Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

DB V100

Gestart door jacques timmermans, 08 september 2011, 20:29:07 PM

jacques timmermans

Een oudgediende die al jaren in de kast lag van H0pur Wielen voorzien. Daarna werd zijn uiterlijk op een flink aantal dienstjaren afgestemd. Hiervoor gebruikte ik verschillende roest tinten en verdunde donker bruinzwart verf beide op basis van alcohol. De verf werd zowel met een penseel (wash) als ook met een airbrush met verschillende nozzles (0,2 en 0,25 mm) opgebracht.

Jacques Timmermans



IMGhttp://i510.photobucket.com/albums/s343/1955jacq/DSC_0019-1.jpg/IMG


IMGhttp://i510.photobucket.com/albums/s343/1955jacq/DSC_0020-1.jpg/IMG


IMGhttp://i510.photobucket.com/albums/s343/1955jacq/DSC_0021-2-1.jpg/IMG

Pol

Het lijkt er inderdaad op dat deze al vele jaren meegaat en bijna de eeuwige rust gaat krijgen ... Ontzettend knap gedaan! [:p]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

PeterC

Jacques, WOW!
Mooi gedaan!  De machinist heeft nog net eens zijn ramen gelapt vooraleer naar het afstelspoor te rijden [;)]
Mooie wheathering!
Groetjes, Peter


Gerolf

Ik had altijd gedacht dat onze oosterburen hun rollend materieel netjes hielden. Blijkbaar niet [:I]
Niettemin erg knap verweerd [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

Zeer knap verweerd! Had dat plastieken gebouw er niet achter gestaan zou ik zeker getwijfeld hebben of we hier wel met een model te maken hadden....

marc goovaerts

Heel mooi. De volgende keer mag je gerust stap-voor-stap foto's plaatsen !

ysbeer

Onderzijde is heel goed,het huis(van de lok) zou wel iets minder kunnen.
Zo vuil zie je niet dikwijls,maar best realistisch gedaan.
wim

Cozzy

Petje af! Knap gedaan Jacques!
As real as it can get...[;)]
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Metpetergaathetbeter

Best (heel goed!!!)[:p] gelukt ; in het leven en dan zeker op spoorweggebied is niets onmogelijk en zeker niets is volledig onrealistisch ! Al vaak gezegd dat kan niet en toch kan het !
Eens een gespreik gehad met iemand van de spoorwegen i.v.m. ERR Oostenrijkse coilwagons (die blauwe !) ; hij vertelde dat rijdt hier niet ! Toen we diezelfde avond rond 22.30 of 23.00 (deftig uur toch !)ons clublokaal verlieten (gelegen Rangeerst. Gent Zeehaven) raads eens wat passeerde inderdaad een trein met diezelfde wagons die hier zeker niet reden !
Zo zal het met je weathering misschien ook wel zijn ; voor de ene te veel en voor de andere niet genoeg ! En ongetwijfeld zullen ze beiden gelijk hebben !
Groeten Peter[;)]

prulleman

inderdaad een lok rijp voor de schroothoop. chassis is goed gedaan, maar gezien de toestand van de kast is ie al lang oud ijzer. Alleen spijtig dat ie de nummering uit tijdperk III draagt, toen was de lok nog bijna nieuw[}:)]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door prulleman

inderdaad een lok rijp voor de schroothoop. chassis is goed gedaan, maar gezien de toestand van de kast is ie al lang oud ijzer. Alleen spijtig dat ie de nummering uit tijdperk III draagt, toen was de lok nog bijna nieuw[}:)]

 

Even reageren loc kan ook op het ogenblik vereeuwigd zijn op het ogenblik dat ze hernummerd dienden te worden ! Misschien werd een onderhoud wel uitgesteld om de gehele loc een nieuwe look en make- over te geven !

Groeten Peter[:)]

prulleman

ge droomt. gezien de kostprijs van locs word er niet mee gesold voor ze 40 jaar zijn. daarna zijn ze afgeschreven en versleten en dan is eigelijk alles mogelijk. Verwaarlozing in een vroeg stadium aan een overheidsgebonden firma is onmogelijk omdat ze elke cent twee keer moeten omdraaien. Ook riskeert het personeel strenge straffen voor bewuste verwaarlozing.

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door prulleman

ge droomt. gezien de kostprijs van locs word er niet mee gesold voor ze 40 jaar zijn. daarna zijn ze afgeschreven en versleten en dan is eigelijk alles mogelijk. Verwaarlozing in een vroeg stadium aan een overheidsgebonden firma is onmogelijk omdat ze elke cent twee keer moeten omdraaien. Ook riskeert het personeel strenge straffen voor bewuste verwaarlozing.



Heb in Nurenberg ook loc's en wagons zien rijden die in zo'n staat waren (waren eigenlijk ook niet eens oude loc's!) dat ik mij in Belgie waande !

En van dat overheidsgeld : hebben in Belgie geen Thaly's stellen maanden ongebruikt geweest ?
Die waren toch ook met overheisgeld betaald !

Groeten Peter[;)]

prulleman

ten eerste ziiten we met totaal verschillende dinges. thalys is iets dat geen overheidsgeld krijgt. De stellen zijn allemaal geleased. het is dus normaal, gezien de bouw en levertijd vqan treinstellen dat er een aantal ( de eerst gebpuwde) een aantal maanden opzij staan tot er voldoende broertjes zijn om hun dies-nst aan te vatten. het is maar dan dat de rekening begint te lopen. (in theorie toch) er staan nu een aantal desiro stellen aan de kant. ze wachten nog op homologatie en zo. Het is maar als de commerciele dienst start dat de rekening loopt. elke fabrikant van treinen houd daar terdege rekening bij. hij kan een hele tijd achter zijn sollen wachten[;)]

Thommy

ik weet niet of m'n mening op prijs zal gesteld worden...

maar muggeziften over een details als nummering, lijken me meer voor puristen ipv modelbouwers

Jacques heeft hier een model geweatherd, wat misschien aan de bovenzijde teveel is. Maar niettemin een erg mooi en realistisch aanzicht heeft.
Greetz

Thommy