgv het plan klaar om, in de nabije toekomst, via Moscow naar Londen te treinen en raad eens......juist ja via Brus-Z. En neen dit is geen lachertje die plannen liggen effectief klaar.

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15